آیا از سلامت باتری موبایل خود باخبرید

آیا از سلامت باتری موبایل خود باخبرید ؟!

آیا از سلامت باتری موبایل خود باخبرید. در ادامه با سان سل خواهید دانست که چگونه می توانید به راحتی از سلامت و درستی باتری گوشی همراه خود مطلع شوید…

باتری تمام گوشی‌های هوشمند با گذشت زمان دچار مشکل می‌شود و این مسئله برای کاربران، واقعا ناراحت‌کننده است. هرچه زمان می‌گذرد، باتری‌ها نمی‌توانند عملکرد خوبی همانند روزهای اول داشته باشند. هنگامی که یک گوشی جدید خریداری کنید، قطعا با مدت زمان ماندگاری شارژ باتری بیشتری در مقایسه با گوشی‌های کارکرده مواجه خواهید شد. در صورتی که بخواهید از وضعیت سلامت باتری گوشی اندروید یا آیفون خود، اطمینان حاصل کنید، ما بهترین روش‌ها را به شما آموزش خواهیم داد.

  • آیا امکان بررسی کامل سلامت باتری گوشی اندروید وجود دارد؟

متاسفانه امکان بررسی وضعیت سلامت باتری گوشی در سیستم‌عامل اندروید، وجود ندارد. البته برخی از اطلاعات اصلی باتری در تنظیمات اندروید قابل مشاهده است. شما می‌توانید وارد تنظیمات شوید و از بخش باتری (Battery)، روی تنظیمات Battery Usage موجود در منوی سه نقطه سمت راست قسمت بالا، ضربه بزنید. یک لیست را در صفحه نتایج استفاده از باتری مشاهده خواهید کرد که به خوبی برنامه‌هایی که بیشترین استفاده از باتری را داشته‌اند، نمایش می‌دهد.

 

آیا از سلامت باتری موبایل خود باخبرید

با اینکه ورود به این بخش نمی‌تواند باعث مدیریت و بهینه‌سازی باتری شود، اما حداقل می‌توانید برنامه‌هایی که مصرف باتری زیادی دارند را شناسایی کرده و استفاده از آن‌ها را محدود کنید؛ این کار می‌تواند تأثیر زیادی در ماندگاری طولانی مدت شارژ باتری گوشی شما داشته باشد.

  • بررسی سلامت باتری از طریق کد شماره‌گیر

سیستم‌عامل اندروید دارای تعداد زیادی کدهای پنهان بوده که می‌توانید از آن‌ها برای دسترسی به منوهای تست، استفاده کنید. یکی از این کدها می‌تواند اطلاعات متنوعی درباره دستگاه شما همانند باتری را در اختیارتان قرار دهد.
با این کار می‌توانید اطلاعات خوبی از وضعیت باتری را مشاهده کنید، اما برای بررسی‌های دقیق‌تر، نیازمند استفاده از برنامه‌های شخص ثالث خواهید بود.

  • بررسی سلامت باتری گوشی اندروید با AccuBattery

برنامه AccuBattery را می‌توان یکی از بهترین برنامه‌های مدیریت و بررسی سلامت باتری گوشی اندروید دانست. با اینکه نمی‌توان انتظار دسترسی به اطلاعات زیادی را داشت، اما عملکرد عالی AccuBattery سبب شده تا بتوان از آن به‌عنوان بهترین برنامه بررسی سلامت باتری گوشی اندروید، یاد کرد.

  • روش بررسی سلامت باتری توسط AccuBattery

هنگامی که برنامه را دانلود و نصب کنید، صفحه‌ای جدید مشاهده خواهید کرد که اطلاعاتی کامل درباره عملکرد AccuBattery را نمایش می‌دهد. ایده اصلی این برنامه را می‌توان چرخه شارژ محدود باتری گوشی دانست، اما قبل از آن که با کاهش عملکرد باتری مواجه شوید. در حقیقت هر بار که باتری از 100 درصد به صفر برسد، می‌توان گفت یک چرخه کامل اتفاق افتاده است.
فرض کنید میزان شارژ گوشی شما از 100 درصد به 50 درصد رسیده و مجددا آن را شارژ کرده و به 100 رسانده‌اید. اگر مجددا شارژ گوشی به 50 درصد برسد، معادل یک چرخه کامل است. براساس اطلاعات منتشرشده توسط توسعه‌دهندگان AccuBattery، مشخص شده است با شارژ کردن گوشی تا 80 درصد به‌جای 100 درصد، می‌توان عمر باتری و سلامت آن را افزایش داد. این برنامه چند ابزار مختلف را برای دستیابی به این هدف مهم در اختیارتان قرار خواهد داد.

آیا از سلامت باتری موبایل
  • استفاده از AccuBattery

شما به‌راحتی می‌توانید پس از تنظیمات اولیه، وارد زبانه‌های AccuBattery شوید، اما اطلاعات زیادی در اختیارتان قرار نخواهد داشت. در ابتدا و برای شروع، باید قانون 80 درصد شارژ را رعایت کنید؛ این برنامه دارای یک زنگ هشدار بوده که هنگام رسیدن شارژ گوشی به 80 درصد، اطلاع‌رسانی خواهد کرد. در صورتی که می‌خواهید زنگ هشدار را فعال کنید، کافی‌ست از برگه Charging، وضعیت اسلایدر آبی رنگ را تغییر دهید.
هنگامی که گوشی خود را به شارژر متصل کنید و وارد بخش موردنظر شوید، اطلاعات مربوط به مدت زمان شارژ شدن را هم مشاهده خواهید کرد. این قابلیت با گذشت زمان به شما کمک می‌کند تا بتوانید مدت زمان شارژ شدن گوشی را حدس بزنید.

سلامت باتری
  • کدام برنامه‌ها در حال استفاده از باتری هستند؟

شما به اطلاعاتی درباره استفاده گوشی از منبع انرژی در برگه Discharging، دسترسی پیدا خواهید کرد. این برگه نشان می‌دهد چه مقدار از باتری در هنگام خاموش بودن نمایشگر، استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که باید مجوز دسترسی کامل AccuBattery به برنامه‌ها و داده‌های مختلف را مورد تأیید قرار دهید؛ این کار باعث می‌شود تا به اطلاعات بیشتری درباره استفاده برنامه‌های مختلف از باتری، دسترسی پیدا کنید.
این برنامه عملکرد هوشمندی دارد و روش استفاده از اطلاعات گوشی را به‌صورت خودکار و با گذشت زمان، متوجه خواهد شد. توجه داشته باشید استفاده از این برنامه و پیروی از عملکردهای آن، متفاوت‌تر از کالیبره کردن باتری بوده که غیرضروری به‌نظر می‌رسد.

موبایل خود باخبرید ؟!
  • اطلاعات مربوط به سلامت باتری AccuBattery

یکی از برگه‌های موجود در برنامه AccuBattrey را می‌توان Health دانست که مخصوص بررسی سلامت باتری گوشی اندروید است. این برنامه می‌تواند براساس ظرفیت مبتنی بر طراحی کارخانه، وضعیت سلامت باتری را مورد بررسی قرار دهد. AccuBattery این اجازه را به شما می‌دهد تا ببینید باتری شما در چه بازه زمانی شارژ می‌شود و بدین ترتیب، می‌توانید مدت زمان شارژ دستگاه را با وضعیت جدید آن، مقایسه کنید.

نمودارهای زیر را مدنظر قرار دهید تا با روش نمایش وضعیت سلامت باتری، آشنا شوید؛ این نمودارها به خوبی بیانگر فشار روزانه‌ای بوده که روی باتری گوشی اندروید وجود دارد و در صورت نیاز، می‌توانید تغییرات موردنظرتان را انجام دهید.سامسونگ

آیا از سلامت باتری موبایل
  • تنظیمات AccuBattery

قبل از شروع کار با برنامه AccuBattery، لازم است برخی از تنظیمات مهم را بررسی کنید تا بتوانید از بهترین عملکرد اپلیکیشن، بهره‌مند شوید. شما می‌توانید روی سه نقطه موجود در سمت راست قسمت بالا ضربه بزنید و وارد تنظیمات برنامه شوید. بد نیست پس از ورود به بخش تنظیمات، یک نگاه کلی به آن داشته باشید.
سان سل(انرژی بینهایت همراه)

کالیبره کردن باتری موبایل چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *