اصولی شارژ کردن باتری تبلت

اصولی شارژ کردن باتری تبلت

شیوه اصولی شارژ کردن باتری تبلت

زمانی که یک دستگاه تبلت خریداری می کنید، یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید، شیوه اصولی شارژ کردن باتری تبلت است. باید در نظر بگیرید که اگر نکات ضروری را در زمان شارژ نمودن باتری تبلت رعایت نکنید، امکان دارد که به سلامت باتری تبلت آسیب وارد شود.

در این صورت شما مدام مجبور هستید که با عدم عملکرد مناسب دستگاه تبلت خود دست و پنجه نرم کنید و همین مسئله می تواند برای شما هزینه های تعمیر و تعویض باتری تبلت و سایر قطعات این دستگاه را در پی داشته باشد.

شما در این زمینه می توانید با مشاوران و متخصصین سان سل صحبت کنید تا کلیه اطلاعات تکمیلی را به شما بدهند.

اصولی شارژ کردن باتری تبلت
نکاتی درباره اصولی شارژ کردن باتری تبلت

روش و شیوه اصولی شارژ کردن باتری تبلت

  1. چه مقدار از شارژ باتری تبلت مانده بود، آن را به کابل و شارژر برای شارژ شدن متصل کنیم؟

بهتر است اجازه ندهید که شارژ باتری تبلت شما به طور کامل خالی شود. بلکه باید همیشه سعی داشته باشید شارژ آن را بالای 50 درصد نگه دارید. همین طور نباید بگذارید باتری دستگاه تبلت به طور 100 درصد شارژ شود. این مسئله می تواند به عمر مفید باتری تبلت آسیب برساند. به همین خاطر بهتر است شارژ باتری دستگاه تبلت را بین 40 درصد تا 80 درصد نگه دارید. هم چنین تحت هیچ شرایطی اجازه ندهید شارژ باتری تبلت شما به کم تر از 20 درصد برسد. چرا که از عملکرد مطلوب باتری تبلت، به مقدار چشم گیری کم می کند.

  1. بهترین زمان برای شارژ کردن باتری دستگاه تبلت به صورت 100 درصد چه وقت است؟

بهترین زمان برای شارژ کردن باتری دستگاه تبلت به صورت 100 درصد زمانی است که باتری تبلت خالی خالی از انرژی یعنی صفر درصد شارژ داشته باشد. البته لازم به ذکر است که بهتر است برای سلامت بیش تر باتری دستگاه تبلت و همین طور طولانی تر نمودن عمر مفید آن، ماهی یک مرتبه اجازه دهید شارژ باتری به صفر درصد برسد و سپس آن را به طور کامل یعنی 100 درصد شارژ نمایید.

این مسئله بار گزاری مجدد دستگاه تبلت نام دارد و تنها ماهی یک بار برای سلامت باتری تبلت مفید می باشد.

اصولی شارژ کردن باتری تبلت
بهترین زمان برای شارژ کردن باتری در اصولی شارژ کردن باتری تبلت
  1. آیا امکان شارژ باتری تبلت در طول شب وجود دارد؟

امروزه اکثر دستگاه های تبلت با این تکنولوژی ساخته می شوند که وقتی شارژ باتری آن ها به 100 درصد رسید، به صورت خودکار، جریان برق ورودی به دستگاه تبلت را قطع می کنند. اما باید در نظر بگیرید که اتصال طولانی مدت باتری تبلت به کابل و شارژر، می تواند باعث داغ شدن دستگاه تبلت شود و این مسئله به سلامت باتری آسیب جدی وارد می کند. در واقع داغ شدن باتری، اصلا خوب نبوده و یکی از آسیب رسان ترین علت ها به سلامت باتری دستگاه تبلت می باشد.

  1. آیا امکان استفاده از هر کابل و شارژر برای شارژ نمودت باتری تبلت وجود دارد؟

به شما توصیه می کنیم که برای رعایت شیوه اصولی شارژ کردن باتری تبلت، حتما با کابل و شارژر فابریک خود دستگاه تبلت، باتری را شارژ نمایید. اما امکان دارد‌ که در دراز مدت، کابل و یا شارژر شما آسیب ببیند. در این صورت حتما باید به سراغ‌ کابل و شارژر اورجینال و اصل بروید. از خرید کابل و شارژر های فیک و ارزان قیمت به شدت خودداری کنید. چرا که امکان دارد با باتری دستگاه تبلت شما سازگار نباشد به سلامت آن آسیب وارد کند.

ما به شما توصیه می کنیم برای انتخاب و خرید بهترین و مناسب ترین کابل و شارژر با متخصصین سان سل مشورت نمایید.

اصولی شارژ کردن باتری تبلت
روش های اصولی شارژ کردن باتری تبلت
  1. آیا امکان استفاده از پاور بانک برای شارژ نمودن باتری تبلت وجود دارد؟

یکی از منبع های انرژی برای شارژ نمودن باتری تبلت، پاور باکن ها هستند. البته توصیه سان سل به شما این است‌ که برای مدتی طولانی از آن برای شارژ نمودن باتری دستگاه تبلت استفاده نکنید. چرا که باعث کاهش طول عمر باتری تبلت شده  می تواند برای شما هزینه های تعمیر و تعویض باتری را در پی داشته باشد.

این نکات را جهت حفظ سلامت باتری دستگاه تبلت رعایت کنید

حدالمقدور، دستگاه تبلت خود را انقدر بلا استفاده رها نکنید که شارژ آن به صفر درصد برسد. چرا که این کار می تواند به شکل طولانی مدت بین 5 درصد تا 10 درصد، به سلامت باتری آسیب زده و در آخر شما را متحمل هزینه های تعمیر و تعویض باتری تبلت کند.

اصولی شارژ کردن باتری تبلت
اصولی شارژ کردن باتری تبلت و جلوگیری از خرابی آن

هم چنین در نظر داشته باشید که شارژ باتری تبلت را حدود 40 درصد تا 50 درصد نگه دارید و نگذارید که به کم تر از این مقدار برسد. چرا که امکان دارد زمانی که باتری دستگاه تبلت به صفر درصد می رسد، و شما امکان به شارژ زدن آن را برای مدتی طولانی نداشته باشید، باتری تبلت قابلیت شارژ خود را ‌از دست بدهد و این مسئله می تواند آسیب جدی به عملکرد دستگاه تبلت شما وارد نماید.

در صورتی که تمامی موارد گفته شده در مورد اصولی شارژ کردن باتری تبلت رعایت کنید، می توانید به طول عمر مفید باتری تبلت خود اضافه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *