انواع مختلف تاچ و ال سی دی

انواع مختلف تاچ و ال سی دی

انواع مختلف تاچ و ال سی دی

امروزه انواع مختلف تاچ و ال سی دی در بازار موجود است که هر کدام بر اساس کیفیت و اورجینال، کپی و های کپی بودن در دسته های مختلف قرار می گیرند.

تاچ و ال سی دی یکی از حساس ترین بخش های هر گوشی موبایل به شما می آید که باید در حفظ و نگهداری آن تلاش کنید تا متحمل هزینه های تعمیر و تعویض نشوید.

اما در صورتی که مجبور به تعویض تاچ و ال سی دی شدید، حتما این کار را به تنهایی انجام ندهید. زیرا در صورت عدم تسلط و تخصص کافی، امکان دارد که به سایر اجزای دیگر مانند باتری موبایل آسیب وارد نمایید.

انواع مختلف تاچ و ال سی دی
بخش های انواع مختلف تاچ و ال سی دی

انواع مختلف تاچ و ال سی دی ها و تاریخچه آن ها

اولین تاچ و ال سی دی در سال 1977 در دانمارک ساخته شود. ابتدا از این تاچ و ال سی دی ها تنها در تبلت ها استفاده می کردند اما با گذشت زمان، تکنولوژی آن به گوشی های موبایل رسید و در ساخت و طراحی موبایل نیز از آن بهره گرفتند.

تاچ و ال سی دی با ظرافت خاصی ساخته شده است. به همین دلیل است که از حساسیت بالا تری نسبت به سایر اجزای موبایل بر خوردار است.

انواع مختلف تاچ و ال سی دی
تهیه انواع مختلف تاچ و ال سی دی

اجزای تشکیل دهنده تاچ و ال سی دی

  1. یکی از بخش های تشکیل دهنده تاچ و ال سی دی، گلس روی ال سی دی است. این بخش از جنس شیشه ساخته شده است و در واقع یک لایه محافظت کننده از ال سی دی به شمار می آید. این بخش از ال سی دی، توسط شرکت سازنده با استفاده از دستگاه های مخصوصی بر روی ال سی دی قرار می گیرد.
  2. دومین بخش در ساختار تاچ و ال سی دی، تاچ گوشی می باشد. این قسمت دقیقا زیر گلس نصبه شده است و حساسیت بالایی در برابر فشار دارد. تاچ گوشی با نام دیجیتایزر نیز شناخته می شود که دارای یک کابل کاملا مستقل است که به مادربورد گوشی موبایل متصل می شود. این بخش از ال سی دی، محل دقیق که لمس می شود را تشخیص داده‌ و اطلاعات آن را از طریق همان کابل به مادربورد منتقل می کند.
  3. سومین قسمت در ساختار این بخش از گوشی، ال سی دی است. ال سی دی کاملا زیر تاچ قرار گرفته است و ساختار آن یک شیشه می باشد. این شیشه به وسیله یک کابل به صورت مستقیم به مادربورد متصل شده است. این بخش وظیفه وظیفه دارد تا محتوای نمایشگر را به شما نشان دهد.
  4. بخشی دیگر از تاچ و ال سی دی، لایه نور پس زمینه نام دارد. این بخش از ردیف چراغ هایی تشکیل شده است که وظیفه نور پردازی به نمایشگر را بر عهده دارد. لایه نور پس زمینه، به ال سی دی متصل شده است و حتی می توان این دو بخش را به عنوان یک بخش به شمار آورد.
  5. فریم ال سی دی، آخرین قسمت از تاچ و ال سی دی است. این قسمت کلیه موارد نام برده را در خود جای داده است. کلیه قطعات که به آن ها اشاره کردیم، بر روی یکدیگر قرار گرفته و بر روی این قسمت پرس می شوند.
انواع مختلف تاچ و ال سی دی
معرفی بخش های مختلف انواع مختلف تاچ و ال سی دی

معرفی انواع تاچ و ال سی دی

تاچ ال سی دی اورجینال گلس تعویض، به تاچ ال سی دی درجه دو معروف است. این نوع از تاچ ال سی دی به علت ضربه خوردن، ترک خورده است اما ال سی دی هم چنان نور خود را دارد و تاچ کاملا سالم است.

برای جدا سازی گلس شکسته و تاچ، نیاز به دستگاه مخصوص می باشد. هم چنین برای پرس آن نیاز به دستگاهی مخصوص به این کار است‌ تا ال سی دی دچار آسیب نشود.

نوعی دیگر از تاچ ال سی دی که در بازار موجود می باشد، تاچ ال سی دی اورجینال گلس و فلت تعویض می باشد. این نوع از تاچ ال سی دی، در واقع همان تاچ ال سی دی است که شرکت سازده در زمان ساخت موبایل بر روی گوشی قرار داده است اما امکان دارد که فلت یا کانکتور آن آسیب دیده باشد.

انواع مختلف تاچ و ال سی دی
خرید انواع مختلف تاچ و ال سی دی

تاچ ال سی دی آسی دار ، نوعی دیگر از انواع مختلف تاچ و ال سی دی می باشد. این نوع از تاچ ال سی دی، به عنوان درجه 4 شناخته شده است. این نوع از تاچ ال سی دی، برای افرادی که به دنبال ارزان قیمت ترین هستند، مناسب است. اما شما می توانید تفاوت وضوح رنگ و کیفیت تصاویر را نسبت به نمونه اورجینال آن مشاهده نمایید.

تاچ ال سی دی کپی، به نوع درجه 5 شناخته می شوند. این نوع از تاچ ال سی دی، بعد از چند روز به یک باره سیاه می شوند و یا شما شاهد هنگ کردن آن خواهید بود. البته کار با این نوع از تاچ ال سی دی، برای سلامت چشم بسیار مضر است و استفاده از آن به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

شما می توانید برای تهیه و انتخاب بهترین‌و مناسب ترین نوع تاچ و ال سی دی، با متخصصین سان سل مشورت نمایید.

انواع مختلف تاچ و ال سی دی
مشخصات و خرید انواع مختلف تاچ و ال سی دی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *