باتری تبلت باد کرده

باتری تبلت باد کرده

باتری تبلت باد کرده

آیا شما هم در دستگاه خود با باتری تبلت باد کرده مواجه شده اید؟ می دانید دلایل این اتفاق چیست؟ آیا می دانید که اصولی را در نگهداری باتری خود رعایت ننموده اید که با این مسئله مواجه شده اید؟

زمانی که شما با این مسئله رو به رو می شوید، امکان دارد که مسائل مختلفی فکر کنید. در واقع می تواند علل متفاوتی داشته باشد. اما آیا می دانید که راهکار آن چیست؟

سان سل تصمیم دارد شما را در این زمینه یاری کند تا این مشکل را ریشه یابی کرده و از بروز مجدد آن جلوگیری نمایید.

باتری تبلت باد کرده
راهکار برای باتری تبلت باد کرده

باتری چیست؟

باتری یکی از اعضای داخلی گوشی است که سلامت آن به عملکرد مناسب گوشی و تبلت کمک خواهد نمود. امروزه باتری های مورد استفاده در ساختار انواع تبلت ها، گوشی های موبایل، لپ تاپ ها و … باتری های لیتیومی می باشد.

این باتری عمر مفید طولانی دارد و امکان دارد استفاده از کابل و شارژر نامناسب، عدم رعایت اصول نگهداری و … باعث باد کردن باتری تبلت و گوشی موبایل شود.

سلول هایی که بیش از حد توان خود شارژ شوند، واکنش غیر منتظره و نا مطلوبی از خود نشان می دهند. به همین خاطر محدودیت های دقیقی درباره چگونگی جریان با یک سلول لیتیوم وجود دارد.

در طول شارژ معمولی، شما امکان دیدن لیتیوم فلزی را ندارید. این عنصر به طور ذاتی ناپایدار است.

زمانی که بیش از حد لیتیوم شارژ شود، می تواند سریع تر از حد تصور شما، به جای این که از بین برود، تولید شود. در نتیجه صفحات فلزی لیتیوم به روی آند قرار گرفته اند.

کاتد، تبدیل به عامل اکسید کننده شده و ثبات خود را از دست می دهد. این واکنش منجر به تولید گرما شده و گرمای این گاز ها می تواد داخل باتری موبایل و یا تبلت شما را گرم کرده و گسترش یابد.

اگر تهویه مناسب برای مهار این گاز ها وجود نداشته باشد، پوشش باتری را تحت الشعاع قرار داده و ظاهر آن را از بین می برد. به همین خاطر شما شاهد باد کردن باتری تبلت و یا گوشی موبایل خود خواهید بود.

ما در ادامه به شما این موارد را خواهیم گفت تا در صورت بروز چنین مشکلی، راهکار مناسبی برای آن داشته باشید.

باتری تبلت باد کرده
چرا باتری تبلت باد کرده مواجه می شویم؟

دلایل باتری تبلت باد کرده چیست؟

همان طور که پیش تر گفته شد، دلایل مختلفی برای باتری تبلت باد کرده وجود دارد. به طور مثال امکان دارد که شما از کابل و شارژر مناسب برای شارژ نمودن باتری استفاده ننموده باشید. در نظر داشته باشید که بهترین اتصال شارژر برای تبلت و گوشی موبایل شما، همان کابل و شارژر فابریک خودش می باشد، اما در صورتی که به هر دلیل، کابل و شارژر شما آسیب دید، می توانید با تهیه مناسب ترین کابل و شارژر برند فرعی که هم خوانی با ولتاژ باتری موبایل و تبلت شما داشته باشد، آن را از خطرات احتمالی مصون بدارید.

شما می توانید در این زمینه با متخصصین سان سل در ارتباط باشید.

یکی دیگر از مواردی که می تواند به باد کردن باتری تبلت، دامن بزند، داغ بودن محیط آن است. داغ کردن باتری موبایل و تبلت را می توان به عنوان خطرناک ترین دشمن آن معرفی نمود. در زمان شارژ تبلت، باید در نظر داشته باشید که از داغ شدن بیش از اندازه آن جلوگیری نمایید. یا اگر عادت دارید که تبلت خود را در ماشین زیر نور خورشید قرار دهید، باید هر چه سریع تر این عادت را کنار بگذارید.

حتما پس از این که تبلت شما به میزان شارژ مورد نظرتان رسید، اتصال شارژر را از آن قطع کنید. هم چنین در زمان شارژ، برای جلوگیری از داغ شدن باتری، قاب و گارد تبلت خود را جدا نمایید.

از دلایل بارز و مهم باد کردن باتری تبلت، تنها می توان به استفاده از کابل و شارژر های غیر استاندارد و فیک نام برد. دلیل تکرار این مورد، تنها برای خاطر نشان کردن اهمیت آن می باشد.

باتری تبلت باد کرده
مشخصات باتری تبلت باد کرده

با باتری تبلت باد کرده چه کنیم؟

در صورتی که با این مشکل مواجه شدید، آگاه باشید که تبلت شما در خطرناک ترین حالت ممکن به سر می برد و در عین حال، باتری بسیار حساس و آسیب پذیر است.

اگر خودتان قادر به تعویض باتری هستید، با دقت فراوان، درب گوشی را باز کرده و با احتیاط باتری را از جای خود درآورید. سپس آن را جایی خنک و امن نگهداری کنید.

در صورتی که خودتان به انجام این کار نیستید، جتما گوشی را خاموش نموده و با متخصصین سان سل تماس بگیرید تا هر چه زود تر به سلامت تبلت شما رسیدگی کنند.

توجه: هیچ گاه برای خارج کردن باد باتری، آن را سوراخ نکنید! این کار منجبر به انفجار و آسیب های جبران ناپذیر خواهد شد!

در نظر داشته باشید که پس از جدا سازی باتری از گوشی، آن را در مکان هایی که امکان دسترسی اطفال و حیوانات می باشد، رها نکنید.

باتری تبلت باد کرده
تعمیر باتری تبلت باد کرده توسط سان سل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *