باتری موبایل چند ساعت شارژ نگه می دارد؟

شارژ باتری موبایل

باتری موبایل چند ساعت شارژ نگه می دارد؟

شارژ باتری موبایل بسیار حائز اهمیت است، به همین خاطر در زمان خرید گوشی موبایل سوال باتری موبایل تا چند ساعت شارژ نگه می دارد را می پرسیم. گوش های موبایل، از هر شخص روزانه بیش از 5 ساعت زمان می گیرد و ما وقت زیادی را موبایل خود می گذارنیم.

شارژ باتری موبایل، کاملا به میزان استفاده ما از گوشی موبایل بستگی دارد. به طور مثال اگر جزو افرادی باشیم که ساعات بسیاری را در فضا های مجازی و شبکه های اجتماعی وقت می گذرانیم، قطعا شارژ گوشی موبایلمان زود تمام می شود و ما مجبور هستیم در روز به دفعات آن را به شارژر متصل کنیم.

اما اگر جزو افرادی باشیم که از مصرف بیهوده شارژ باتری موبایل خود جلوگیری نماییم، قطعا می توانیم‌ تا ساعت ها از موبایل خود استفاده کنیم.

ما تصمیم داریم در این مطلب، به شما آموزش دهیم که چگونه از باتری موبایل خود نگهداری کنید تا عمر مفید آن افزایش یابد و شما را‌ درگیر هزینه های اضافی مانند تعمیر نکند.

شارژ باتری موبایل با سان سل
شارژ باتری موبایل و مزایای آن

باتری موبایل

باتری موبایل به عنوان یکی از اصلی ترین اجزای داخلی موبایل شناخته می شود. چه بسا‌ برای ساخت گوشی های موبایل جدید، نشست ها و جلساتی و توسط متخصصین هر شرکت سازنده برگزار می شود تا متناسب ترین قطعات کنار یکدیگر قرار بگیرند و گوشی موبایل را طراحی و تولید نموده و روانه بازار کنند.

همه چیز درباره باتری موبایل

یکی از نکاتی که هر شخص در زمان خرید گوشی موبایل به آن توجه می کند، میزان شارژدهی باتری است.

باتری ها انواع مختلفی دارند اما یکی از رایج ترین آن ها که امروزه در بسیاری از گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد، باتری های لیتیومی هستند.

باتری های لیتیومی جزو‌ باتری هایی هستند که پس از خرید ‌گوشی موبایل نیازی نیست که شما آن را به مدت 8 ساعت به شارژر متصل نمایید. بلکه باید موارد دیگری را جهت تضمین سلامتی باتری رعایت نمایید‌ تا طول عمر مفید آن را افزایش دهید.

باتری موبایل، دارای انرژی شیمیایی می باشد. زمانی که شما موبایل خود را به شارژر متصل می کنید، برق برای شروع مجدد واکنش مواد شیمیایی با باتری اتفاده می شود و الکترون ها را از قطب منفی باتری به قطب مثبت‌ باتری می برد.

پس از آن که شارژ باتری به پایان رسید، باتری به وسیله هدایت ‌الکترون ها در یک مدار، برق تولید می نماید. اما این بار الکترون ها‌ از قطب مثبت باتری به قطب منفی باتری انتقال می یابند. این ‌فرآیند تا زمانی ادامه خواهد داشت تا زمانی که یک سوییچ ‌داخلی در باتری جریان را قطع نماید.

شارژ باتری موبایل
جلوگیری از خرابی شارژ باتری موبایل

باتری موبایل از آند، کاتد و الکترود ها که برای انتقال یون های مثبت مورد نیاز است، ساخته شده است. باتری لیتیومی که پیش تر گفتیم، از کاتد اکسید فلزی که از عناصر نیکل، کبالت، منگنز و ترکیب آهن تشکیل شده است.

این نوع باتری هم چنین دارای آند متخلخل گرافیتی است که در بر دارنده لیتیوم یون ها می باشد و یک الکترولیت نمک لیتیوم ساخته شده است.

در ساختار باتری لیتیومی، یون ها با بار مثبت به کمک الکترولیت از قطب منفی باتری به قطب مثبت باتری هدایت می شوند.

راهکار های افزایش طول عمر باتری موبایل

هر وسیله ای که به تکنولوژی متکی باشد، نیاز به محافظت و نگهداری دارد. باتری موبایل نیز از این قضیه مستثنی نیست و باید برای حفظ و نگهداری آن کوشا باشید.

در نظر داشته باشید دشمن اصلی باتری موبایل شما، داغ شدن آن است. از کار هایی که باعث داغ شدن باتری موبایل می شود، به شدت‌ بپرهیزید.

به طور مثال یکی از عواملی که باعث داغی باتری خواهد شد، شارژ نمودن طولانی مدت آن است. تنها شارژ 80 درصد از باتری کافی است تا بهترین کارایی را برای شما داشته باشد.

هم چنین در صورتی که آن را به کابل و شارژر موبایل متصل نمودید، گوشی خود را خاموش کنید. انجام این امر به جلوگیری از داغ شدن باتری کمک خواهد نمود. اما در صورتی که امکان این کار را ندارید، از کار کردن با موبایل و استفاده از برنامه هایی باعث استفاده بی رویه شارژ باتری می شوند، بپرهیزید.

شارژ باتری موبایل
شارژ باتری موبایل با کابل سان سل

سعی کنید گوشی موبایل خود را در محیط های خیلی سرد و یا خیلی گرم نگهداری نکنید. زیرا می تواند آسیب های جبران ناپذیری به باتری موبال شما وارد نماید.

حتما برای افزایش طول عمر باتری، از کابل و شارژر اصل و اورجینال استفاده کنید. در صورتی که کابل و شارژر موبایل شما آسیب دیده است می توانید کالای اصلی را از سان سل تهیه نمایید. استفاده از کابل و شارژر های فیک و متفرقه، می تواند شما را متحمل هزینه های تعمیری نماید.

شما می توانید برای طول عمر مفید بیش تر باتری، نور ال ای دی صفحه گوشی را کم کنید و یا گزینه اتوماتیک آن را فعال نمایید.

با رعایت کلیه موارد‌ ذکر شده شما می توانید طول عمر مفید باتری موبایل خود را‌ تا 6 برابر افزایش دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *