بهترین برند فرعی در خرید کابل و شارژر

بهترین برند فرعی در خرید کابل و شارژر

بهترین برند فرعی در خرید کابل و شارژر

یکی از دغدغه های امروز همه ما، کابل و شارژر است. ممکن است طی مرور زمان کابل و شارژر ما دچار آسیب شود. به همین خاطر بهترین برند فرعی در خرید کابل و شارژر، می تواند به سلامت باتری گوشی ما کمک کند.

باتری موبایل، جزو اصلی ترین اجزای گوشی موبایل به شمار می آید که ما باید برای طولانی تر نمودن عمر مفید آن، اصولی را رعایت کنیم. هم چنین در صورتی که اصول رعایت و نگهداری باتری موبایل را رعایت کنیم، متحمل هزینه های تعمیر و عیب یابی نخواهیم شد.

کابل شارژر همانند سیم هندزفری، نیاز به مراقبت دارد. در صورتی که در شرایط مناسب نگهداری نشود، ممکن است دچار آسیب و خرابی شود. لازم به ذکر است که صرفا این مسئله شامل حال کابل و شارژر نخواهد شد بلکه ممکن است در طولانی مدت به پورت شارژر گوشی موبایل نیز آسیب وارد کند.

بهترین برند فرعی در خرید کابل و شارژر برای گوشی های اندروید

ابتدا لازم به ذکر است که رتبه اول بهترین و مناسب ترین کابل و شارژر را، کابل فابریک شارژر گوشی موبایل شما به دست می آورد. اما امکان دارد به هر دلیلی شارژر شما به مرور زمان دچار آسیب شود. اما در نظر داشته باشید که اگر مراقبت های لازمه را انجام دهید، کابل و شارژر شما به این زودی ها آسیب نخواهد دید.

هر کابل شارژر، از 4 سیم داخلی ساخته شده است. یک سیم به عنوان نول، یک سیم برای انتقال ولتاژ مثبت و دو سیم برای انتقال دیتا می باشد.

ضخامت این سیم ها و همین طور عایق بندی آن ها از جمله ویژگی های مهم در کیفیت هر کابل شارژر می باشد. پس در صورتی که قصد خرید کابل شارژر دارید به سراغ نوع ضخیم آن بروید که مسلما از کیفیت مناسب تری برخوردار است. شما نیز می توانید در این زمینه از مشاوران سان سل کمک گیرید.

در نظر داشته باشید که به هر میزان که طول کابل شارژر بیش تر باشد، می تواند تاثیر منفی بر روی عملکرد آن داشته باشد. پس در صورتی که مجبور نیستید از کابل های بلند استفاده نکنید.

بهترین برند فرعی در خرید کابل و شارژر
انتخاب بهترین برند فرعی در خرید کابل و شارژر

انواع کابل های شارژر

نوع کابل کاملا به مدل و سال گوشی موبایل شما بستگی دارد. USB به عنوان یک استاندارد به شمار می آید که برای دستگاه های الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد. سر دیگر کابل شارژر با تایپ و اشکال مختلف ساخته می شود که این قسمت ازکابل باید با سوکت گوشی شما هم خوانی داشته باشد.

بهترین برند فرعی در خرید کابل و شارژر
مشخصات بهترین برند فرعی در خرید کابل و شارژر

به طور کلی کابل های USB به 5 دسته تقسیم می شوند :

  1. کابل USB تایپ A: این از کابل یک رابط مستطیل شکل و کاملا تخت است که در کابل های اتصال به تمامی کامپیوتر ها و لپ تاپ ها شاهد آن هستیم. این کابل حتی در تلویزیون، کنسول بازی و سایر وسایل الکترونیکی دیده می شود.
  2. کابل USB تایپ B: Type-B، بیش تر در وسایلی مانند پرینتر، اسکنر، چاپگر و پجت های متصل به سیستم مانند کامپیوتر و لپ تاپ مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از کابل هاف دیگر تولید نمی شود و امروزه جای خود را به مدل های جدید تری داده اند.
  3. کابل USB مینی: این نوع از کابل ها، نوع کوچک تری از کابل های‌ Type-B می باشند. قبل از آن که میکرو USB ها وارد بازار شوند، این نوع از کابل ها بسیار مورد استفاده قرار می گرفتند.

از این کابل ها علاوه بر کابل گوشی، برای دوربین و پلی استیشن و دوربین استفاده می شد. اما امروزه برای گوشی موبایل تولید نمی شوند.

  1. کابل USB میکرو: کابل های میکرو USB، در این چند سال اخیر، برای تمامی مدل های قدیمی جایگزین شدند و برای انواع گوشی ها، تبلت ها، گجت ها و کنترلر های بازی استفاده می شد. اما با ورود نسل دیگر و جدید تری از کابل ها، این کابل شارژر نیز محبوبیت خود را از دست داد.
  2. کابل USB تایپ C: Type-C به عنوان جدید ترین نسل کابل های USB به شمار می آیند. این نوع از کابل ها، بیش ترین نرخ انتقال داده را در میان تمامی مدل های نام برده شده دارند. این قابلیت در Type-C باعث شده است تا در بسیاری از تجهیزات الکترونیکی مانند گوشی همراه، تبلت، اپ تاپ های مدرن مثل مک بوک ها، گوشی های سری پیکسل، کنترلر بازی، کنترلر سوییچ و … مورد استفاده واقع شود.

Type-C در هر دو طرف خود دارای یک کانکتور استاندارد است. یا به اصطلاحی هر دو سر کابل نر است. به همین دلیل کاربری این نو عاز کابل ها آسان تر از سایر کابل ها می باشد.

بهترین برند فرعی در خرید کابل و شارژر
انتخاب بهترین برند فرعی در خرید کابل و شارژر

نتیجه گیری

حدالمقدور، از کابل و شارژر اصلی و فابریک گوشی موبایل خود استفاده کنید. اما در صورتی که به هر دلیلی کابل و یا شارژر شما آسیب دید می توانید برای تهیه بهترین برند فرعی در خرید کابل و شارژر، با مشاوران سان سل در تماس باشید تا اطلاعات کافی را در مورد بهترین و برترین برند فرعی را در مورد کابل و شارژر به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *