تاثیر باتری تبلت باد کرده

تاثیر باتری تبلت باد کرده

تاثیر باتری تبلت باد کرده بر عملکرد دستگاه تبلت

تاثیر باتری تبلت باد کرده بر عملکرد دستگاه به گونه ای است که شاید شما را خسته کند. به حدی که کار کردن با دستگاه تبلت را برای شما دشوار نماید. اما باید بدانید که چطور و چگونه باید از باد کردن تبلت جلوگیری نمایید و در صورت بروز این اتفاق، از حواث و خطرات بعدی پیشگیری نمایید.

هم چنین امکان دارد باتری تبلت باد کرده، خطر آفرین‌ بوده و می تواند منجر به ترکیدن دستگاه تبلت شود و سلامتی شما را به خطر بی اندازد.

تاثیر باتری تبلت باد کرده
تاثیر باتری تبلت باد کرده و تعویض آن

توجه کنید در صورت مشاهده این اتفاق حتما آن را به اولین مرکز تعمیرات موبایل ‌ببرید.

زمانی باتری تبلت باد می کند که سلول ها بیش از حد شارژ شده باشند. همین طور در صورت عدم استفاده از کابل و شارژر نامناسب، می تواند باعث باد کردن باتری تبلت شود.

اما این که تاثیر باتری تبلت باد کرده بر عملکرد دستگاه چگونه است، باید تا انتهای این مطلب سان سل را همراهی کنید.

چرا باتری تبلت باد می کند؟

زمانی که سلول های باتری تبلت، بی از حد مجاز شارژ شوند، همین طور باتری بیش از اندازه به کابل و شارژر متصل باشد، باتری تبلت باد کرده و دستگاه را دچار اختلال می کند.

البته امکان دارد که طول عمر مفید‌ باتری تبلت‌ به اتمام رسیده باشد و باعث باد کردن باتری تبلت شود.

تاثیر باتری تبلت باد کرده
تاثیر باتری تبلت باد کرده و راه های جلوگیری

با باتری باد کرده تبلت چه کنیم؟

اگر باتری تبلت شما باد کرده است، در مرحله اول، احتیاط کنید. چرا که باتری در حالتی خطرناک قرار دارد و بسیار آسیب پذیر می باشد. چرا که پوشش ان در حالت باد کرده، تحت فشار ناشی از گاز های ساخته شده در داخل باتری می باشد.

به طور کلی سعی کنید هیچ گونه وسیله ای با باتری تبلت، تماس و برخورد نداشته باشد. همین طور در زمان باز کردن قاب پشت تبلت، دقت کنید تا باتری تبلت با هی گونه شی تیزی برخورد نکند.

پس از آن که باتری تبلت باد کرده را از دستگاه تبلت جدا نمودید، حتما آن را در محیطی خنک و امن قرار دهید.  لازم به ذکر است اگر خودتان در این زمینه تخصص کافی ندارید، می توانید از متخصصین سان سل درخواست کمک کنید.

در نظر بگیرید اگر بیش از اندازه، باتری تبلت باد کرده، به قاب پشت دستگاه تبلت فشار وارد می کند و شما قادر به باز کردن قاب پشت دستگاه تبلت نیستید، به شما توصیه می کنیم که حتما دستگاه تبلت را خاموش نموده و آن را در محیطی خنک قرار دهید تا در وقتی مناسب جهت درآوردن باتری اقدام نمایید. همین طور در نظر بگیرید که جدا سازی باتری تبلت‌ از دستگاه، بسیار کار خطرناکی است‌. در صورت عدم تسلط و مهارت کافی در این زمینه، حتما آن را به دست متخصصین بسپارید.

تاثیر باتری تبلت باد کرده
تاثیر باتری تبلت باد کرده

ار رها سازی باتری باد کده تبلت در محیط های باز و یا مکان هایی که کودکان تردد دارند، به شدت خودداری کنید. ضمن این که باتری باد کرده تبلت جدا شده نباید تحت هیچ شرایطی با اجسام نوک تیز در تماس باشد.

ترکیدن باتری باد کرده تبلت می تواند انفجاری مهیب را در پیش داشته باشد که همین امر باعث اسیب رساندن و به خطر افتادن جان شما و یا عزیزان شما می باشد.

چه عواملی می توانند باعث باد کردن باتری تبلت شوند؟

همیشه از شارژر و کابل اصل و اورجینال استفاده کنید. سعی کنید تا جایی که امکان دارد، به سراغ کابل و شارژر های فیک نروید. همین طور توجه کنید که کابل و شارژر شما سالم باشد و فاقد پارگی و آسیب دیدگی باشد.

در صورتی که کابل و شارژر اصلی و فابریک دستگاه تبلت شما آسیب دیده است، حتما سعی کنید به سراغ نوع اورجینال آن بروید. از خرید کابل و شارژر های فیک و ارزان قیمت اجتناب کنید. چرا که می تواند به سلامت باتری تبلت شما آسیب بزند و باعث باد کردن باتری تبلت شود. ضمن این که تاثیر باتری تبلت باد کرده، عملکرد دستگاه تبلت را دچار اختلال می کند.

تاثیر باتری تبلت باد کرده
دلایل باد کردن باتری و تاثیر باتری تبلت باد کرده

حتما پس از آن که باتری تبلت شما به 80 تا 80 درصد رسید، اتصال آن را از کابل و شارژر جدا کنید. در این صورت عمر مفید باتری تبلت شما بیش تر خواهد شد. در نظر داشته باشید که در زمان اتصال دستگاه تبلت به کابل شارژر، از آن استفاده نکنید. با در صورت امکان حتما آن را در حالت هواپیما قرار دهید.

هم چنین توجه کنید زمانی که باتری تبلت شما به 20 درصد رسید، حتما آن را به کابل شارژر متصل کنید و تا زمانی که به شارژر متصل نکرده اید، از آن استفاده نکنید.

زمانی که دستگاه تبلت به کابل و شارژر متصل است، قاب پشت‌ آن را درآورید تا باتری تبلت داغ نشود. همین طور سعی کنید در مدت زمان شارژ شدن آن را در محیطی خنک نگهداری کنید.

از گذاشتن دستگاه تبلت خود جلوی تابش نور مستقیم خورشید به شدت خودداری کنید.

تاثیر باتری تبلت باد کرده
تاثیر باتری تبلت باد کرده و ترکیدن آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *