تاچ و ال سی دی اورجینال

تاچ و ال سی دی اورجینال

از کجا متوجه شویم که تاچ و ال سی دی اورجینال است؟

تاچ و ال سی دی گوشی موبایل، جزو حساس ترین قسمت های گوشی های موبایل به شمار می آید. اما امکان دارد به هر دلیلی آسیب ببنید. باید برای تعویض آن به دنبال تاچ و ال سی دی اورجینال باشیم. در این صورت می توانیم از کارکرد مناسب گوشی موبایل خود اطمینان خاطر کسب کنیم. اما ابتدا باید‌ با تاچ و ال سی دی آشنا شویم تا بتوانیم در زمان خرید، فیک و اورجینال بودن آن را تشخیص دهیم.

سان سل در ادامه توضیحاتی در این باره به شما خواهد داد.

تاچ و ال سی دی اورجینال
تفاوت های تاچ و ال سی دی اورجینال

منظور از تاچ و ال سی دی اورجینال چیست؟

تاچ و ال سی دی اورجینال در واقع همان OEM می باشند. این قطعه از گوشی های موبایل، به صورت کاملا تایید شده از سوی شرکت تولید کننده و سازنده گوشی، به بازر عرضه می شود. اگر واژه OEM یا Orginal Equipment Manufacturer  را در گوشه ای از قطعات موبایل دیدید، مطمئن باشید که آن قطعه از سوی شرکت تولید کننده تایید شده و کاملا اورجینال می باشد. هم چنین کیفیت آن تطابق کامل با استاندارد های قطعه اصلی دارد.

به همین خاطر به تاچ و ال سی دی های اورجینال، OEM نیز گفته می شود. البته باید بدانید که تاچ و ال سی دی اورجینال، که دارای وازه OEM می باشد، نسبت به سایر نمونه های دیگر، گران قیمت تر هستند. اما باید بدانید که هیچ تفاوتی با تاچ و ال سی دی آسیب دیده گوشی موبایل شما نخواهند داشت.

تاچ و ال سی دی های کپی (High Copy) چیست؟

تاچ و ال سی دی های های کپی، نوعی دیگر از تاچ و ال سی دی هایی هستند که شما می توانید‌ آن ها را در زمان تعویض ال سی دی گوشی موبایل خود، ببینید. این تاچ و ال سی دی ها، اصطلاحا با نام های درجه یک، کپی، چینی، گرید A، گرید +A و… نیز شناخته می شوند.

این دسته از تاچ و ال سی دی های گوشی موبایل، توسط شرکت سازنده تولید نشده و در مقایسه با تاچ و ال سی دی اورجینال از کیفیت کم تری برخوردار هستند. همین طور قیمت آن ها نیز پایین‌ تر است. شما با انتخاب و نصب تاچ و ال سی دی های کپی، صرفا می توانید‌ هزینه تعمیر تاچ و ال سی دی گوشی موبایل خود را کاهش دهید.

تفاوت های تاچ و ال سی دی اورجینال با های کپی

  1. کیفیت نمایش محتوا

یکی از تفاوت های بارز تاچ و ال سی دی اورجینال با کپی، کیفیت نمایش محتوا مانند تصاویر است. کیفیت تصاویر در ال سی دی های OEM خیلی شاداب تر و واضح تر نسبت به ال سی دی های های کپی است. معمولا ال سی دی های های کپی تفکیک رنگ خوب و مناسبی از خود ندارند.

تاچ و ال سی دی اورجینال
کیفیت تصویر در تاچ و ال سی دی اورجینال
  1. روشنایی صفحه:

تاچ و ال سی دی های OEM، روشنایی خیلی بهتری نسبت به تاچ و ال سی دی های های کپی از خود دارند. البته روشنایی به معنی وضوح تصاویری است که شما درون صفحه نمایش مشاهده می کنید. به طور معمول 95 درصد از تاچ و ال سی دی های های کپی، در زیر نور آفتاب، کیفیت خود را از دست می دهند. در صورتی که در تاچ و ال سی دی های OEM این گونه نیست.

  1. دوام و کارکرد:

به طور معمول، تاچ و ال سی های های کپی، خیلی زود نیاز به تعمیر پیدا می کنند و نسبت به نوع اورجینال، زود تر خراب می شوند.

  1. سرعت عملکرد تاچ:

یکی از معیار های اصلی برای تفاوت های بین تاچ و ال سی دی اورجینال و های کپی، سرعت عملکرد تاچ می باشد. کیفیت عملکرد در ال سی دی های OEM، خیلی بالا تر از نوع های کپی است. معمولا در نوع های کپی، عملکرد و دستورات با کمی باگ و تاخیر انجام می شوند. حتی در بعضی از درجه کیفی های پایین تر، شما ب هنگ کردن آن مواجه خواهید شد. که این مسئله برای کار کردن با گوشی موبایل بسیار آزار دهنده می باشد.

تاچ و ال سی دی اورجینال
سرعت عملکرد در تاچ و ال سی دی اورجینال
  1. قیمت:

از دیگر تفاوت های تاچ و ال سی دی OEM و های گپی، قیمت آن ها است. همان طور که پیش تر به آن اشاره کردیم، تاچ و ال سی دی های OEM، قیمت بالایی دارند. چرا که همگی از سوی شرکت و برند تولید کننده تایید شده اند. در صورتی که تاچ و ال سی دی های های کپی، ساخت کشور های دیگر و همین طور شرکت های دیگر می باشند.

  1. لوگوی شرکت سازنده:

بر روی کابل تاچ و ال سی دی OEM، برند شرکت سازنده درج و حک شده است. در صورتی که تاچ و ال سی دی های های کپی، فاقد این لوگو و برند می باشند.

تاچ و ال سی دی اورجینال
شناسایی تاچ و ال سی دی اورجینال
  1. پد و چسب نگهدارنده سنسور نور در ال سی دی:

برای محافظت از نور در تاچ و ال سی های اورجینال، از پد و چسب استفاده شده است. در صورتی که تاچ و سی دی های های کپی بدون این پد و چسب تولید می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *