جلوگیری از خرابی سیم شارژر

جلوگیری از خرابی سیم شارژر

راه های جلوگیری از خرابی سیم شارژر

کابل و شارژر یکی از لوازم جانبی گوشی موبایل هستند که باید در نگهداری آن ها کلیه موارد ایمنی را رعایت کنیم. به همین خاطر سعی داریم در این راه های جلوگیری از خرابی سیم شارژر را برای شما بازگو کنیم تا بتوانید حدالامکان از وارد شدن آسیب های احتمالی به کابل و شارژر خود جلوگیری نمایید.

سلامت کابل و شارژر، می تواند تضمین کننده سلامتی باتری گوشی موبایل شما باشد. هم چنین می تواند باعث افزایش طول عمر باتری گوشی موبایل شما شود.

توجه کنید اگر می خواهید باتری گوشی خود را از خرابی و تعمیر و تعویض نگهداری کنید، باید از آسیب رسیدن به کابل و شارژر خود جلوگیری کنید. سان سل تصمیم دارد در این مطلب شما را برای آسیب های احتمالی به کابل و شارژر آگاه کند.

جلوگیری از خرابی سیم شارژر
راه های جلوگیری از خرابی سیم شارژر

به دور کابل شارژر خود نوار چسب بزنید.

یکی از راه های جلوگیری از خرابی سیم شارژر، نوار پیچ کردن آن است. شما می توانید به راحتی برای جلوگیری از خمیدگی کابل شارژر، به دور آن انواع نوار چسب ها مانند چسب نواری، چسب برق و… را بپیچید. در این صورت اگر کابل شارژر شما خم شود، دچار قطعی نشده و هم چنین از پارگی آن جلوگیری می شود. البته توجه کنید که می توانید به مقداری چسب را به دور کابل شارژر بچرخانید که به طور کلی از خم شدن آن مانع شوید و دیگر کابل تحت هیچ شرایطی خم نشود.

جلوگیری از خرابی سیم شارژر
چسب پیچ کردن برای جلوگیری از خرابی سیم شارژر

زمانی که گوشی موبایل به کابل و شارژر متصل است، از آن استفاده نکنید

یکی از عواملی که می تواند به سلامت سیم شارژر شما آسیب وارد کند، استفاده از گوشی موبایل در زمان اتصال آن به کابل و شارژر است. توجه کنید که این مسئله می تواند باعث ایجاد اتصالی در داخل کابل شارژر و سیم شارژر شود و به سلامت آن آسیب وارد کند. البته لازم به ذکر است که استفاده از گوشی موبایل در زمان اتصال به کابل و شارژر می تواند مسبب خرابی باتری گوشی موبایل شما نیز شود.

اتصال صحیح شارژر به آداپتور و گوشی موبایل را چک کنید.

حتما در نظر داشته باشید که کابل شارژر باید بدون هیچ گونه خمیدگی و هم چنین پیچش یا چرخش به آداپتور متصل شود و همین طور آداپتور باید به طور صحیح به پریز برق وصل شود. در صورتی که کابل و شارژر به صورت صحیح‌به پریز وصل نشده باشد، امکان دارد که در زمان شارژ شدن باتری گوشی موبایل،‌دچار اتصالی شود و در داخل سیم شارژر قطعی به وجود آید.

همین طور این امکان میسر است که انرژی برق را به صورت صحیح به باتری گوشی موبایل منتقل نکند و به مرور به سلامت باتری گوشی موبایل شما آسیب وارد شود.

جلوگیری از خرابی سیم شارژر
راهکار هایی جهت جلوگیری از خرابی سیم شارژر

از پیچ خوردگی و گره زدن سیم شارژر خودداری کنید

اگر جزو افرادی هستید که عادت دارید مدام سیم شارژر را به دور دست خود بپیچید و با آن بازی کنید، این عادت خود را ترک کنید تا سیم شارژر شما از خرابی مصون بماند. این عادت شما سبب می شود سیم های داخل کابل شارژر دچار قطعی شوند و باتری گوشی موبایل شما در زمان شارژر شدن انرژی برق را به صورت کامل و صحیح دریافت نکند و این می تواند برای سلامت باتری گوشی موبایل شما ضرر داشته باشد.

کابل و شارژر را در دمای مناسب نگهداری کنید

باید بدانید که برای حفظ سلامت سیم شارژر خود، باید پس از اتمام کارتان با کابل و شارژر آن را از پریز برق جدا کنید و اجازه ندهید برای مدتی طولانی، کابل و شارژر به پریز برق بدون استفاده به پریز برق متصل بماند. این مسئله باعث داغ شدن آداپتور شده و به سلامت کابل و شارژر شما آسیب وارد می کند.

هم چنین دمای بالا به مرور زمان باعث پوسیدگی سیم شارژر شده و کارایی خود را برای شارژ نمودن باتری گوشی موبایل شما از دست می دهد.

جلوگیری از خرابی سیم شارژر
جلوگیری از خرابی سیم شارژر با راهکار های سان سل

از سیم پیچ ها استفاده کنید

امروزه سیم هایی به شکل فنر وارد بازار شده اند که با پیچیدن آن ها به دور سیم شارژر می توانید از آسیب رسیدن به آن و همین طور قطعی آن جلوگیری کنید.

توجه کنید استفاده از این سیم های فنری شکل می تواند یکی از راه های جلوگیری از خرابی سیم شارژر گوشی موبایل شما به شمار آید. هم چنین این سیم های فنری، از خمیدگی و پیچ خوردن سیم شارژر جلوگیری کرده و مانع از قطعی سیم های داخلی آن می شوند.

جلوگیری از خرابی سیم شارژر
استفاده از محافظ برای جلوگیری از خرابی سیم شارژر

سیم شارژر خود را به شکلی اصولی جمع کنید

زمانی که باتری گوشی موبایل شما به صورت کامل شارژ شد و دیگر کاری با کابل و شارژر نداشتید، از مچاله کردن و چپاندن آن به داخل کیف و یا جیب خود به شدت خودداری کنید. بهترین راه برای جمع کردن سیم شارژر، گرد کردن آن به دور دست و سپس استفاده از جمع کننده برای گرد نگه داشتن آن به طور ثابت می باشد. البته شما میتوانید از کیف های محافظ کابل و شارژر برای محافظت و جلوگیری از خرابی سیم شارژر استفاده نمایید.

جلوگیری از خرابی سیم شارژر
اصولی جمع کردن کابل برای جلوگیری از خرابی سیم شارژر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *