حساسیت تاچ و ال سی دی

حساسیت تاچ و ال سی دی

حساسیت تاچ و ال سی دی

حساسیت تاچ و ال سی دی بسیار بالا است. این بخش از گوشی موبایل، در واقع جزو یکی از حساس ترین بخش های گوشی موبایل به شمار می آید که ما تصمیم داریم‌ در این مطلب آن را مورد بررسی قرار دهیم.

حساسیت تاچ و ال سی دی
نکات حساسیت تاچ و ال سی دی

تاچ و ال سی دی چیست؟

تاچ و ال سی دی بخشی از گوشی موبایل است که که از چند لایه تشکیل و ساخته شده است. این لایه ‌ها به وسیله دستگاهی مخصوص به صورت فشرده‌ بر روی هم قرار گرفته اند و هر کدام یک وظیفه منحصر به فرد دارند.

به طور مثال بخش تاچ گوشی موبایل، که شما با لمس آن به مادر بورد دستور انجام کاری را می دهید، از قسمت نمایشگر مجزا می باشد. اما به این علت که شما نمی توانید‌ به راحتی این لایه ها را از یکدیگر تشخیص دهید، نمی توانید آن ها را از هم متمایز کنید.

حساسیت تاچ و ال سی دی
مشخصات حساسیت تاچ و ال سی دی

معرفی تاچ و ال سی دی

ال سی دی گوشی به بخشی از گوشی موبایل گفته می شود که از کریستال مایع ساخته شده است. این بخش از گوشی موبایل به شدت نسبت به گرما حساس بوده و گرما سبب می شود تا حالتی مایع و یا نیمه جامد به خود بگیرد.

اما به طور کلی تاچ و ال سی دی به 5 بخش مختلف تقسیم می شود.

1. گلس روی ال سی دی : این گلس، از جنس شیشه است که وظیفه دارد تا از ال سی دی محافظت نماید. همین طور با وجود گلس، دست شما مستقیم با تاچ گوشی تماس نخواهد داشت.

این گلس شیشه ای جهت محافظت بیش تر از تاچ و ال سی دی از سوی کارخانه تولید کننده بر روی گوشی موبایل نصب شده است. در نظر داشته باشید که با گلسی که شما جهت جلوگیری از ایجاد خط و خش بر روی ال سی دی گوشی می اندازید، کاملا متفاوت است.

2. تاچ: بخش دیگر ال سی دی گوشی موبایل را تاچ تشکیل می دهد. تاچ لایه ای فوق العاده نازک و شفاف است. جنس این قسمت از ال سی دی از پلاستیک بوده و فاصله بین گلس و صفحه نمایش را پر می کند. حساسیت تاچ و ال سی دی در این بخش نیز زیاد می باشد.

تاچ وظیفه دارد تا سیگنال های لمس و انتقال را به واحد پردازشگر منتقل منتقل کند. هم چنین در صورتی تاچ گوشی موبایل آسیب ببیند، نیازی به باز کردن گوشی موبایل نیست و می توانید آن را تعویض نمایید.

حساسیت تاچ و ال سی دی
حساسیت تاچ و ال سی دی و قسمت های مختلف آن

3. ال سی دی: زیر بخش تاچ گوشی موبایل، لایه ای به نام ال سی دی وجود دارد. این بخش از تاچ و ال سی دی وظیفه دارد تا تمام محتوا ها را به شما نشان دهد. در نظر بگیرید اگر قسمت ال سی دی گوشی شما آسیب ببیند، باید گوشی باز شده و ال سی دی تعویض گردد.

4. لایه نور پس زمینه: صفحه نمایش کریستال مایع، به خودی خود، نوری تولید نمی کند. به همین خاطر از لایه نور پس زمینه استفاده شده است تا شما بتوانید به راحتی محتوا ها درون‌ال سی دی گوشی موبایل خود مشاهده کنید.

5. فریم ال سی دی: کلیه بخش های نام برده شده، به صورت کاملا یکپارچه و یکدست، در یک فرم به نام فریم ال سی دی قرار گرفته اند. البته لازم به ذکر است کلیه لایه های نام برده شده بر روی هم، مجموعا 5 میلی متر ضخامت دارند!

حساسیت تاچ و ال سی دی
تعمیر و حساسیت تاچ و ال سی دی

حساس ترین گوشی ها از لحاظ تاچ و ال سی دی

امروزه از تکنولوژی های مختلفی برای ساخت‌ گوشی های موبایل و قطعات آن ها استفاده می شود. که البته تاچ و ال سی دی از این مسئله مستثنی نیستند.

یکی از رایج ترین‌ انواع تاچ و ال سی دی ، TFT-LCD است. این مدل از تاچ و ال سی دی در کلیه برند های گوشی موبایل مورد استفاده قرار می گیرد. ضمن این که کیفیت لازم را داشته و در انواع گوشی ها و تبلت های ارزان قیمت و گران قیمت مورد استفاده قرار می گیرد.

AMOLED نوعی دیگر از تاچ و ال سی دی است که استفاده از آن در ساخت گوشی موبایل، تاثیر چشم گیری در مصرف انرژی باتری دارد. شما می توانید کلیه رنگ ها به صورت کاملا واقعی در این نوع تاچ و ال سی دی مشاهده کنید. البته لازم به ذکر است جزو گران ترین تاچ و ال سی دی ها هستند. و استفاده آن ها در ساخت گوشی موبایل، می تواند تاثیر به سزایی بر روی قیمت گوشی بگذارد.

حساسیت تاچ و ال سی دی
حساسیت تاچ و ال سی دی از دیدگاه سان سل

Super AMOLED، یکی از از انواع تاچ و ال سی دی ها هستند. این نوع از تاچ و ال سی دی، دارای تکنولوژی لمسی خازنی بوده و روشنایی زیادی نسبت به سایر تاچ و ال سی دی های دیگر دارد.

در صورتی که تصمیم دارید   تاچ و ال سی دی مناسبی را برای گوشی موبایل خود تهیه نمایید، و حساسیت تاچ و ال سی دی برای شما بسیار حائز اهمیت است، به شما پیشنهاد می دهیم که حتما با مشاورین و متخصصین سان سل در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *