شارژ باتری موبایل را تا چند درصد انجام بدیم؟

شارژ باتری

باتری موبایل را تا چند درصد شارژ کنیم؟

سلامت باتری برای یک موبایل بسیار حائز اهمیت است. هر باتری با هر ولتاژ و مقدار آمپر، عمر مفیدی دارد. در این بین ما باید با استفاده از راهکار های مفید و توصیه کارشناسان، این طول عمر را بیش تر کنیم.

بهترین مقدار برای شارژ باتری موبایل، 80 درصد است. به این صورت که شما اجازه ندهید باتری موبایلتان، بیش تر از 80 درصد شارژ شود.

شارژ باتری
شارژ باتری موبایل

شارژ باتری موبایل

یکی از اجزای مهم و اصلی در موبایل، باتری می باشد. برای داشتن یک موبایل با باتری سالم، باید مواردی را جهت شارژ باتری موبایل، در نظر بگیریم تا عمر مفید آن طولانی تر شده و آسیبی به آن وارد نشود.

باتری موبایل کمک می کند تا موبایل علاوه بر این که عملکردی بهتر داشته باشد، اطلاعات ما را ذخیره سازی کند تا ما در زمان نیاز بتوانیم از آن استفاده نماییم.

باتری هایی که امروزه در ساخت موبایل استفاده می شود، ویژگی های منحصر به فردی دارند و معمولا از لیتیوم و یا نیکل است. ضمن این که هر باتری، بسته به مدل گوشی، دارای ولتاژ و میلی آمپر متفاوت می باشد.

شارژ باتری
اصول شارژ باتری و تبلت

آموزش شارژ صحیح باتری موبایل

روش های مختلفی برای شارژ باتری موبایل توسط افراد توصیه می شود، اما ما در ادامه تعدادی از مهم ترین آن ها به شما خواهیم گفت. پس تا انهای این طلب همراه ما باشید.

در ابتدا بگوییم اگر می خواهید‌ که عمر مفید باتری موبایل شما، افزایش یابد، آن را از شب تا صبح به شارژ متصل نکنید. اگر باتری موبایل شما در طولانی مدت به شارژ باید، در گذر زمان باعق خواهد شد تا عمر آن کوتاه شود.

اگر باتری شما، دارای باتری لیتیومی است، دمای بالا سبب می شود تا اثرات مخربی را متحمل شود. که این نیز باعث می شود عمیر مفید باتری شما کاهش یابد.

کارشناسان زیادی معتقد هستند که شارژ باتری موبایل تا 80 درصد، می تواند سلامت باتری را در طولانی مدت، تضمین نماید. در صورتی که باتری شما لیتیومی است، بهتر است که شارژ آن را بین 50 تا 80 درصد نگه دارید تا از بروز آسیب جلوگیری نمایید.

شارژ باتری
روش های شارژ باتری موبایل

هم چنین کارشنایان برای باتری موبایل بازه شارژ در نظر گرفته اند. بدین صورت که اجازه ندهید شارژ باتری شما از 20 درصد کم تر و از 80 درصد بیش تر شود. شما با این سلامت باتری موبایل خود را تضمین می نمایید.

برای سلامت باتری خود می تواند در بازه زمانی های کوتاه، یک بار آن را از 0 تا 100 درصد شارژ نمایید. این بهترین ‌و ایده آل ترین حالت برای شارژ باتری موبایل می باشد.

آیا زمانی که موبایل را به شارژر متصل کردیم، گوشی موبایل را خاموش کنیم؟ در جواب این سوال باید بگوییم‌که اگر این کار را انجام دهید، به شارژ شدن صحیح گوشی موبایل خود کمک نموده اید.

در صورتی که ‌این امکان را ندارید، حدالمقدور از اجرای برنامه سنگین مانند تماشای فیلم، انجام بازی و مکالمه ‌جلوگیری نمایید.

یکی دیگر از مواردی که به شارژ باتری موبایل کمک می نماید، استفاده از کابل و شارژر اصلی گوشی موبایل است. ما پیشنهاد می دهیم که حتما از کابل و شارژر اصلی گوشی موبایل استفاده کنید که در زمان خرید در جعبه آکبند دریافت نموده اید. اما در صورتی که کابل و شارژر شما آسیب دیده است، می توانید از سان سل، کابل و شارژر اصل تهیه کنید. زیرا باید موبایل شما با تنظیمات پیش فرض کارخانه شارژ شود.

شارژ باتری
اصول شارژ باتری موبایل

دوازده باور غلط در مورد باتری موبایل خود راتا چند درصد شارژ کنیم؟

  1. متصل بودن موبایل به شارژر در دراز مدت باعث منفجر شدن باتری خواهد شد: این یک باور غلط است. زیرا شما دارای یک گوشی موبایل هوشمند هستید که پس از 100 درصد شارژ شدن، به طور خودکار، دریافت انرژی را از طریق شارژر متوقف می نماید.
  2. شبکه 4G شارژ بیش تری از باتری موبایل استفاده می کند: این یک باور غلط است. زیرا امری که مسبب کم شدن شارژ باتری موبایل می شود، دیتا و اینترنت سیم کارت است. استفاده از قابلیت دیتا و اینترنی که در اختیار ما قرار می دهد، منحر به کم شدن شارژ باتری ما خواهد شد.
  3. غیر فعال سازی یا دی اکتیو کردن “اپلیکیشن های اخیر” باعث استفاده کم تر از انرژی باتری خواهد شد: در موبایل قسمتی به نام ” Recent Apps ” وجود دارد که برخی معتقدند اگر آن را موقتا پاک کنند، می توانند میزان مصرف شارژ باتری موبایل خود را کاهش دهند.
  4. وای فای و بلوتوث می توانند شارژ باتری موبایل را به کاهش دهند: استفاده از دو قابلیت بلوتوث و وای فای در موبایل، نیازی به استفاده از شارژی باتری ندارند. انقدر مصرف آن ها روی شارژ باتری کم است که می توان به طور کلی آن را نادیده گرفت.
  5. استفاده از دیگر شارژر ها می تواند به باتری موبایل آسیب وارد کند: پیش تر گفتیم که استفاده از کابل و شارژر اورجینال موبایل، به طولانی تر کردن عمر مفید باتری کمک خواهد نمود، اما در صورتی که کابل و شارژر شما آسیب دیده باشد، می توانید از شارژر ها و کابل های اورجینال استفاده کنید. اما قطعا استفاده از کابل و شارژر نا مرغوب می تواند آسیب های جدی به شارژر شما وارد نماید.
  6. پارگی و یا لهیدگی کابل، در پروسه شارژ اختلال ایجاد نمی کند: اگر پارگی و لهیدگی کابل شما عمیق باشد، قطعا روند پروسه شارژ موبایل را دچار اختلال کرده و به آن آسیب وارد می نماید.
  7. اتصال موبایل به شارژر از شب تا صبح به باتری آسیب وارد نمی کند: در صورتی که گوشی موبایل شما از شب تا صبح به شارژر متصل باشد و پس از اینکه 100 درصد‌ شد، آن را از شارژر جدا نکنیم، به باتری آسیب وارد خواهد شد.
  8. بهترین زمان برای متصل کردم موبایل به شارژر زمانی است که شارژ باتری به 0 درصد رسیده باشد: بهترین‌شمان اتصال موبایل به شارژر زمانی است که شارژ آن به 20 درصد رسیده باشد.
  9. هیچ شارژری نمی تواند مانند شارژر فایریک موبایل، باتری را شارژ نماید: این باور نیز یک باور استباه است. در صورتی که شما از کابل و شارژر اصلی استفاده نمایید، باتری موبایل شما، می تواند بهترین پروسه شارژ را طی نماید.
  10. استفاده از گوشی در زمان شارژ شدن، آسیبی به آن وارد نمی کند: اگر شما در زمان شارژ شدن موبایل، از برنامه هایی مانند: بازی ها، فیلم دیدن و… که روند شارژ شدن را کند می کنند، استفاده کنید، باعث می شود به باتری موبایل شما آسیب وارد شود.
  11. شارژ باتری موبایل به وسیله پاور بانک و یا لب تاب، به سلامت باتری آسیب می زند: زمانی که شما موبایل خود را به لب تاب و یا پاور بانک متصل می کنید، آن ها مانند یک شارژر عمل می کنند و موبایل شما را شارژ می نمایند. در نتیجه هیچ آسیبی به سلامت باتری موبایل شما وارد نخواهد شد.
  12. گوشی موبایل باید پس از خریداری به مدت 8 ساعت شارژ شود: اگر باتری موبایل شما لیتیومی باشد، نیازی نیست که آن را به مدت 8 ساعت شارژ نمایید. شما می توانید پس از خرید گوشی موبایل، هر زمان که خواستید آن را به شارژر متصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *