شیوه اصولی شارژ کردن باتری موبایل

شیوه اصولی شارژ کردن باتری موبایل

شیوه اصولی شارژ کردن باتری موبایل

شیوه اصولی شارژ کردن باتری موبایل، یکی از مواردی است که همه افرادی که دارای گوشی های هوشمند هستند، باید آن را بدانند و یک به یک آن ها را رعایت کنند. در صورتی که می خواهید طول عمر مفید باتری موبایل شما بیش تر شود، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا کلیه موارد‌ ضروری را برای شما باز گو کنیم.

شیوه اصولی شارژ کردن باتری موبایل
همه چی درباره شیوه اصولی شارژ کردن باتری موبایل

چه مقدار شارژ برای باتری گوشی موبایل کافی است؟

برای دانستن شیوه اصولی شارژ کردن باتری موبایل، باید بدانید که چه مقدار شارژ برای باتری گوشی موبایل کافی است. باید بدانید که نباید اجازه دهید‌ باتری گوشی موبایل شما، به زیر 20 درصد برسد. همین طور باید‌سعی داشته باشید که شارژ باتری موبایل را همواره بالای 50 درصد نگه دارید.

حتما در نظر بگیرید که نباید اجازه دهید باتری گوشی موبایل شما بیش از 80 درصد شارژ شود. چرا که می تواند به سلامت باتری گوشی موبایل شما آسیب وارد کند و از طول عمر مفید آن بکاهد.

در صورت رعایت مورد فوق می توانید عملکرد بهتری از گوشی موبایل خود داشته باشید.

چه زمانی برای شارژ کردن باتری گوشی موبایل به صورت 100 درصد مناسب است؟

تنها در زمانی می توانید باتری گوشی موبایل را‌به صورت 100 درصد شارژ کنید که، شارژ باتری موبایل، به هر دلیلی به صفر درصد رسیده باشد.

البته باید تمام تلاش خود را بکنید تا مقدار شارژ باتری گوشی موبایل به صفر درصد نرسد. این مسئله می تواند عملکرد گوشی موبایل را دچار اختلال کند و این برای شما دردسر ساز است.

شیوه اصولی شارژ کردن باتری موبایل
راهکار هایی برای شیوه اصولی شارژ کردن باتری موبایل

البته لازم به ذکر است که بهتر است برای سلامت باتری گوشی موبایل و همین طور افزایش طول عمر مفید آن، ماهی یک بار، اجازه دهید تا مقدار شارژ باتری گوشی موبایل شما به صفر درصد برسد و سپس بگذارید تا 100 درصد شارژ شود.

گوشی موبایل خود را ‌از شب تا صبح به کابل و شارژر متصل نکنید

یکی از عللی که می تواند به سلامت باتری گوشی موبایل شما آسیب وارد کند، اتصال آن از شب تا صبح به کابل و شارژر است. توجه کنید که این عمل می تواند باعث داغ شدن‌ باتری گوشی موبایل شود و صدمات جدی به گوشی موبایل شما و همین طور عملکرد آن وارد کند.

البته نا گفته نماند که گوشی های هوشمند، پس از شارژ شدن به صورت 100 درصد، جریان برق به باتری را به صورت خودکار قطع می کنند، اما اتصال بیهوده کابل و شارژر به گوشی موبایل، می تواند باعث داغ شدن باتری شود و همین امر سبب می شود تا از عملکرد مثبت گوشی موبایل شما کاسته شود.

شیوه اصولی شارژ کردن باتری موبایل
نکات قابل رعایت برای شیوه اصولی شارژ کردن باتری موبایل

آیا امکان استفاده از هر کابل و شارژری برای گوشی موبایل وجود دارد؟

برای رعایت شیوه اصولی شارژ کردن باتری موبایل، بهتر است از کابل و شارژری که در زمان خرید گوشی موبایل درون جعبه دریافته کرده اید، برای شارژ نمودن باتری موبایل استفاده کنید. اما امکان دارد بنا به هر دلیلی، کابل و شارژر شما آسیب دیده باشد.

حال دو راه پیش رو ندارید، یا از کابل و شارژر اعضای خانواده خود استفاده کنید یا کابل و شارژر نو تهیه کنید. البته توجه کنید که سر سوکت هر کابل شارژری که با گوشی موبایل شما سازگار است، بدین منظور نیست که آن کابل شارژر برای گوشی موبایل شما مناسب است.

هم چنین باید توجه کنید که اگر تصمیم خرید کابل و شارژر را دارید، باید به سراغ اورجینال و کاملا سازگار با باتری گوشی موبایل بروید تا باتری موبایل، کم تر در معرض آسیب قرار بگیرد. شما می توانید در این زمینه با مشاوران سان سل مشورت نمایید تا متناسب ترین‌ کابل و شارژر را خریداری کنید.

گوشی موبایل را بلااستفاده رها نکنید.

یکی از مواردی که برای رعایت شیوه اصولی شارژ کردن باتری موبایل باید در نظر بگیرید، عدم رها سازی گوشی موبایل برای مدتی طولانی در حالت بلااستفاده است. شما نباید اجازه دهید برای مدتی طولانی، گوشی موبایل شما بدون هیچ کارای در گوشه ای رها شود. چرا که این مسئله می تواند به مقدار 5 درصد تا 10 درصد از طول عمر مفید باتری گوشی موبایل بکاهد و به طور کلی به سلامت باتری گوشی موبایل و هم چنین عملکرد آن آسیب برساند.

شیوه اصولی شارژ کردن باتری موبایل
نکاتی درباره شیوه اصولی شارژ کردن باتری موبایل

استفاده از شارژر های بی سیم را به حداقل برسانید

امروزه‌شارژر های بی سیم و وایرلس، جایگاه ویژه ای در بین کاربران گوشی های هوشمند برای خود به دست آورده اند. اما استفاده مداوم از آن ها می تواند به سلامت باتری گوشی موبایل آسیب برساند. هم چنین همان طور که پیش تر گفتیم، بهترین کابل و شارژر برای باتری گوشی موبایل شما، همان کابل و شارژری است که در زمان خرید، آن را به همراه گوشی موبایل دریافت کرده اید.

چرا که بسته به باتری گوشی موبایل شما، به صورت اختصاصی ساخته شده است و بهترین گزینه برای شارژ نمودن باتری گوشی موبایل شما به شمار می آید.

شیوه اصولی شارژ کردن باتری موبایل
استفاده از شارژر وایرلس برای شیوه اصولی شارژ کردن باتری موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *