عمر باتری موبایل

عمر باتری موبایل

عمر باتری موبایل

طول عمر باتری موبایل، یکی از مسائلی است که در زمان خرید گوشی موبایل، ذهن هر خریداری را به خود مشغول می کند. سان سل در این مطلب سعی داریم برای شما دلایل کاهش و افزایش طول عمر باتری را‌ شرح دهیم.

البته لازم به ذکر است‌ که عوامل مختلفی بر روی طول عمر باتری تاثیر گذار هستند. هم چنین باید در نظر بگیرید که خود گوشی موبایل نیز طول عمری دارد که باید این مسئله را نیز در نظر بگیرید. ضمن این که امکان دارد گوشی موبایل آسیب ببیند و دیگر قابل تعمیر نباشد. در صورتی که هنوز باتری موبایل شما از سلامت کافی برخوردار است.

اما در صورتی که باتری موبایل شما آسیب ببیند و گوشی موبایل شما هنوز از سلامت کافی برخوردار باشد، می توانید آن را تعمیر و یا تعویض نمایید تا بتوانید مجدد از گوشی موبایل خود استفاده نمایید.

پس به طور کلی عوامل مختلفی را باید بررسی کنید که در این مطلب به یک به یک آن ها خواهیم پرداخت.

عمر باتری موبایل
طول عمر باتری موبایل

طول عمر باتری موبایل چقدر است؟

به طور معمول یک باتری موبایل در صورتی که به بهترین ‌شکل ممکن از باتری استفاده کنید، 3 تا 5 سال برای شما به صورت مفید کارایی دارد. اما اگر در حفظ و نگهداری آن دقت بیش تری به خرج دهید، می توانید این مدت زمان را افزایش دهید.

یکی از عواملی که بر طول عمر باتری موبایل تاثیر گذار است، ساختار باتری گوشی موبایل می باشد. باتری موبایل به گونه ای طراحی و تولید شده‌ است‌ که شما می توانید میزان شارژ و قدرت باتری را از خود آن دریافت کنید.

هم چنین جنس باتری در طول عمر آن تاثیر چشم گیری دارد. باتری های لیتیوم یونی و پلیمری، امروزه برای گوشی های موبایل استفاده می شوند. هم چنین عملکرد فوق العاده دارند و می توانند در عملکرد مثبت‌ گوشی موبایل موثر واقع شوند.

لازم به ذکر است که این مدل باتری ها به دلیل جنس و نوع ساختار داخلی ای که دارند نسبت به حرارت زیاد حساس بوده و نباید مدت زمان زیادی را به کابل و شارژر متصل بمانند.

عمر باتری موبایل
طول عمر باتری موبایل چقدر است؟

راهکار های پیشنهادی جهت افزایش عمر باتری موبایل

ابتدا سعی کنید برنامه هایی که انرژی زیادی از باتری موبایل می گیرند را حذف نمایید. در صورتی که این برنامه ها برای شما کربرد دارند می توانید‌در صورت عدم استفاده، آن ها را STOP کنید تا در حالت استند بای از باتری گوشی شما استفاده نکنند.

مدت زمانی را برای استفاده از گوشی موبایل مشخص کنید و از استفاده طولانی مدت‌ از آن به شدت خودداری کنید. هم چنین سعی کنید در طولانی مدت از برنامه هایی که نیاز زیادی به انرژی باتری دارند مانند انواع گیم ها و بازی ها، استفاده نکنید. چرا که باعث داغ شدن باتری شده و می تواند به سلامت آن آسیب وارد کند.

در نظر داشته باشید که نباید برای طولانی مدت گوشی موبایل را به کابل و شارژر متصل کنید. این کار باعث کاهش طول عمر باتری موبایل شده و می توانید آسیب های جبران ناپذیری مانند باد کردن به باتری موبایل شما وارد کند.

حدالمقدور در زمان متصل بودن گوشی موبایل به کابل و شارژر، آن را خاموش کنید و یا اگر خاموش کردن آن برای شما امکان ندارد، حتما روی حالت پرواز قرار دهید. ضمن این که حتما در زمان متصل بودن گوشی موبایل از استفاده آن به شدت خودداری کنید.

عمر باتری موبایل
طول عمر باتری موبایل و راهکارهایی برای افزایش آن

اتصال‌ هایی مانند وای فای، جی پی اس، دیتا، بلوتوث و… را که از آن استفاده ای ندارید را خاموش کنید. این مسئله می تواند عملکرد باتری موبایل شما را افزایش دهد و از شارژ خالی کردن آن جلوگیری کند.

حتما روشنایی صفحه نمایش گوشی موبایل را در حالت اتومات‌ بگذارید. در این صورت در هر زمان که نیاز به روشنایی و یا عدم روشنایی باشد، صفحه نمایش به صورت خودکار این کار را برای شما انجام می دهد. تنظیم روشنایی صفحه نمایش، علاوه بر حفظ سلامت باتری موبایل، از سلامت چشم شما از مراقبت می کند.

نکاتی در مورد افزایش طول عمر باتری گوشی موبایل

  • باتری گوشی را در تعداد دفعات بیش تر در طول روز شارژ کنید
  • از اتصال دائمی و مدام باتری موبایل به کابل و شارژر به شدت اجتناب کنید.
  • در صورت آسیب دیدن کابل و شارژر اورجینال گوشی موبایل، از خرید کابل و شارژر های ارزان و فیک به شدت خودداری کنید. چرا که می تواند به سلامت باتری موبایل شما آسیب وارد نماید.
  • از استفاده فست شارژر ها بالخص انواع بی سیم به صورت مداوم اجتناب کنید.
عمر باتری موبایل
استفاده از شارژر وایرلس و تاثیر آن بر عمر باتری موبایل
  • در زمان شارژر کردن باتری موبایل، حتما قاب و گارد گوشی موبایل را جدا کنید تا از داغ شدن باتری جلوگیری نمایید.
  • هر سه ماه یک بار اجازه دهید تا باتری موبایل شما به طور کامل خالی شود. سپس برای شارژ نمودن آن اقدام کنید.
  • جهت افزایش طول عمر باتری، حتما گوشی موبایل و باتری آن را از حرارت به دور نگه دارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *