نکات جادویی و مهم برای شارژ باتری موبایل

شارژ باتری موبایل از جمله موضوعات مهمی است که شما عزیزان درمورد آن از سان سل سوالات زیادی می پرسید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به مهم ترین آن پاسخ بدهیم و شما را راهنمایی کنیم. لطفا تا آخر این مقاله با ما همراه باشید. استفاده از باتری موبایل به روش های صحیح اهمیت زیادی برای بهبود عملکرد دستگاه و افزایش عمر مفید آن دارد، بنابراین مطالعه برای شما بسیار مفید خواهدبود.

بهترین بازه شارژ باتری موبایل

اولین نکته بهترین بازه شارژ باتری هست که باید بین 20 تا 80 درصد باشد!

توصیه سان سل به شما؛  هیچ وقت اجازه ندهید شارژ گوشی تان به زیر 20 درصد برسد و اصلا نیازی نیست که باتری رو تا 100 درصد شارژ کنید. هر دوی این ها عمر مفید باتری را به شدت کاهش می دهند

باتری موبایلتون رو هر دو سه ماه یه بار کالیبره کنید. نحوه کالیبراسیون هم قبلا توی یه ویدیوی جدا مفصل آموزش دادیم.

شارژ شب تا صبحی ممنوع!

به هیج وجه گوشی هاتون رو شب تا صبح شارژ نکنید . شارژ طولانی مدتی که ممکنه 6 الی 8 ساعت طول بکشه و در نتیجه عمر باتری رو کاهش بده. درسته سنسورهای هوشمند به طور خودکار جریان شارژ رو متوقف می کنن ولی چون گوشی تو شارژه باز انرژی مصرف می کنه و شارژ 100 درصدی کم میشه و مجدد شارژ ادامه پیدا میکنه و این پروسه چندین بار تکرار میشه و حتما برای باتری مضره.

فست شارژ برای باتری آسیب زاست یا نه؟

امروزه اغلب گوشی ها برای فناوری شارژ سریع بهینه و مجهز شد ند. ولی نکته مهمی که وجود داره اینه که  فست شارژ موجب داغ شدن گوشی موبایل میشه و گرما دشمن باتریه. معمولاا باتری در محیط های 20 تا 30 درجه عملکرد بهتری داره.

از شارژر خود گوشی استفاده کنید

این نکته خیلی مهمه و حتما حتما بهش توجه داشته باشید. شما باید از آداپتور و کابل شارژ خود موبابل استفاده کنید. اگه بنابه دلایلی شارژر تون خراب شد حتما برند خود دستگاه رو تهیه کنید. یعنی اگه گوشی شما سامسونگه حتما از آداپتور و کابل سامسونگ استفاده کنید. ولتاژ مدل و سرعت شارژ رو هم حتما مشابه دستگاه تهیه کنید

مبادا از شارژرهای فیک برای شارژ استفاده کنید چون محصولات اورجینال به شدت کیفیت و عمر باتری رو کاهش میدن.

گوشی رو موقع شارژ استفاده نکنید

زمانی که میخواین گوشی رو شارژ کنید به حال خودش رهاش کنید. اجازه بدین پروسه شارژ تموم شه و بعد با گوشی هر کاری میخواین بکنید. موقعی که در زمان شارژ از گوشی استفاده میشه چرخه شارژ طولانی تر میشه و هی باتری مصرف و شارژ میشه و اینطوری عملکرد باتری به مرور افت پیدا میکنه.

حواستون به داغ شدن گوشی باشه

داغ شدن گوشی دشمن باتریه تو ویدیوی جدا علل داغ شدن رو بهتون گفتیم پس لطفا توجه کنید. هم چنین دستگاه رو در محیط های خیلی سرد قرار ندین سرما و گرما برای باتری مضره.

به جز موارد ضروری از پاوربانک برای شارژ  استفاده نکیند

همونطور ک گفتم بهتره همیشه از شارژر خود گوشی استفاده شه و درمورد پاوربانک هم لطفا زمان خرید به مشخصاتی مثل ولتاژ و سرعت شارژ توجه داشته باشین

مبادا از شارژرهای فیک برای شارژ استفاده کنید! چون اولا مشخصات فنی شون با چیزی که روشون نوشته شده متفاوته و ثانیا برای ساختشون از مواد  بسیار بی کیفیت استفاده شده.

سان سل(انرژی بینهایت همراه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *