نکات مهم در خرید باتری تبلت

نکات مهم در خرید باتری تبلت

نکات مهم در خرید باتری تبلت

نکات مهم در خرید باتری تبلت، جزو مواردی است که باید در زمان تعویض باتری به آن توجه نمایید. باتری یکی از ملزمات داخلی تبلت و یا موبایل است. این عضو و اجزای اصلی، می تواند تاثیر گذار ترین در عملکرد تبلت و یا موبایل به شمار آید.

گاه ممکن است استفاده از کابل و شارژر نا مناسب، به باتری آسیب وارد نماید.

در صورتی که به هر دلیل به باتری تبلت شما آسیب وارد شده و مجبور هستید که آن را تعویض نمایید، و اقدام به خرید باتری تبلت نمایید، به شما پیشنهاد می دهیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

نکات مهم در خرید باتری تبلت
نکات مهم در خرید باتری تبلت

باتری تبلت چیست؟

باتری تبلت، مانند سایر باتری های دستگاه های هوشمند، به عنوان یکی از اصلی ترین اجزای داخلی تبلت به شمار می آید که سلامت آن می تواند به عملکرد تبلت کمک نماید. در واقع در صورتی که تبلت باتری سالمی نداشته باشد، شما با عدم کارکرد مناسب برنامه های تبلت مواجه خواهید شد.

در نتیجه سلامت باتری برای گوشی موبایل و تبلت بسیار حائز اهمیت است. شما نیز باید در این زمینه، اصول نگهداری از باتری تبلت را به درستی آموزش دیده باشید تا از انجام کار هایی که می تواند سلامت آن را به خطر بیندازد، جلوگیری نمایید.

خرید باتری تبلت
نکات قابل رعایت در زمان خرید باتری تبلت

نحوه شناخت باتری فیک از باتری اورجینال

آیا باتری تبلت شما هم دچار آسیب شده است؟ آیا به دنبال یک باتری متناسب با تبلت خود می گردید؟ آیا می خواهید با هزینه ای مناسب، جانی دوباره به تبلت خود ببخشید؟

ما به شما توصیه می کنیم حتما با متخصصین سان سل تماس گرفته و در این زمینه از آن ها کسب اطلاعات کنید. اما در ادامه می خواهیم راه هایی را که خودتان متوجه تقلبی و اورجینال بودن باتری تبلت می شوید را به شما آموزش دهیم.

  1. نوشته ای که بر روی باتری درج شده است، اهمت زیادی دارد:

اگر قصد خرید یک باتری را برای تبلت خود دارید، توجهی به نوشته روی باتری نکنید. مهم نیست که روی باتری “ساخت ژاپن” نوشته شده باشد و یا ” ساخت ویتنام و کره” در واقع کلیه این باتری ها تولید کشور چین می باشد. اگر حقیقت را بخواهید کلیه باتری ها توسط کشور چین تولید شده و نام کشور های دیگه روی آن درج می شود.

در نظر داشته باشید که اگر تصور می کنید یک باتری با نوشته “ساخت کره” از کیفیت بالایی برخوردار است، سخت اشتباه می کنید زیرا این باتری را هم کشور چین تولید کرده است.

نکات مهم در خرید باتری تبلت
نکات مهم در خرید باتری تبلت با سان سل
  1. عدم رعایت قانون کپی رایت در کشور ایران دیده می شود.

مسئله مطرح شده، به عنوان یک چالش مطرح شده است. شک نکنید که کلیه باتری های گوشی های آیفون، سامسونگ و … که به عنوان کالای اصلی و اورجینال در داخل کشور به فروش می رسند، هیچ کدام توسط شرکت های تولید کننده اصلی، تولید نشده اند.

به طور مثال اگر باتری سامسونگ گلکسی نوت 4 را در سایت های معتبر جهانی مشاهده کنید، این باتری با قیمت 24 دلار به فروش می رسد. که با تبدیل کردن به پول خودمان، تقریبا 300 هزار تومان می شود. در صورتی که شما می توانید در بازار این باتری را با قیمت 150 هزار تومان تهیه کنید.

خرید باتری تبلت
اصول قابل رعایت در خرید باتری تبلت

البته لازم به ذکر است که بسیاری از شرکت های وارد کننده، سعی می کنند در زمان خرید، باتری هایی با کیفیت پایین تر را خریداری نمایند تا با قیمت پایین تری  به دست مصرف کنندگان برسد. این امر غیر از کاهش کیفیت باتری، نتیجه دیگری در پی نخواهد داشت.

البته در نظر داشته باشید که عدم رعایت حق کپی راست، مزیت ها و معایب خودش را دارد.

برای مزیت می توان به این اشاره نمود که موجب حذف هزینه های برندینگ محصولات در کشور می شود.

  1. در زمان خرید باتری تبلت به ظرفیت باتری و IC استفاده شده در ساخت باتری توجه کنید.

باتری های به طور کلی از دو بخش اصلی به نام IC و سل ساخته شده اند. قسمت اصلی یک باتری که سوکت سر باتری نام دارد، به بخش IC متصل می شود.

نکات مهم در خرید باتری تبلت
نکات مهم در خرید باتری تبلت اصلی

این قسمت در باتری قطع و وصل جریان برق را به عهده دارد. هر چه کیفیت IC بیش تر و بالا تر باشد، سل های باتری دیر تر آسیب دیده و از کار می افتند.

در واقع سلول های باتری سالم مانده و می توانند تا مدت زمان بیش تری کار کنند.

ظرفیت باتری که می خواهید برای تبلت خود خریداری کنید، باید این توانایی را داشته باشد تا از اجزای درونی تبلت شما پشتیبانی کرده و مقدار انرژی مورد نیاز آن ها را تامین نماید.

به طور مثال اگر شما یک تبلت دارید که ظرفیت باتری آن 4000 میلی امپر است، نمی توانید باتری با ظرفیت 3220 میلی آمپر خریداری کنید.

این کار می تواند عملکرد باتری شما را‌ دچار اختلال کرده و شما متحمل هزینه تعمیر تبلت نیز خواهید شد.

بهتر است در این باره با متخصص تعمیرات و تعویض باتری تبلت مشورت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *