کار کردن با موبایل در زمان شارژ

کار کردن با موبایل در زمان شارژ

کار کردن با موبایل در زمان شارژ

یکی از دغدغه های استفاده از گوشی های هوشمند، کار کردن با موبایل در زمان شارژ می باشد. توجه کنید که این مسئله می تواند به سلامت باتری موبایل آسیب بزند. اما چه استفاده ای از گوشی موبایل در زمان شارژ شدن دارید؟

به طور مثال بازی های سنگین و یا تماس های تلفنی، می توانند یک کار خطرناک در زمان شارژ شدن گوشی موبایل به شمار آیند.

سان سل در این مطلب به جزییات این مسئله می پردازد تا شما بیش تر و بهتر با آسیب های استفاده از گوشی موبایل در زمان شارژ آشنا شوید.

کار کردن با موبایل در زمان شارژ
خطرات کار کردن با موبایل در زمان شارژ

آیا می توان در زمان شارژ شدن گوشی موبایل از آن استفاده نمود؟

در جواب به این سوال باید بگوییم بله. در واقع ساختار گوشی های هوشمند به گونه ای طراحی شده اند که شما بتوانید در زمان شارژ شدن از آن استفاده کنید. اما خب باید بهای آن را هم نیز بپردازید.

باتری های گوشی های موبایل، به گونه ای طراحی شده اند که توسط مدار نظارت بر باتری که درون باتری گوشی موبایل است، به خوبی تحت محافظت قرار دارند.

همین طور سازندگان گوشی های موبایل توصیه می کنند تا حدالمقدور، از کار کردن با موبایل در زمان شارژ بپرهیزید. ضمن این که باید از کابل و شارژر اصلی و اورجینال خود گوشی موبایل برای شارژ نمودن آن استفاده نمایید.

تاثیرات‌ کار کردن با موبایل در زمان شارژ شدن

همان طور که پیش تر به آن اشاره کردیم، شما می توانید در زمان شارژ شدن گوشی موبایل، از آن استفاده کنید. اما باید بدانید که بهایی برای آن پرداخت نمایید.

  1. کند شدن سرعت شارژ

به طور معمول شارژر های گوشی های موبایل، به گونه ای طراحی و تولید شده اند که برق مستقیم باتری موبایل را تامین نمایند. زمانی که شما در زمان شارژ شدن گوشی موبایل، از آن استفاده نکنید، کابل و شارژر می توانند برق مورد نیاز باتری گوشی موبایل را تامین کند و شارژ شدن آن سریع تر انجام می پذیرد.

  1. گرم شدن باتری گوشی موبایل

زمانی که برای مدتی طولانی از گوشی موبایل استفاده می کنید و مشغول بازی های سنگین یا پخش فیلم هستید، باتری گوشی موبایل تا حدی گرم می شود. استفاده از گوشی موبایل در زمانی که به کابل و شارژر متصل است، می تواند گرمای آن را تا دو برابر افزایش دهد.

در واقع گرما و داغ شدن بیش از حد باتری گوشی موبایل، یکی از علت های خرابی آن به شمار می آید و دشمن سلامت باتری گوشی موبایل شما می باشد.

این داغ شدن و تولید گرمای بیش از حد می تواند باعث کاهش سرعت پردازنده پوشی موبایل شود و عملکرد آن را کاهش دهد.

البته لازم به ذکر است که گرم شدن بیش از حد باتری موبایل، می تواند باعث باد کردن آن نیز بشود.

کار کردن با موبایل در زمان شارژ
خرابی باتری و کار کردن با موبایل در زمان شارژ
  1. احتمال خرابی و آسیب دیدن کابل شارژر

زمانی که گوشی موبایل به کابل و شارژر متصل است و شما از آن استفاده کنید، امکان دارد که گوشی موبایل را به این طرف و آن طرف ببرید و باعث خمیدگی و له شدگی کابل شارژر شود. در این صورت می تواند به قطعی کابل شارژر شما منجر شود.

همین طور کشیدن پیاپی سیم شارژر، می تواند باعث مختل کردن جریان برق از پریز به باتری گوشی موبایل شود.

توجه کنید که اتصال نا مناسب سیم شارژر به گوشی موبایل، می تواند باعث ایجاد گرما در باتری موبایل شود و دمای گوشی موبایل را افزایش دهد. که این مسئله باعث شارژ شدن نا صحیح گوشی موبایل خواهد شد.

کار کردن با موبایل در زمان شارژ
عدم کار کردن با موبایل در زمان شارژ

در حین کار کردن با موبایل در زمان شارژ به نکات ایمنی توجه کنید:

ما دلایل عدم استفاده از گوشی موبایل را در زمان شارژ کردن، به شما گفتیم. حال اگر باز هم بنا به دلایلی مجبور به استفاده از گوشی موبایل هستید توجه کنید که یک سری نکات ایمنی را در نظر بگیرید.

  • اگر جزو کسانی هستید که عادت دارید‌ در زمان شارژ کردن گوشی موبایل از هدفون استفاده کنید، سعی کنید به سراغ هدفون های بی سیم بروید.
  • از قرار دادن گوشی موبایل در زمان شارژ شدن، به زیر بالشت جدا خودداری کنید. این کار تهویه مناسب دستگاه را از بین می برد و خطر منفجر شدن آن را افزایش می دهد.
  • از کابل و شارژر های ارزان قیمت و یک استفاده نکنید. چرا که می تواند به سلامت باتری گوشی موبایل شما آسیب وارد کند. هم چنین امکان دارد نتواند جریان مناسب برق را از پریز به باتری گوشی موبایل شما انتقال دهند.
  • در زمان استفاده از گوشی موبایل حین متصل بودن آن به کابل و شارژر، توجه کنید که از برنامه هایی که نیاز بالایی به استفاده از انرژی باتری دارند، به شدت خودداری کنید. این مسئله باعث داغ شدن باتری گوشی موبایل شده و می تواند سلامت آن را به خظر بی اندازد. حتی در بعضی از مواقع منجر به منفجر شدن گوشی موبایل شود.
کار کردن با موبایل در زمان شارژ
نکات لازم الاجرا برای کار کردن با موبایل در زمان شارژ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *