آسیب به باتری موبایل

آسیب به باتری موبایل

آسیب به باتری موبایل

باتری موبایل، یکی از مهم ترین اجزای ساختار گوشی موبایل به شمار می آِید. در صورتی که مراقبت از آن را آموزش ندیده باشید، امکان دارد که آسیب به باتری موبایل وارد نمایید.

تصور کنید که موبایل شما باتری نداشت. قطعا نمی توانستید در خیابان از آن استفاده کنید و مدام به دنبال پریز برق بودید تا آن را به شارژر متصل کنید و حداقل بتوانید یک تماس ضروری را برقرار کنید.

باتری موبایل، به عنوان مهم ترین بخش هر گوشی موبایل به شمار می آید که در صورت خرابی و معیوب شدن، باید هر چه سریع تر تعمیر شود تا به دیگر قطعات داخلی گوشی موبایل آسیبی وارد نکند و عملکرد آن ها را تحت الشعاع قرار ندهد.

آسیب به باتری موبایل
راهکار های آسیب به باتری موبایل

عواملی که باعث آسیب به باتری موبایل می شوند

قبل از هر سخنی، باید بپرسیم که آیا می دانید چه عواملی باعث آسیب به باتری موبایل می شود؟ آیا اصول نگهداری از باتری موبایل را آموزش دیده اید؟

یکی از مضر ترین اتفاقاتی که می تواند برای باتری موبایل رخ دهد، گرم شدن و یا داغ شدن باتری است. اگر عادت دارید که گوشی موبایل خود را در ماشین در معرض نور خورشید قرار می دهید، حتما پس از خواندن این مطلب این عادت خود را ترک کنید.

عوامل دیگری غیر از نور خورشید هستند که باعث داغ شدن باتری می شوند. به طور مثال در زمان شارژ باتری، باید گارد و قاب گوشی خود را جدا نمایید. زیرا امکان دارد از گارد و قاب غیر استاندارد استفاده کنید که ایم امر سبب می شود در زمان شارژ باتری، باتری داغ شود.

یکی دیگر از عوامل‌ داغ شدن باتری، زمانی است که شما گوشی موبایل خود را به شارژ زده اید و از برنامه هایی استفاده می کنید که نیاز به مصرف انرژی زیادی دارند. از جمله این برنامه ها می توانیم به بازی ها و دیدن فیلم اشاره کنیم.

استفاده از کابل و شارژر غیر استاندارد و فیک، باعث می شود تا باتری شما در زمان شارژ شدن، داغ شده و آسیب ببیند.

همیشه سعی کنید از کابل و شارژر اورجینال گوشی موبایل خود استفاده کنید اما در صورتی که کابل و یا شارژر شما دچار خرابی و قطعی شده است، می توانید از کابل و شارژر های اورجینال استفاده نمایید. در این باره می توانید ‌از متخصصان سان سل راهنمایی بگیرید.

هیچ گاه اجازه ندهید که میزان شارژ باتری شما به زیر 20 درصد برسد. هر گاه به 20 درصد رسید حتما آن را به شارژر متصل کنید و هم چنین نگذارید باتری گوشی شما بیش از 80 درصد شارژ شود. زیرا این کار عمر باتری گوشی موبایل شما را کم می کند.

زمانی که فراموش کردید شارژ باتری شما به 80 درصد رسید و آن را از کابل شارژر جدا نمایید، حتما در نظر داشته باشید که وقتی به میزان 100 درصد رسید، گوشی موبایل خود را از کابل و شارژر جدا کنید. این کار نیز باعث می شود تا عمر باتری شما افزایش یابد.

میزان نور و روشنایی صفحه موبایل شما نیز می تواند یکی از دلایلی باشد که شارژ گوشی شما سریع تر خالی شده و شما مجبور باشید مدام آن را به شارژر متصل کنید. شما می توانید گزینه اتوماتیک صفحه نمایشگر خود را فعال کنید تا از مصرف بی رویه انرژی باتری خود جلوگیری نمایید.

آسیب به باتری موبایل
آسیب به باتری موبایل راهکارها

روش های تعمیر باتری آسیب دیده

ممکن است با تمام نکاتی که شما رعایت کردید، باز هم باتری شما متحمل آسیب و خرابی شود. ما در ادامه به چند راه فوری و آسان اشاره می کنیم تا در صورت بروز مشکل برای باتری، بتوانید آن را بر طرف نمایید.

  1. کانتکت های باتری را پاک کنید:

کانتکت ها محل اتصال موبایل و باتری موبایل می باشد. امکان دارد‌ که در این محل، کثیفی ایجاد شده و یا اکسید شده باشد. یکی از دلایلی که امکان دارد باتری موبایل شما شارژ نشود، کثیفی این محدوده باشد. پس در صورتی که دیدید باتری موبایل به خوبی شارژ نمی شود، قبل از آن که برای تعویض آن اقدام نمایید، کانتکت های آن را پاک نمایید.

  1. درز های باتری گوشی را بپوشانید:

باز شدن‌ درز های باتری می تواند یکی از دلایل خالی شدن ‌شارژ باتری گوشی موبایل شما باشد. پیش از آن که برای تعویض و نو سازی باتری گوشی خود اقدام کنید، حتما درز های پوشش بدنه باتری و فریم آن را مورد بررسی قرار دهید.

آسیب به باتری موبایل
تعمیر آسیب به باتری موبایل
  1. باتری موبایل خود را درون فریزر قرار دهید:

یکی از روش های احیای باتری موبایل، دادن شوک به آن است. قرار دادن باتری موبایل به داخل فریزر باعث می شود باتری شما احیا شده و هم چنین طول عمر مفید آن افزایش می یابد.

  1. از یک باتری دیگر به باتری موبایل خود پالس القا کنید:

این روش از تعمیر و عیب یابی باتری موبایل، مانند همان روش باتری به باتری کردن در اتومبیل می باشد. شما برای انجام این کار نیاز به دو سیم ضخیم و یک باتری با ولتاژ 9 ولت دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *