آیا می توان از هر شارژری برای شارژ کردن گوشی استفاده کرد؟

آیا می توان از هر شارژری برای شارژ کردن گوشی استفاده کرد؟

آیا می توان از هر شارژری برای شارژ کردن گوشی استفاده کرد؟اگر شما هم از آن دسته افرادی باشید که با کابل های شارژر خود به مشکل خورده اید احتمالا ممکن است بخواهید گوشی تلفن همراه خود را با شارژر دیگری که در خانه دارید شارژ کنید. در این گونه موارد این سوال پیش می آید که آیا استفاده از هر شارژری برای گوشی تلفن همراه صحیح است یا خیر؟ در این مقاله ما به بررسی استفاده از شارژر متفاوت برای شارژ گوشی در حالت های مختلف پرداخته ایم. تا انتهای این مقاله با سان سل همراه باشید.

آیا می توان از هر شارژری برای شارژ کردن گوشی استفاده کرد؟

ین روزها تقریبا تمام افراد خانواده از گجت های مختلف در زندگی روزانه خود استفاده می کنند. به تبع آن در یک خانواده ممکن است گجت های متفاوت با برندهای مختلف موجود باشد. در برخی موارد ممکن است شارژر گوشی شما به مشکل بخورد و با خود فکر کنید که از شارژر دیگر اعضای خانواده برای شارژ کردن گوشی تلفن همراه خود استفاده کنید. این توصیه که بهتر است برای شارژ گوشی از شارژر اصلی آن استفاده کنیم همواره در بین فروشندگان تجهیزات جانبی گوشی همراه معروف بوده است؛

اما آیا این تنها نکته ای برای افزایش فروش آن ها بوده است یا استفاده از هر شارژری برای گوشی واقعا کاری اشتباه است؟ جواب این سوال بسیار مهم بوده و به شما کمک می کند تا بتوانید عمر مفید گوشی های خود را بالا برده و از ایجاد مشکلات بعدی جلوگیری کنید. پس تا انتهای این مقاله با ما باشید تا اطلاعات ارزشمندی در زمینه استفاده از شارژر متفاوت برای شارژ گوشی کسب کنید.

آیا می توان از هر شارژری برای شارژ کردن گوشی استفاده کرد؟
آیا می توان از هر شارژری برای شارژ کردن گوشی استفاده کرد؟

ولتاژ و آمپر: مواردی مهم در استفاده از هر شارژری برای گوشی

در هنگام بررسی شارژرهای مختلف و استفاده از شارژر متفاوت برای شارژ گوشی، فارغ از ظرفیت باتری دو موردی که باید در هنگام شارژ گوشی به آن توجه کنید ولتاژ و آمپر هستند. اما آمپر و ولتاژ چیست؟ آمپر عددی بسیار مهم در استفاده از تمامی لوازم الکترونیکی بوده و بیانگر حداکثر میزان جریان برقی است که شارژر می تواند آن را عبور دهد. واحد اندازه گیری آمپر میلی آمپر و آمپر بوده و در روی باتری با علامت A نشان داده می شود. از آن جا که میزان آمپر نوشته شده بیانگر حداکثر جریان برق قابل تحمل دستگاه است باید توجه داشته باشید که استفاده از شارژرهایی با آمپر پایین تر در کوتاه مدت ممکن است آسیبی به دستگاه شما وارد نکنند یا در نهایت باعث شارژ نشدن گوشی موبایل شوند؛

اما شارژرهای با جریان برق ورودی بیشتر هر لحظه ممکن است موجب وارد شدن آسیب هایی به دستگاه شما شده و خسارت های مالی فراوانی به همراه داشته باشد. در هنگام استفاده از هر شارژری برای گوشی موبایل ولتاژ قابل تحمل دستگاه که با علامت v نوشته می شود نیز از جمله نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. اگر به پشت شارژر دستگاه خود نگاهی بیندازید احتمالا با علامت W مواجه می شوید. باید بدانید که این علامت بیانگر حاصل ضرب ولتاژ در آمپر شارژر است و با استفاده از آن شما می توانید متوجه شوید که چه میزان شارژ یک دفعه به گوشی شما وارد می شود.

سرعت شارژ شدن گوشی تلفن همراه

در هنگام استفاده از شارژر یکی از مقوله هایی که برای اکثر افراد مهم بوده و به آن توجه می کنند زمان شارژ شدن کامل دستگاه است. این زمان به دو مورد بستگی دارد: 1. میزان واتی که از شارژر به دستگاه وارد می شود و 2. حداکثر وات قابل دریافت توسط گوشی. به عنوان مثال مدت زمان پر شدن شارژ گوشی با توان تحمل 20 وات با شارژر 20 وات یک چهارم زمان لازم برای شارژ شدن آن با شارژر 5 وات است. بنابراین می توانید با جست و جو در اینترنت میزان ظرفیت باتری گوشی تلفن همراه خود را پیدا کرده و در استفاده از هر شارژری برای گوشی سعی کنید میزان وات شارژر برای میزان وات باتری دستگاه بهینه باشد.

می توان از هر شارژری برای شارژ کردن گوشی استفاده کرد؟
می توان از هر شارژری برای شارژ کردن گوشی استفاده کرد؟

استفاده از شارژر متفاوت در شارژ گوشی در حالت شارژ سریع

تکنولوژی شارژ سریع یا همان Fast Charging امروزه در اغلب گوشی های تلفن همراه ارائه می شود و انقلابی در این زمینه ایجاد کرده است. نحوه شارژ کردن این شارژرها بدین صورت است که با ارسال ولتاژ و توان بیشتر باعث شارژ سریع تر گوشی های تلفن همراه می شوند. در صورت استفاده از هر شارژری برای گوشی باید توجه داشته باشید که شارژرهای سریع تنها در صورتی برای شما کارایی دارند که گوشی تلفن همراه شما از تکنولوژی Fast Charge پشتیبانی کند.
به عبارتی صرف استفاده از شارژر با قابلیت شارژ سریع برای گوشی موجب سریع تر شارژ شدن آن نمی شود بلکه گوشی شما نیز باید از این تکنولوژی پشتیانی کند. از طرفی نیز باید بدانید که استفاده از شارژری غیر از برند یکسان با گوشی تلفن همراه حتی در حالت fast Charge کارایی بهینه را ندارد و برای استفاده بهینه از تکنولوژی Fast Charge حتما باید از شارژری که مخصوص خود گوشی تعبیه شده استفاده نمایید.

شارژ وایرلس با شارژرهای متفاوت از برند گوشی

شارژرهای وایرلس همان گونه که از اسمشان پیداست برای شارژ کردن گوشی تلفن همراه از تکنولوژی بدون سیم استفاده می کنند. در واقع این شارژرها با تبدیل جریان به میدان مغناطیسی موجب شارژ شدن گوشی می شوند.

در استفاده از این شارژرها نیازی به کابل و پورت شارژر نیست و برخی معتقدند که عمر مفید گوشی تلفن همراه نیز با استفاده از شارژرهای وایرلس بیشتر خواهد شد. در مورد موضوع اصلی این مقاله که استفاده از هر شارژری برای شارژ موبایل است باید بدانید که در حالت استفاده از شارژر وایرلس باید اطمینان حاصل کنید که شارژر شما اصل و استاندارد بوده و مناسب گوشی شما تعبیه شده است.
نکات مهم برای استفاده از شارژر موبایل
1.در هنگام استفاده از هر شارژری برای گوشی تلفن همراه خود باید ولتاژ، آمپر و وات آن را با دقت بررسی کنید و با همین ویژگی ها در گوشی خود مطابقت دهید. استفاده از شارژر با ولتاژ و آمپر متناسب با گوشی تلفن همراه شما عمر مفید باتری را بیشتر می کند. اگرچه ممکن است تنها نکته منفی در هنگام استفاده از شارژری با وات پایین تر مدت زمان بیشتر شارژ شدن گوشی از صفر تا صد باشد؛ اما باید بدانید که استفاده از شارژرهایی با مشخصات بالاتر از میزان قابل تحمل گوشی تلفن همراه شما موجب خسارت های فراوان مالی می شود.

2.در هنگام استفاده از شارژر متفاوت برای شارژ گوشی تلفن همراه حتما پورت آن را چک کنید که متناسب با گوشی تلفن همراه شما باشد. همچنین حتی اگر قصد شارژ کردن گوشی خود با شارژری غیر از شارژر مخصوص خود گوشی را دارید حتما توجه داشته باشید که از شارژر و کابل اصل و با کیفیت استفاده کنید. استفاده از شارژرهای غیر اصل و بی کیفیت موجب آسیب های بعدی به دستگاه شما خواهد شد.

3. حتی در صورت استفاده از شارژر اصل اما با برندی متفاوت از برند گوشی باید بدانید که این شارژر با وجود آن که برای گوشی شما مناسب است اما ممکن است بهترین عملکرد را نداشته باشد. در هنگام استفاده از هر شارژری برای گوشی شما عملکرد آن را با شارژر اصلی گوشی خود مقایسه نکنید. در واقع باید این نکته را در پس ذهن خود داشته باشید که اگرچه شما ممکن است در هنگام استفاده از شارژرهای برندهای دیگر نتیجه مثبتی مشاهده کنید اما همواره شارژرهای اصلی هر برند بهینه ترین شارژر برای استفاده از گوشی های همان برند است.
4. همواره مد نظر داشته باشید که یکبار هزینه کردن برای یک شارژر اصل و اطمینان از سلامت آن و سودمندی آن برای دستگاهتان خیال شما را از بابت مشکلات بعدی که استفاده از شارژرهای بی کیفیت ممکن است ایجاد کند راحت می کند. پس بهتر است با صرف هزینه ای اندک و تهیه شارژر با کیفیت و اصل از مشکلات بعدی که طبعا خسارات مالی بیشتری خواهند داشت جلوگیری کنید.اپل
باتری سالم گوشی موبایل چه ویژگی هایی دارد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *