آیفون ۱۴ کی میاد؟ آخرین اخبار از آیفون ۱۴

آیفون ۱۴ کی میاد؟ آخرین اخبار از آیفون ۱۴

آیفون ۱۴ کی میاد؟ آخرین اخبار از آیفون ۱۴.شرکت اپل هر سال از جدیدترین گوشی آیفون رونمایی می کند و در نمایش عموم قرار می دهد. طبق روال همیشگی و با توجه به معرفی هرساله محصولات اپل امسال نیز انتظار می رود که این شرکت جدیدترین سری از گوشی های خود یعنی آیفون ۱۴ را معرفی کند. اما در اینجا این سوال پیش می آید که آیفون ۱۴ کی می آید؟ چه زمانی برای فروش در اختیار عموم قرار می گیرد؟ و اینکه آیفون ۱۴ کی وارد ایران میشود؟ با شرکت پخش باتری سانسل همراه باشید

همچنین سوال دیگری که برای کاربران پیش می آید و در مورد آن کنجکاو هستند این است که طراحی آیفون ۱۴ چگونه خواهد بود و اپل در گوشی جدید خود چه تغییراتی اعمال خواهد کرد؟ شایعاتی در مورد گوشی آیفون ۱۴ منتشر شده که در ادامه به بررسی این شایعات می پردازیم و هر آنچه در مورد آیفون ۱۴ می دانیم را به شما ارائه می دهیم و به تمامی سوالات مهمی که در مورد آیفون جدید عنوان می شود خواهیم پرداخت.
با توجه به تاریخ معرفی سری های قبلی از جمله گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس که همگی در ماه سپتامبر معرفی شده اند، می توان گفت طبق عادت همیشگی و به احتمال زیاد گوشی آیفون ۱۴ نیز در ماه سپتامبر ۲۰۲۲ یعنی در اواخر شهریور ۱۴۰۱ معرفی خواهد شد. تاریخ عرضه گوشی آیفون ۱۴ به بازار نیز به احتمال زیاد اواخر همان ماه یعنی ۲۵ سپتامبر به بعد خواهد بود و در اختیار عموم قرار می گیرد. برای تاریخ عرضه آیفون ۱۴ در کشور ایران نیز معمولا بعد از عرضه این محصول توسط اپل وارد کشور می شود و شما می توانید برای اطلاع از موجودی آن به سایت آترین کالا مراجعه کنید.

طراحی گوشی iphone 14

هنور چند ماه تا معرفی گوشی آیفون ۱۴ مانده اما از مدت ها قبل شایعاتی در مورد طراحی و ظاهر بدنه آن به گوش ما رسیده است. با توجه به شایعات عنوان شده انتظار می رود اندازه آیفون ۲۰۲۲ نسبت به قبل تغییر کند و اپل آیفون ۵.۴ اینچی مینی را از این لیست حذف می کند. این تصمیم مبنی بر کم رنگ شدن فروش آیفون مینی و عدم استقبال از طرف کاربران صورت گرفته و اپل قصد دارد تا بر روی اندازه های بزرگ تر آیفون تمرکز کند.
اپل در سال 2017 قابلیت Face ID را به آیفون اضافه کرد و گوشی های آیفون با این قابلیت دارای یک بریدگی در جلو هستند که تمام تجهیزات لازم برای اسکن صورت را در خود جای می دهد. با معرفی آیفون ۱۴ این وضعیت تغییر خواهد کرد و انتظر می رود در گوشی های آیفون 14 پرو و پرو مکس این بریدگی حذف شود و از یک بریدگی سوراخ دایره ای برای دوربین سلفی با یک بریدگی قرص مانند برای اجزای Face ID استفاده می کند. البته این قابلیت فقط در مدل های پرو و پرو مکس موجوده و در مدل معمولی آیفون 14 از همان بریدگی استاندارد استفاده خواهد شد.

دوربین اصلی گوشی آیفون ۱۴

دوربین پشتی نیز از جمله قسمت هایی است که انتطار می رود در نسخه جدید گوشی آیفون 2022 طراحی جدیدی به خود بگیرد. طبق شایعاتی که در مورد آیفون 14 شنیده شده، ماژول دوربین اصلی حذف می شود و لنزهای دوربین هم سطح با صفحه پشتی قرار می گیرند. در این صورت نیز می توان گفت به دلیل هم سطح بودن لنزهای دوربین، فلاش و اسکنر LiDAR، بدنه گوشی ضخیم تر خواهد بود و برخی از آیفون های جدید نیز ممکن است دارای قاب تیتانیومی باشند.
ما همیشه در نسخه های جدید آیفون شاهد بهبود کیفیت دوربین بوده ایم و آیفون ۱۴ نیز از این قاعده مستثنی نیست. بدون شک دوربین اولتراواید بهبود پیدا خواهد کرد و این احتمال وجود دارد که اپل از یک لنز زوم پریسکوپ استفاده کند که امکان زوم اپتیکال بیشتری را فراهم کند. همچنین احتمال دارد که گوشی های آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس نیز به دوربین اصلی 48 مگاپیکسل با قابلیت فیلمبرداری 8K مجهز شوند که این خود پیشرفت چشمگری به شمار می رود.

طراحی صفحه نمایش گوشی جدید آیفون 2023

بدون شک در قسمت صفحه نمایش گوشی آیفون جدید شاهد تغییراتی خواهیم بود. با توجه به اینکه در آیفون ۱۴ بریدگی قسمت جلوی تغییر پیدا می کند، در نتیجه این تغییر شامل صفحه نمایش نیز می شود و از بریدگی قرص مانند استفاده می شود. تحلیلگر صفحه نمایش، راس یانگ در این باره بیشتر توضیح داده و گفته که انتظار می رود هم یک برش قرص شکل و هم یک برش دایره ای در قسمت جلوی صفحه نمایش وجود داشته باشد. اندازه صفحه نمایش نیز طبق شایعات گفته شده ۶.۱ اینچ در مدل های استاندارد و ۶.۷ اینچ در مدل های پرو و پرو مکس خواهد بود.

شایعات اولیه در مورد آیفون 14 حاکی از آن بود که تمامی مدل های ایفون جدید از نمایشگرهای ProMotion با نرخ بروز رسانی 120 هرتز بهره می برند اما به نظر می رسد که این اتفاق نخواهد افتاد و ممکن است اپل فناور ProMotion را به مدل های آیفون 14 پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس محدود کند.

گوشی iphone 14 از چه تراشه ای استفاده می کند؟

شایعاتی در مورد سخت افزار آیفون 14 نیز به گوش ما رسیده که گویا اپل قصد دارد تا از تراشه A16 در سری جدید گوشی های خود استفاده کند. اما این امکان نیز وجود دارد که مدل معمولی از همان تراشه استفاده شده در گوشی آیفون 13 استفاده کند، در حالی که گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس به یک تراشه به روزرسانی شده A16 مجهز شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *