ایرپاد و هندزفری رو فقط اینجوری تمیز کنید

ایرپاد و هندزفری رو فقط اینجوری تمیز کنید

ایرپاد و هندزفری رو فقط اینجوری تمیز کنید.در طول زمان با استفاده روزانه از هندزفری ها و یا ایرپادها، متوجه آلوده شدن آن خواهید شد که در این صورت باید با روش های اصولی اقدام به تمیز کردن آن نمایید.
تمیز کردن انواع مختلف ایرپاد ( ایرپاد مکس_ ایرپاد پرو) و هندزفری
هدفون ها و هندزفری ها انواع مختلفی داشته و توسط شرکت های مختلفی تولیدمی شوند. ایرپاد یک هدفون وایرلس بسیار لوکس ، ساخت شرکت اپل است که این روزها طرفداران زیادی در بین جوانان دارد. استفاده مکرر از ایرپاد سبب کثیف شدن آن از طریق گوش و محتویات داخل گوش و فضای بیرون می شود.

ایرپاد و هندزفری رو فقط اینجوری تمیز کنید

این آلودگی ها باعث افت کیفیت صدای خروجی ایرپادها می شوند، بنابراین تمیز کردن ایرپادها اهمیت فراوانی دارد. در این قسمت از سان سل روش پاک کردن ایرپاد را یاد خواهیم گرفت.

ایرپاد و هندزفری رو فقط اینجوری تمیز کنید

استفاده از یک ماده ضد عفونی کننده

با استفاده از الکل 70 درصد یا اتیل الکل 75 درصد و همچنین ماده ضد عفونی کننده کلراکس می توانید سطوح خارجی ایرپاد را تمیز کنید اما هرگز اجازه ندهید این مواد وارد قطعات داخلی ایرپاد شوند. توجه کنید که نباید از این مواد برای تمیز کردن داخل گوشی و سری لاستیکی ایر پاد استفاده کنید و همینطور دقت کنید که نباید با محصولاتی که حاوی ماده سفید کننده و یا پراکسید هیدروژن هستند؛ ایرپادتان را تمیز کنید. در کل از مرطوب کردن ایرپاد و یا پاک کردن آن با هر نوع ماده شوینده ای بپرهیزید.

استفاده از چسب های خمیری

برای تمیز کردن ایرپاد از چسب های خمیری که با نام های مختلفی همچون بلوتک (Blu-Tack) فروخته می شوند و می توانید آنها را از لوازم التحریری ها تهیه کنید، استفاده نمایید. مقداری از این چسب های خمیری را با دستتان مالش دهید تا کمی گرم شود و داخل ایرپاد فرو کنید و کمی آن را فشار دهید تا تمام آلودگی ها به آن بچسبند و سپس خارجش کنید.

استفاده از خلال دندان و مسواک

برای تمیز کردن شکاف ها و بلندگو ایرپاد، از اجسام نوک تیز مانند یک خلال دندان باید استفاده کنید. برای این منظور یک خلال دندان را با حرکت دورانی و فشار ملایم و کم بچرخانید و کثیفی ها را از داخل ایرپاد خارج نمایید. تمیز کردن ایرپاد در مرحله آخر کشیدن یک مسواک نیز کمک کننده می باشد.

تمیز کردن ایرپاد مکس
ایرپاد مکس خود را با آب نشویید.
از یک دستمال پارچه ای نرم و خشک استفاده کنید.
اگر ایرپاد مکس شما در معرض چیز هایی مثل صابون، شامپو، نرم کننده، عطر ، حلال، اسید های چرب و یا مواد غذایی اسیدی، مواد دافع حشرات، ضد آفتاب، روغن، رنگ مو است که ممکن است باعث ایجاد آسیب یا لکه شوند ؛ حتما با یک پارچه کمی مرطوب شده با آب خالص ایرپاد را پاک کرده و سپس با یک دستمال پارچه ای نرم و فاقد رطوبت، آن را خشک کنید و تا زمانی که خشک نشده به هیچ وجه از آن استفاده نکنید.
اطمینان حاصل کنید که هیچ مایعی در دریچه ورودی ایر پاد باقی نمانده باشد.اپل
از پارچه های خشک و زبر برای پاک کردن ایرپاد استفاده نکنید.

 هندزفری رو فقط اینجوری تمیز کنید
هندزفری رو فقط اینجوری تمیز کنید

تمیز کردن سری لاستیکی و گوشی ایرپاد مکس

در یک ظرف تمیز یک قاشق چای خوری ماده شوینده مایع که از صافی رد شده و 100 میلی لیتر آب را با هم ترکیب کنید.
سری لاستیکی ایر پاد را از گوشی آن جدا کنید.
زمانی که هدبند ایرپاد را تمیز می کنید؛ آن را برعکس نگه دارید تا از سرازیر شدن مایع به سمت قطعات الکترونیکی جلوگیری کنید.
یک دستمال پارچه ای را به محلول آب و صابون آغشته کنید سپس آن را بیرون کشیده و دستمال را برای یک دقیقه روی سری لاستیکی و هدبند بکشید.
سپس سری لاستیکی و هدبند را با یک دستمال خیس پاک کنید.
گوشی و سری لاستیکی را با یک دستمال نرم و فاقد رطوبت، خشک کنید و اطمینان حاصل کنید که کاملا خشک شده و رطوبتی باقی نمانده است.
حداقل تا یک روز از ایرپاد استفاده نکنید و بعد از آن میتوانید دوباره سری لاستیکی و هد بند آن را وصل کنید.

تمیز کردن محفظه ایرپاد مکس

محفظه داخلی ایرپاد هوشمند را میتوانید با دستمال خشک و نرم و همچنین با ایزوپروپیل الکل تمیز کنید؛ سپس اجازه دهید محفظه خشک شود و همچنین از مواد شوینده برای تمیز کردن آن استفاده نکنید.
تمیز کردن ایرپاد پرو
ایرپاد پرو خود را با آب نشویید.
از یک دستمال پارچه ای نرم و خشک استفاده کنید.
اگر ایرپاد پرو شما در معرض چیزهایی است که ممکن است باعث ایجاد آسیب یا لکه شوند؛ مثل صابون، شامپو، نرم کننده، عطر، حلال، اسید های چرب، و یا مواد غذایی اسیدی، مواد دافع حشرات، ضد آفتاب، روغن، رنگ مو ؛ حتما با یک پارچه کمی مرطوب شده با آب خالص ایرپاد را پاک کرده و سپس با یک دستمال پارچه ای نرم و فاقد رطوبت، آن را خشک کنید و قبل از اینکه آنها را به شارژر متصل کنید؛ اجازه دهید که کاملا خشک شوند و تا زمانی که خشک نشده به هیچ وجه از آن استفاده نکنید.
اطمینان حاصل کنید که هیچ مایعی در دریچه ورودی آن ها باقی نمانده باشد.
قطعات اسپیکر و میکروفون را با مقداری پنبه فاقد رطوبت، خشک کنید.
از پارچه های خشک و زبر برای پاک کردن ایرپاد پرو استفاده نکنید.
تمیز کردن محفظه ایرپاد پرو
محل اتصال به شارژر را با یک دستمال خشک و نرم تمیز کنید. همچنین اگر لازم است می توانید با دستمال پارچه ای آغشته به ایزوپروپیل الکل محفظه را تمیز کنید؛ سپس اجازه دهید تا محفظه شارژ کاملا خشک شود و اطمینان حاصل کنید که هیچ رطوبتی داخل محفظه شارژ باقی نمانده است.

احتیاط

هر گونه گرد و غبار را با استفاده از یک برس نرم و خشک تمیز کنید.
از پارچه های زبر برای تمیز کردن محفظه شارژر استفاده نکنید.
برای جلوگیری از آسیب دیدن ساختار فلزی، هر چیزی را در محفظه شارژ آن قرار ندهید.
تمیز کردن سری گوشی ایرپاد پرو
اگر آب در سری گوشی ایرپاد شما جمع شده است، آن را رو به پایین بر روی یک دستمال نرم و خشک گرفته و به آرامی ضربه بزنید تا آب داخل تخلیه شود.
سری گوشی های ایرپاد را از آن ها جدا کرده و با آب بشویید. از مواد شوینده مثل صابون استفاده نکنید.
سری گوشی ها را با یک دستمال پارچه ای خشک و نرم پاک کنید و اطمینان حاصل کنید که این سری ها قبل از این که به ایرپاد متصل شوند؛ کاملا خشک شده اند.
پشت هر دو سری را فشار دهید؛ توجه کنید که این سری ها بیضی شکل هستند؛ به همین علت قبل از اینکه فشار وارد کنید آن ها را هم تراز کنید.
نکاتی درباره ایرپاد ها و مقاومت آن ها در برابر آب
چنانچه در سان سل اشاره شده است، ایرپاد پرو مقاوم به آب است اما ضد آب نیست ؛ شارژر بی سیم ایرپاد نه مقاوم به آب و نه ضد آب است بنابراین مراقب باشید که به هیچ وجه آب وارد آن نشود. اگر با آب تماس پیدا کرد؛ آن را خشک کنید و درش را باز بگذارید.

ایرپاد های نسل اول و دوم و محفظه شارژ، ایرپاد مکس، و ایرپاد هوشمند، هیچکدام ضد آب یا مقاوم به آب نیستند . به همین علت مراقب باشید که در ورودی آن ها هیچ رطوبتی وجود نداشته باشد.

اگر ایرپاد شما در تماس با مایعات قرار گرفت، از جمله عرق هنگام ورزش کردن ، آنها را با یک پارچه تمیز خشک کنید. برای کاملا خشک شدن آن ها درپوششان را باز بگذارید.
نبایدها در تمیز کردن ایرپاد
هنگام تمیز کردن ایرپاد مراقب باشید تا توری بلندگوی آن پاره نشود .
در تمیز کردن ایرپاد مراقب باشید تا کثیفی ها را درونش فشرده و غیرقابل دسترس نکنید.
برای تمیز کردن ایرپاد از باد استفاده نکنید زیرا شدت باد به ایرپادها آسیب می زند.
در شستشو ایرپاد از موارد شوینده خیلی قوی استفاده نکنید زیرا به پلاستیک ایرپاد آسیب می زند.
ایرپاد را داخل آب فرو نبرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *