باتری های تقویت شده چیست؟ چگونه عمل میکنند؟

باتری های تقویت شده چیست؟ چگونه عمل میکنند؟

باتری های تقویت شده از تازه ترین موضوعات و مباحث مربوط به دنیای باتری موبایل است.اما این که چه تفاوتی با سایر باتری های موبایل دارند را در ادامه بخوانید.باتری های تقویت شده چیست؟ چگونه عمل میکنند؟ در این مقاله قصد داریم نتایج تحقیقات انجام شده در رابطه با باتری های تقویت شده را ارائه دهیم.

اجزای تشکیل دهنده باتری های لیتیوم یونی

پیش از این که بخواهیم وارد مبحث باتری تقویت شده بشویم بهتر است نگاهی به اجزای تشکیل دهند باتری های لیتیوم یون بیندازیم. این باتری ها دارای ساختار خاص با چگالی انرژی متفاوتی هستند، اما در حالت کلی مانند سایر باتری ها الکترولیت، الکترود منفی (آند)، الکترود مثبت (کاتد) و لایه جدا کننده دارند. هم چنین باتری لیتیوم یون به مدارات الکتریکی محافظ، فیوزهای جهت جلوگیری از برعکس شدن قطبیت و جلوگیری از گرم شدن بیش از حد و دیگر اجزا مجهز است. در شکل زیر به صورت خیلی ساده بخش های کاتد و آند و جداکننده را جهت بیان بهتر نشان داده ایم.

 

چرا باتری های تقویت شده شارژدهی و عمر بیش تری دارند؟

چه اتفاقی باعث می شود تا باتری های تقویت شده در همان ابعاد و ظرفیت خود باتری اورجینال موبایل شارژدهی بیشتر و طولانی تری داشته باشند؟!

طبق تحقیق پژوهشگران صنعت باتری سازی، یک باتری لیتیوم یون معمولی و متداول که از جنس لیتیوم اکسید منگنز استفاده می شود، چگالی انرژی حدود ۲۸۰ وات در کیلوگرم دارد. اما چگالی انرژی باتری تولید شده حدود ۱۵۰ وات در کیلوگرم است. این امر در باتری تقویت شده تا حدودی جبران شده است.

  • تفاوت اصلی باتری تقویت شده با سایر باتری ها

تفاوت اصلی این باتری ها در نوع جنس الکترودها و الکترولیت استفاده شده در باتری است که این امکان را فراهم می کند تا فعل و انفعالات شیمیایی راحت تر در باتری اتفاق بیفتد و عبور یون های لیتیوم که باعث آزاد شدن انرژی و منجر به تولید ولتاژ می شود راحت باشد. جنس الکترود در باتری های لیتیوم یون متنوع است و الکترودی که باعث جریان دهی بالا و افزایش سطح عبور الکترون می شود را ایجاد می کند که در باتری تقویت شده استفاده گردیده است. فرسایش کاتد عامل کاهش ظرفیت باتری است. در باتری تقویتی از عواملی به عنوان محافظت کننده کاتد و موادی جهت بهبود دهنده ی رسوب لیتیوم استفاده شده است تا مدت فرسایش الکترود کاتد طولانی تر شود.

  • متفاوت بودن جنس الکترولیت در باتری های تقویت شده

در باتری های لیتیوم یون متداول از الکترولیت مایع استفاده شده است. درحالی که در نوع تقویتی از نانو مواد و پودرهای خاص جهت افزایش هدایت الکتریکی استفاده شده است که تک تک این تغییرات در افزایش عمر باتری اثرگذار هستند.

به طورکلی ساختار باتری تقویت شده مشابه باتری های لیتیومی متداول است که شامل دو الکترود که توسط الکترولیت با یکدیگر در ارتباط اند می شود. عوامل اصلی موثر در افزایش چگالی انرژی و شارژ دهی بیشتر نوع جنس مواد استفاده شده است.

در حال حاضر باتری تقویت شده آیفونی را که می توانید به صورت آنلاین و در سریع ترین زمان ممکن خریداری کنید.

تجربه شما در استفاده از باتری تقویت شده چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
سان سل(انرژی بینهایت همراه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *