تفاوت های باتری موبایل و تبلت

تفاوت های باتری موبایل و تبلت

تفاوت های باتری موبایل و تبلت

باتری موبایل و باتری تبلت، هر دو ساختاری تقریبا یک شکل اما با مقدار توان های مختلف دارند. پس نمی تواند گفت که تفاوت های باتری موبایل و تبلت زیاد است.

لازم به ذکر است که از باتری گوشی موبایل و باتری دستگاه تبلت مدل های مختلفی وجود دارد که توان هر کدام بسته به ابعاد و کارایی گوشی موبایل و دستگاه تبلت متفاوت است.

در ادامه سان سل به توضیح انواع باتری هایی که از دیرباز تا به امروز در طراحی و ساخت انواع گوشی های موبایل و دستگاه های تبلت به کار رفته است، می پردازد.

تفاوت های باتری موبایل و تبلت
درباره تفاوت های باتری موبایل و تبلت

باتری موبایل و تبلت

با گذشت زمان و درخواست کاربران، باتری موبایل و باتری تبلت، هر دو شامل تغییراتی شده اند. در واقع می توان گفت که هر کدام بسته به کارایی و عملکردی که دارند، آپدیت شده اند تا کاربر در زمان استفاده از گوشی موبایل یا دستگاه تبلت خود، حس مطلوبی داشته باشد.

هم چنین به روز شدن باتری های موبایل و تبلت، توانسته عملکرد آن ها را بهبود ببخشد و نیاز های کاربر را بر طرف کند.

معیار های مختلفی برای به روز شدن باتری گوشی موبایل و باتری تبلت وجود دارد. از جمله مقدار شارژ دهی، مدت زمان شارژ شدن، عدم داغ شدن در زمان استفاده طولانی مدت و …، هر کدام از موارد نام برده شده، معضلاتی بوده اند که سازندگان گوشی های موبایل و دستگاه های تبلت، سعی نموده اند آن ها را بر طرف کنند و بر اساس خواسته و نیاز کاربر، آن ها را وفق دهند.

تفاوت های باتری موبایل و تبلت
انواع تفاوت های باتری موبایل و تبلت

ساختار باتری گوشی موبایل و باتری تبلت

زمانی شما می توانید از سلامت باتری پوشی موبایل یا دستگاه تبلت خود اطمینان خاطر کسب کنید که شارژ دهی و شارژ شدن آن، در بهترین و مناسب ترین زمان ممکن انجام شود.

به طور مثال یک باتری استاندارد با عملکردی صحیح، نباید 4 تا 6 ساعت نیاز به شارژ شدن داشته باشد. همین طور نباید در مدت زمانی کم تر از یک ساعت انرژی خود را از دست بدهد. البته لازم به ذکر است که هر دو مورد گفته شده به جنس باتری و هم چنین کارکردی که از گوشی موبایل و یا دستگاه تبلت خود دارید، بستگی دارد.

توجه کنید که استفاده از کابل و شارژر اصل و اورجینال و همین طور نحوه استفاده صحیح از گوشی موبایل و دستگاه تبلت، می تواند در سلامت باتری تاثیر گذار باشد.

به طور کلی باتری، یکی از اصلی ترین و حساس ترین اجزای داخلی گوشی موبایل و دستگاه تبلت به شمار می آید که برای عملکرد بهتر هر کدام، باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم. هم چنین نمی توان تفاوت های باتری موبایل و تبلت را به طور کامل و دقیق دسته بندی کرد.

چرا که تفاوت های باتری موبایل و تبلت، هر دو در دسته بندی های مشخصی قرار می گیردند که باتری هر دو دستگاه شامل آن ها می شود.

تفاوت های باتری موبایل و تبلت
شناخت تفاوت های باتری موبایل و تبلت

انواع باتری ها

باتری ها به طور کلی برای ساختار گوشی موبایل و دستگاه تبلت به 4 دسته نیکل کادمیوم، نیکل هیدرید فلز، لیتیوم یونی و لیوتیوم پلیمری تقسیم بندی می شوند.

مدل های نام برده شده از اولین تا آخرین باتری هایی هستند که در ساختار انواع گوشی های موبایل و دستگاه های تبلت مورد استفاده قرار می گرفتند.

  1. باتری کادمیوم

باتری های نیکل کادمیوم، جزو اولین مدل های باتری برای گوشی های موبایل بوده اند. از این نوع باتری ها می توان به عنوان نسل اول باتری ها جهت استفاده و شارژ دهی به گوشی موبایل و لوازم الترونیکی یاد کرد.

البته پس از مدتی کوتاه این باتری ها از رده خارج شدند. چرا که دارای وزن نسبتا زیادی بودند و به علت ساختاری که داشتند، به سرعت داغ می کردند. به همین خاطر پس از مدتی استفاده، باعث خرابی گوشی موبایل می شدند.

تفاوت های باتری موبایل و تبلت
انواع تفاوت های باتری موبایل و تبلت
  1. باتری نیکل هیدرید فلز

پس از بر کناری باتری های نیکل کادمیوم، از صنعت ساخت گوشی موبایل، باتری هاری نیکل هیدرید فلز، در گوشی های موبایل جای گرفتند.

این باتری ها شباهت زیادی به نوع قبلی خود داشتند اما با این تفاوت که قابل شارژ بودند و هم چنین نسبت به باتری های کادمیوم، شارژ و انرژی بیش تری را در خود نگه می داشتند. هم چنین از نظر ظاهری کوچک تر و سبک تر بودند. اما به دلیل ظرفیت کمی که داشتند خیلی زود جای خود را به باتری های لیتیوم یونی دادند.

  1. باتری لیتیوم بونی

باتری لیتیوم یونی، قابلیت شارژ شدن داشته و به عنوان جدید ترین و با کیفیت ترین باتری ها شناخته می شوند. هم چنین با ورود خود به صنعت گوش های موبایل و انواع دستگاه های تبلت، توانستند بسیاری از مشکلات کاربران برا بر طرف کنند.

این باتری ها با دارا بودن چگالی بالا، دارای ذخیره انرژی تقریبا دو برابر باتری های نیکل کادمیوم بوده و حجم کم تری نسبت به دیگر باتری ها در دستگاه های تبلت و گوشی موبایل، اشغال می کردند.

با تولید مدل های جدیدی از گوشی های موبایل و دستگاه های تبلت، این باتری ها، توان تامین انرژی آن ها را دارا بودند.

تفاوت های باتری موبایل و تبلت
تفاوت های باتری موبایل و تبلت با سان سل
  1. باتری لیتیوم پلیمری

باتری های لیتیوم پلیمری، از امنیت بیش تری برخوردار بوده و نازک بودن، یکی از مزیت های آن ها به شمار می آید. هم چنین داشتن ابعاد مختلف، یک گزینه مناسب جهت تامین انرژی گوشی موبایل و دستگاه تبلت می باشد.

وزن این باتری بسیار سبک بوده و مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهند.

به طور کلی، تفاوت های باتری موبایل و تبلت، از دیر باز تا امروز، شامل موارد نام برده شده بوده و از حیث ساختار و هم چنین کاربری، نمی توان تفاوت های زیادی برای آن ها قائل شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *