درباره باتری تبلت بیشتر بدانیم

  • درباره باتری تبلت بیشتر بدانیم.خلاصه
    می‌توان گفت عمده‌ترین قطعه در تبلت، باتری است، باتری تبلت به عنوان منبع DC، ولتاژ و جریان مورد نیازb دستگاه را تأمین می‌کند. باتری دارای عملکرد عالی است، قابل شارژ بوده و عمر طولانی دارد. از معروف‌ترین تبلت‌های شناخته شده می‌توان به تولیدات کمپانی‌های آیفون، سامسونگ،با ما همراه باشید با سان سل.suncell.irhttps://suncell.ir/
    می‌توان گفت عمده‌ترین قطعه در تبلت، باتری است، باتری تبلت به عنوان منبع DC، ولتاژ و جریان مورد نیاز دستگاه را تأمین می‌کند. باتری دارای عملکرد عالی است، قابل شارژ بوده و عمر طولانی دارد. از معروف‌ترین تبلت‌های شناخته شده می‌توان به تولیدات کمپانی‌های آیفون، سامسونگ، ایسوس، ایسر و… اشاره کرد که هر کدام به باتری ویژه به خود مجهز شده‌اند. بعضی از باتری‌ها قابل تعویض و برخی دیگر غیرقابل تعویض می‌باشند. در ادامه مقاله در مورد باتری تبلت و برخی از ویژگی‌های آن شرح داده خواهد شد.
    ویژگی‌های باتری تبلت
    ولتاژ باتری: این ولتاژ چیزی در حدود ۳٫۶ تا ۴٫۱ ولت برای هر باتری تبلت است.

جریان باتری: واحد معرفی جریان باتری در تبلت میلی‌آمپر ساعت (mAh) است که به عنوان ظرفیت باتری شناخته می‌شود. مقدار آن بسته به نوع باتری بین ۶۰۰ تا ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است. این عدد برای محاسبه مدت زمان شارژ و کارایی باتری استفاده می‌شود.

جنس باتری: به طور معمول جنس باتری‌های‌ تبلت از نیکل کادمیوم، هیدرات نیکل فلز یون لیتیوم و باتری لیتیوم پلیمر است. این روزا به دلیل این که جنس لیتیوم در برابر دما و ضربه مقاومت بیشتر و همچنین شکل‌پذیری بالاتری دارند، در بیشتر تبلت‌ها از باتری‌های لیتیوم استفاده شده است.اپل
چگونه طول عمر باتری تبلت خود را افزایش دهیم؟
باتری‌های تبلت همانند باتری‌های دیگر دستگاه‌های هوشمند دارای طول عمر خاصی هستند که اگر در این مدت نحوه نگهداری از آن درست نباشد، این طول عمر کاهش می‌یابد. از جمله عاملی که عمر باتری را کاهش می‌دهد: شارژ بیش از اندازه باتری، شارژ دراز مدت آن و استفاده از شارژرهای جعلی می‌باشد. باتری‌های جدیدی که خریداری می‌شوند در ابتدا دارای شارژی معروف به شارژ ساختگی هستند که بین چهار تا شش ساعت از این شارژ استفاده می‌کنند و پس از آن باتری به وضعیت نرمال بازمی‌گردد.
از روی اضافه شدن قابلیت نو به تبلت‌های امروزی از جمله، نمایشگر بزرگ‌تر، پشتیبانی از اینترنت پرسرعت، دوربین، GPS و… گنجایش باتری‌های تبلت نسبت به گذشته بیشتر شده است. برای بازدهی بیشتر مصرف باتری، کمپانی‌ها حالت ذخیره باتری را با کم کردن دسترسی به این قابلیت برای افراد فراهم آورده‌اند. هر باتری شارژر ویژه به خود را دارد که با آمپر مناسب دستگاه شما، انرژی مورد لازم تبلت را تهیه می‌کند، از این رو استفاده از شارژرهای متفرقه می‌تواند به باتری دستگاه صدمه وارد کند.
زمان تعویض باتری تبلت
عمر باتری تبلت به عامل‌های متعددی بستگی دارد، از این رو نمی‌توان یک عمر ثابت به باتری نسبت داد و تعیین کرد پس از یک زمان مشخص باتری باید تعویض گردد.از مواردی که کارایی باتری شما را پایین می‌آورد وجود ویروس در تبلت شما است. ویروس‌ها موجب پردازش همواره در تبلت شما می‌شوند. این پردازش سبب پایین آمدن توان مصرفی تبلت می‌شود.

از این رو باتری تبلت با سرعت بیشتری خالی می‌شود. حتی اپلیکیشن‌های کاربردی در تبلت می‌تواند سبب تخلیه زود موقع باتری شود. این دشارژ و شارژ همواره سبب کوتاه شدن عمر باتری می‌شود. از این رو استفاده شما از تبلت خود در عمر باتری شما موثر است. از این رو نمی‌توان عمر ثابتی برای باتری مشخص کرد و عوامل بسیاری در عمر باتری موثر است.

شما می‌توانید برای آزمایش باتری تبلت خود کارهای مختلفی انجام دهید. برای مثال نرم‌افزارهای متعددی برای آزمایش باتری وجود دارد. در این برنامه‌ها به پارامتر Wear Level باید دقت کرد. اگر در این برنامه‌ها این پارامتر میزان 60 درصد پوسیدگی را نشان داد و باتری دستگاه شما فقط از 40 درصد از ظرفیت اولیه خود برخوردار بود و شما مشکلی با کارایی باتری تبلت خود نداشتید، باتری تبلت شما نیاز به تعویض ندارد.

از مواردی که احساس نیاز به تعویض باتری تبلت ایجاد می‌شود این است که ظرفیت مفید باتری تبلت به میزان 80 درصد باشد و با این حال همین مقدار از باتری برای استفاده تبلت شما نیاز باشد. پیشنهاد ما در چنین مواردی استفاده از یک پاوربانک است. در چنین مواردی تلاش کنید از تعویض باتری تلفن همراه خود، اجتناب کنید زیرا هنوز باتری شما قابل استفاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *