دلایل خالی شدن باتری موبایل

خالی شدن باتری موبایل

چرا باتری موبایل زود خالی می شود؟

خالی شدن باتری موبایل، یکی معضلاتی است که امروزه همه کاربران گوشی های همراه با آن دست و پنجه نرم می کنند.

در صورتی که باتری دچار آسیب شود، می تواند روی عملکرد و کارایی سایر اجزای موبایل نیز تاثیر مستقیم بگذارد. در واقع کلیه اجزای موبایل، انرژی خود را از طریق باتری تامین می کنند. پس در صورتی که باتری موبایل، کارایی مناسبی از خود نداشته باشد، می تواند سایر اجزای داخلی موبایل را نیز درگیر نماید.

علل مختلفی وجود دارد که موجب می شود تا باتری موبایل آسیب ببیند. اما اگر بتوانید اصول نگهداری آن را به درستی انجام دهید، می توانید عمر مفید باتری را طولانی تر کرده و دیر تر متحمل هزینه های تعمیری شوید. شما می توانید در این زمینه با متخصصین سان سل در ارتباط باشید.

خالی شدن باتری موبایل
علل خالی شدن باتری موبایل

دلایل خالی شدن باتری موبایل

برای هر گوشی اندروید و IOS، تنظیماتی در نظر گرفته شده است تا بتوانید روی سرعت خالی شدن شارژ  باتری موبایل خود اشراف داشته باشید.

شما در قدم اول می توانید اپلیکیشن های ضروری را حذف نصب کنید. شما در مدت زمانی که گوشی موبایل را خریداری می کنید تا آخرین روزی که از آن استفاده می کنید، اپلیکیشن های مختلفی بر روی آن نصب می کنید. هر کدام از این اپ ها، می توانند مقدار از انرژی باتری موبایل شما را مصرف کنند.

همین امر منجر به خالی شدن سریع باتری موبایل شما می شود. پس ابتدا سری به اپ های گوشی خود بزنید و هر برنامه غیر کاربردی را از روی گوشی خود حذف نصب کنید. این کار می تواند تا حد چشم گیری از مصرف انرژی باتری شما جلو گیری کند.

خالی شدن باتری موبایل
دلایل خالی شدن باتری موبایل

ویجت های اضافی را از هوم اسکرین حذف کنید. هر یک از ویجت هایی هایی که روی هوم اسکرین گوشی خود نصب می کنید، زیبایی منحصر به فردی دارند اما می دانستید که می توانند از انرژی باتری شما کم کنند؟

ویجت هایی که به طور معمول بر روی هوم اسکرین قرار می گیرند، هر کدام اطلاعات خاصی را ارائه می دهند. هر کدام از این اطلاعات را از طریقی به دست می آورند. به طور مثال یک ویجت آب و هوا برای نشان دادن تغییرات آب و هوایی، از GPS و اینترنت گوشی شما استفاده می کند. همین امر سبب می شود تا از انرژی باتری مویابل شما استفاده شود.

شما با حذف نمودن ویجت های اضافی می توانید تا حد چشمگیری از خالی شدن باتری موبایل خود جلوگیری نمایید.

آیا می دانستید استفاده از حالت پرواز می تواند به مصرف کم تر انرژی باتری کمک کند؟ خیلی از افراد، اعتقادی به استفاده از حالت پرواز ندارند. شما می توانید در زمان هایی که مشاهده می کنید نشانگر آنتن گوشی فول نیست و مدام در صدد است تا ارتباط سیم کارت را با شبکه برقرار نماید، حالت پرواز را فعال نمایید.

خالی شدن باتری موبایل
نحوه جلوگیری از خالی شدن باتری موبایل

در این زمان مدام گوشی تلاش می کند تا با بر قرار کردن ارتباط سیم کات با شبکه، میزان آنتن شما را فول نماید. در صورتی که در این تلاش ها، بیش از حد عادی و معمولی از انرژی باتری شما استفاده می کند. همین امر سبب می شود باتری موبایل شما زود تر از حد معمول شارژ خود را از دست بدهد.

شما می توانید با تنظیم خودکار نور صفحه نمایش گوشی موبایل، مصرف انرژی باتری آن را کاهش دهید. همین طور می توانید با تنظیم مدت زمان روشن ماندن صفحه موبایل، نیز مصرف انرژی باتری را کاهش داده و از خالی شدن باتری موبایل جلوگیری نمایید.

کلیه قابلیت های ارتباطی که در گوشی موبایل ارائه شده اند، بر روی میزان مصرف انرژی باتری تاثیر گذار هستند. این قابلیت ها شامل، سرویس موقعیت یاب یا GPS، وای فای، موبایل دیتا، هات اسپات (Hotspot)، بلوتوث و … می باشد. در صورتی که هر یک از موارد نام برده شده را استفاده نمی کنید، حتما آن را خاموش نگه دارید تا از خالی شدن باتری موبایل جلوگیری نمایید.

خالی شدن باتری موبایل
چرا ما شاهد خالی شدن باتری موبایل هستیم؟

شما می توانید با استفاده قابلیت Power Saving Mode ، به اندازه قابل توجهی از خالی شدن باتری موبایل، جلوگیری کنید.

البته لازم به ذکر است که بهتر است از این قابلیت زمانی استفاده کنید که فقط چند درصد از شارژ باتری شما باقی مانده و نیاز دارید که گوشی شما روشن بماند.

می توانید قابلیت Power Saving Mode را فعال کنید تا استفاده از انرژی باتری به حداقل رسیده و گوشی شما روشن بماند.

لایو والپیپر ها یکی دیگر از دلایل خالی شدن باتری موبایل می باشند. Live Wallpapers ، در واقع تصاویر متحرکی هستند که استفاده از آن در پس زمینه گوشی می تاند تصاویر زیبایی‌ را ایجاد نماید. اما استفاده از این  تصاویر متحرک، می تواند خالی شدن باتری موبایل را سرعت بخشد.

شما می توانید برای کم تر استفاده شده از انرژی باتری موبایل، تا حد امکان از این تصاویر متحرک استفاده نکنید.

شاید برایتان عجیب باشد اگر بگوییم می توانید برای جلوگیری از خالی شدن باتری گوشی، آن را در محیط خنک نگه دارید. البته منظور این نیست که شما گوشی موبایل خود را داخل یخچال یا فریزر نگه دارید، بلکه باید در نظر داشته باشید که دمای محیط آن بالا نرود و موجب داغ شدن باتری نشود.

خالی شدن باتری موبایل
راهکار هایی برای جلوگیری از خالی شدن باتری موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *