روش تشخیص کابل و شارژر اصل و فیک

کابل و شارژر اصل و فیک

روش تشخیص کابل و شارژر اصل و فیک

روش تشخیص کابل و شارژر اصل و فیک، متعدد است که سان سل در این مطلب به یک به یک آن ها خواهد پرداخت.

راه های مختلفی برای تشخیص اصل و یا فیک بودن کابل و شارژر وجود دارد. باید در نظر بگیرید که اگر کابل و شارژر شما آسیب دیده و تصمیم دارید که کابل و شارژر جدیدی را برای شارژ نمودن باتری موبایل خود خریداری کنید، باید به نکاتی که در ادامه گفته می شود توجه کنید تا بتوانید کابل و شارژر اصل را خریداری کنید.

در این صورت به باتری موبایل شما آسیبی وارد نخواهد شد و بعد ها درگیر تعمیر و تعویض آن نخواهید شد.

کابل و شارژر اصل و فیک
راه های تشخیص کابل و شارژر اصل و فیک

به لوگو شرکت تولید کننده توجه کنید

زمانی که آداپتور اصلی را در دست می گیرید، اولین چیزی که نظر شما را به خود جلب می کند، لوگو شرکت تولید کننده است. لوگو کاملا واضح و بدون هیچ غلط املایی بر روی کلگی شارژر نوشته شده است.

زمانی که یک آداپتور فیک و تقلبی را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که غلط املایی وجود دارد و یا نوشته ها با رنگی بسیار پر رنگ بر روی آداپتور درج شده اند.

کابل و شارژر اصل و فیک
نوشته های روی آداپتور برای تشخیص کابل و شارژر اصل و فیک

به قیمت کابل و شارژر دقت کنید

مسلما زمانی که قیمت کابل و شارژر بسیار ارزان باشد، از نوع فیک است. چرا که تولید کنندگان آن به کیفیت و مرغوبیت کابل و شارژر توجه نکرده و بیش تر به فروش بیش تر خود فکر می کنند.

نوشته های روی آداپتور فراموش نکنید

در نظر بگیرید که نوشته های روی آداپتور اصلی کابل و شارژر شما، در کدام قسمت درج شده‌ است.‌ مسلما شرکت تولید‌ کننده فیک کابل و شارژر، محل درج نوشته ها را جا به جا نموده و دقیقا آن ها را در همان محل ننوشته است.

معمولا در آداپتور یا کلگی اصلی هر برند تولید کننده گوشی موبایل، نوشته ها در محل های مختلفی درج می شوند. به طور مثال در برند سامسونگ، در قسمت ورودی یو اس بی درج شده است در صورتی که امکان دارد برای برند های دیگر مانند هوآوی و یا نوکیا به این صورت نباشد.

کیفیت نوشته های درج شده بر روی آداپتور را بررسی کنید

یکی از چند روش تشخیص کابل و شارژر اصل و فیک، بررسی کیفیت نوشته های درج شده بر روی آداپتور است. باید دقت کنید که همه نوشته ها باید در سر جای خود باشند. هم چنین نباید هیچ گونه غلط املایی در آن ها وجود داشته باشد. همین طور در نظر بگیرید که نباید در زمان درج شدن آن ها پخش رنگ صورت گرفته باشد.

کابل و شارژر اصل و فیک
تشخیص کابل و شارژر اصل و فیک

کابل و شارژر را تست کنید

توجه کنید که باید زمان شارژر کردن با کابل و شارژری که قصد خرید آن را دارید، با کابل و شارژر اصلی شما برابری کند. پس در صورتی که مدت زمانی بیش تری صرف شارژر شدن باتری موبایل شما شد، کابل و شارژر اصل نمی باشد.

داغ شدن بیش از حد آداپتور و یا همان کلگی شارژر می توانی یکی دیگر از نشانه های فیک بودن کابل و شارژر باشد. اما در نظر بگیرید اگر گوشی شما بیش از حد داغ شده است، امکان دارد که ایراد از باتری گوشی موبایل شما باشد!

گوشه و لبه های آداپتور شارژر را در نظر بگیرید

معمولا آداپتور اصلی، بدون هیچ گونه زائده ای تولید می شود و بر روی خود هیچ گونه تیزی ندارد. در صورتی که در آداپتور های فیک می توانید به راحتی در قسمت گوشه ها، شاهد تیزی و زائده باشید.

درز های آداپتور و یک روش تشخیص کابل و شارژر اصل و فیک

معمولا آداپتور هایی که توسط شرکت تولید کننده اصلی تولید می شوند، بدون درز بوده و شما نمی توانید به راحتی قسمت اتصالات آن را مشاهده کنید. در صورتی که در آداپتور های فیک، شما می توانید درز ها را مشاهده نمایید.

به مقدار آمپر خروجی شارژر توجه کنید

معمولا مقدار امپر خروجی برای یک کاب و شارژر اصل، در حد 2 آمپر است. در صورتی که اگر آداپتور شارژر را به وسیله یک آمپر سنج تست کنید، متوجه خواهید شد که از خحالت استاندارد تعریف شده کم تر است.

به طول کانکتور دقت کنید

معمولا حدی استاندارد برای طول کانکتور های کابل و شارژر اصلی در نظر گرفته می شود. توجه کنید که نباید طول کانکتور از کابل و شارژر اصلی شما بلند تر باشد. در غیر این صورت، کابلی که انتخاب کرده اید، فیک است.

کابل و شارژر اصل و فیک
طول کانکتور و کابل و شارژر اصل و فیک

به فرو رفتگی قسمت یو اس بی کابل توجه کنید

کابل یو اس بی اصلی، در یک طرف خود، دارای فرو رفتگی است در صورتی که در کابل های فیک، این فرو رفتگی وجود ندارد.

اتصال به کامپیوتر را چک کنید

زمانی که کابل را برای جا به جایی اطلاعات به لب تاب یا کامپیوتر متصل کنید، باید گوشی شما پیغامی جهت این اتصال به شما بدهد. اکر کابلی که انتخاب کرده اید، این پیغام را ندهد، بی شک کابل و شارژر شما فیک می باشد.

کابل و شارژر اصل و فیک
تشخیص کابل و شارژر اصل و فیک با سان سل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *