شارژ و نگهداری باتری های آیفون

شارژ و نگهداری باتری های آیفون

از رایج ترین مسائلی که اکثر کاربران گوشی های آیفون با آن سر و کار دارند ، نحوه شارژ و نگهداری باتری های آیفون است. موضوعی که اهیمت به آن می تواند تاثیر به سزایی در طول عمر خود باتری و گوشی داشته باشد. استفاده کنندگان محصولات اپل علاقه زیادی به گوشی های خود دارند ولی با این حال آن چنان که باید به نگهداری باتری آیفون خود اهمیت نمی دهند. برای آشنایی بیش تر با اصول لازم در شارژ و نگهداری باتری های آیفون می توانید با مطالعه کامل این مقاله از سان سل به نکات جالبی دست پیدا کنید.

سلامت باتری موبایل چیست؟

سلامت باتری موبایل که معمولا با اصطلاح وضعیت سلامت شناخته می شود وضعیت فعلی باتری است که در هر بازه زمانی با شرایط ایده آل مقایسه شده و به عنوان یک درصد مشخص شده است. هم چنین واقعیت این است که طول عمر باتری های موبایل در طول مدت زمان استفاده کاهش پیدا می کند و 100 درصد سلامت باتری ها فقط به روزهای اول مربوط می شود.
سلامت باتری موبایل توسط متغییرهایی مانند آب و هوا تحت تاثیر قرار می گیرد، اما با این اوصاف مهم ترین موردی که می توانیم کنترل کنیم، شارژ باتری است. پس در ادامه با ما همراه شده و نکات موثر و مهم در رابطه با شارژ و نگهداری باتری های آیفون را بشناسید.

رایج ترین سوالات پیرامون نحوه صحیح شارژ باتری های آیفون

  • بلافاصله پس از خرید آیفون باید آن را شارژ کرد؟

معمولا پس از خرید گوشی های هوشمند توصیه می شود که به شارژ وصل شوند ولی برای آیفون نه!

برای این که گوشی های آیفون با شارژی بیش از پنجاه درصد به مشتری ارائه می شود.

  • مدت زمان لازم برای شارژ باتری آیفون چه قدر است ؟

مدت زمان لازم به صورت میانگین برای شارژ اکثر گوشی های هوشمند دو ساعت و نیم است. اما چنان چه موبایل شما در حالت پرواز قرار بگیرد یک ساعت وقت هم کفایت می کند. از نکات موثر دیگر در تغییر مدت زمان شارژ آیفون نحوه استفاده شما از آن است.

  • شارژ کردن شب تا صبح به باتری های آیفون آسیب می رساند؟

با این که گفته می شود فرایند شارژ به صورت خودکار متوقف می شود ولی باز هم آسیب جزئی به علت قرار گرفتن در حالت شارژ طولانی سلامت باتری موبایل شما را تهدید می کند.

آیا لازم است که باتری های آیفون با 90 درصد شارژ را به شارژر متصل کنیم و آن را به 100درصد برسانیم؟

معمولا درصدهای 30 تا 80 یا 20 تا 90 بهترین درصدهای شارژ باتری موبایل به شمار می روند و به همین خاطر در شارژ 90 درصدی نیازی به 100 رساندن شارژ نیست. اما باز هر اسمارت فونی تا 100 درصد می تواند شارژ شود و این مورد برای باتری های آیفون هم صدق می کند، پس بابت این نوع شارژ کردن هم نگران نباشید.

نکته!

باید بدانید که باتری خالی بیش تر به موبایل آیفون شما و باتری آن آسیب می رساند. پس برای همین هر زمان که نیاز به شارژ باتری آیفون خود داشتید، آن را به شارژر وصل کرده و از خالی شدن باتری به صورت کامل خودداری کنید.

باید ها و نباید های شارژ و نگهداری باتری های آیفون

  • عدم استفاده از شارژرهای متفرقه

شارژر اورجینال آیفون به گونه ای طراحی شده است که در زمان رسیدن شارژ باتری به 100 د رصد به طور اتوماتیک برق آن را قطع می کند. ولی شارژرهای غیراصل این امکان را برای شما فراهم نمی کنند. هم چنین شاژررهای غیراصل دارای کابل های تقلبی نیز هستند و همین باعث افت کیفیت و سرعت شارژ می شود.

  • حواستان به دمای محیط باشد!

    گوشی های هوشمند برای داشتن عملکردی صحیح برای محیط هایی با دمای 16 تا 25 درجه سانتی گراد طراحی و ساخته شده اند و به همین دلیل از قرارگیری گوشی خود در محیط های با دمای بالاتر از 35 درجه سانتی گراد پرهیز کنید.

  • افزایش دمای آیفون

    هنگامی که دمای باتری آیفون زیاد می شود میزان کاهش شارژ باتری هم افزایش پیدا می کند و همین امر موجب وارد شدن صدمات زیادی به باتری موبایل می شود.

  • دمای پایین

    جالب است بدانید تاثیرات فقط به دمای بالا محدود نمی شود و دمای پایین نیز تاثیرگذار است. معمولا در باتری های آیفون این مورد بیش تر دیده می شود. در دمای کم شاهد کاهش جزئی شارژ باتری به طور موقت خواهید بود که بعد از قرار گرفتن در دمای عادی مصرف باتری هم نرمال می شود. مناسب ترین دما معمولا 22 درجه سانتی گراد است که از بین رفتن سلول های باتری و فاسد شدن مواد شیمیایی هم جلوگیری می کند.

  • شارژ 100درصدی باتری آیفون

    بسیاری از کاربران آیفون و اسمارت فون ها در رابطه با شارژ 100 درصدی حساس و نگران هستند و به محض کاهش شارژ باتری اقدام به شارژ دستگاه خود می کنند. اما بهتر است بدانید که فول شارژ کردن باتری های آیفون از عوامل کاهنده طول عمر آن هستند. به همین دلیل معمولا محدوده بین 30 تا 80 درصد شارژ بهترین درصد شارژ به شمار می رود.

  • از خالی شدن شارژ کامل باتری خودداری کنید

بهتر است پیش از دریافت پیام هشدار “low Battery ” اقدام به شارژ گوشی خود کنید، چرا که هر بار دشارژ کامل موجب آسیب تدریجی باتری آیفون شما می شود.

  • عدم استفاده مکرر از شارژرهای بی سیم

کیس های باتری دار آیفون به عنوان باتری پشتیبان مورد استفاده قرار می گیرند. به این صورت که یک باتری پشتیبان برای آیفون و یک مدار مغناطیسی القایی جهت شارژ باتری کیس و باتری آیفون تعبیه شده است. اما ایرادی که می توان برای این لوازم جانبی برشمرد این است که در زمان شارژ گرما تولید می کند و این حرارت در دراز مدت موجب آسیب رسیدن به موبایل می شود. برای همین بهتر است به صورت مکرر از این نوع شارژرها استفاده نشود.

  • جدا کردن کاور آیفون موقع شارژ آن

    زمانی که گوشی خود را در حالت شارژ قرار می دهید، گرما تولید می شود که این حرارت در فضای مابین بدنه آیفون و کاور گوشی حبس می شود و رفته رفته دمای گوشی آیفون شما را زیاد می کند و به اصطلاح داغ می کند. پس حتما به هنگام شارژ باتری های آیفون کاور گوشی را جدا کنید.

  • عدم رهاسازی طولانی گوشی بدون شارژر

    یکی از مهم ترین راه های نگهداری باتری های آیفون این است که به هیچ وجه برای مدت زمان طولانی آن ها را بدون شارژ رها نکنید، زیرا در این صورت حالت از دست دادن شارژ عمیق باتری رخ می دهد که قطعا برای سلامت باتری مضر است. هم چنین از جهت دیگر چنان چه شما گوشی آیفون خود را با باتری کاملا پر بدون استفاده رها کنید باز هم سلامت باتری آیفون شما در خطر است و توانایی نگهداری شارژش را از دست می دهد.

امیدواریم با مطالعه کامل این مقاله تحت عنوان شارژ و نگهداری باتری های آیفون به خوبی عمر مفید باتری موبایل و عملکرد آن را بهبود ببخشید و با خیالی آسوده از آن استفاد ه کنید.

سان سل(انرژی بینهایت همراه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *