شارژ کردن گوشی موبایل با شارژری دیگر، کار درستی است یا خیر؟

شارژ کردن گوشی موبایل با شارژی دیگر

شارژ کردن گوشی موبایل با شارژری دیگر دیگر، کار درستی است یا خیر؟

یکی از سوالاتی که ذهن هر کاربر گوشی موبایل را به خود مشغول کرده است، شارژ کردن گوشی موبایل با شارژری دیگر است. در واقع باید بدانید که شارژ کردن باتری موبایل با هر شارژری که سر سوکت آن با گوشی موبایل شما یکی است، امکان پذیر است. اما ممکن است عواقبی را در پی داشته باشد. این عواقب می تواند باعث کاهش طول عمر باتری شما شود و یا به طور کلی به سلامت باتری موبایل شما آسیب بزند.

اگر می خواهید بدانید که چگونه از این آسیب های جلوگیری کنید، با سان سل تا انتهای این مطلب همراه باشید.

شارژ کردن گوشی موبایل با شارژری دیگر
شارژ کردن گوشی موبایل با شارژری دیگر ضرر دارد؟

آسیب هایی که به باتری گوشی موبایل بر اثر شارژ کردن گوشی موبایل با شارژری دیگر، وارد می شود.

شارژ کردن گوشی موبایل با شارژری دیگر دیگر باعث کاهش طول عمر مفید باتری گوشی موبایل شما می شود. چرا که هر کابل و شارژری که شما در زمان خرید گوشی موبایل درون جعبه آن دریافت می کنید، کاملا بر اساس ساختار باتری موبایل شما بوده و باید صرفا با همان شارژ شود. اما امکان دارد که به هر دلیلی کابل و شارژر شما آسیب ببیند.

این آسیب ها از قبیل کشیدگی و پارگی، قطعی و … می باشد. به همین خاطر مجبور می شوید از شارژر های دیگر استفاده کنید. توجه کنید که اگر تصمیم دارید که از کابل و شارژر دیگری استفاده کنید، سعی کنید فابریک و اورجینال آن را تهیه کنید.

از کابل و شارژر دیگر اعضای خانواده خود استفاده نکنید. چرا که با باتری گوشی موبایل شما سازگار نبوده و قطعا به آن آسیب خواهد زد.

شارژ کردن گوشی موبایل با شارژری دیگر
عوارض جانبی شارژ کردن گوشی موبایل با شارژری دیگر

کابل و شارژر های موجود در بازار همگی ظاهری گول زننده و جذاب دارند. همین طور قیمت آن ها از نظر اقتصادی ارزان تر است. اما همین ظاهر شیک و شکیل و قیمت ارزان می تواند باعث آسیب هایی از قبیل باد کردن باتری موبایل، کاهش عمر باتری، زود خالی کردن شارژ و … شود.

همین مسئله سبب می شود تا شما بعد از مدتی متحمل هزینه تعمیر و تعویض باتری گوشی موبایل خود بشوید. هم چنین امکان دارد استفاده از کابل و شارژر فیک و ارزان قیمت، به عملکرد گوشی موبایل شما نیز لطمه وارد کند و شما مجبور به پرداخت هزینه هایی برای تعمیر و یا تعویض قطعات شوید.

شما می توانید در این زمینه با مشاوران سان سل مشورت کنید تا شما را به طرز صحیحی راهنمایی کنند.

اگر مجبور به استفاده از کابل و شارژر دیگری شدید به نکات زیر توجه کنید:

ممکن است زمانی پیش بیاید که شما دسترسی به کابل و شارژر اصل و اورجینال گوشی موبایل خود نداشته باشید. در این صورت مجبور هستید اقدام به شارژ کردن گوشی موبایل با شارژری دیگر دیگر نمایید.

شارژ کردن گوشی موبایل با شارژری دیگر
زمان شارژ کردن گوشی موبایل با شارژری دیگر این نکات را رعایت کنید

در این صورت توجه کنید که باید نکاتی را مد نظر قرار دهید تا کم ترین آسیب ممکن به باتری شما وارد شود. به طور مثال حتما، ولتاژ آداپتور باید با ولتاژ باتری گوشی موبایل شما یکی باشد. در غیر این صورت به باتری موبایل شما آسیب وارد می شود.

هر چه مقدار ولت درج شده بر روی آداپتور بیش تر باشد، در زمان شارژ شدن، جریان بیش تری به باتری گوشی موبایل شما خواهد رسید. به همین خاطر می توانید از کابل و شارژری که در اختیار دارید استفاده کنید. اما در صورتی که مقدار و عدد درج شده ولت بر روی آداپتور از مقدار ولتاژ باتری موبایل شما کم تر باشد، می تواند زمان بیش تری برای شارژر شدن را از شما بگیرد. همین طور باتری گوشی موبایل شما متحمل آسیب های حدی می شود و امکان دارد‌ توانیی خود را برای نگه داری از انرژی از دست بدهد.

لازم به ذکر است که در صورت نبود آداپتور، می توانید کابل را به دستگاهی که پورت یو اس بی دارد متصل کنید و بگذارید تا باتری گوشی موبایل شما شارژ شود. شما می توانید انرژی مورد نیاز باتری پوشی موبایل خود را از دستگاه هایی مانند دستگاه دیجیتال نمایش خانگی، لب تاب، کیس و … تامین نمایید.

شارژ کردن گوشی موبایل با شارژری دیگر
درباره شارژ کردن گوشی موبایل با شارژری دیگر

اگر تصمیم دارید باتری گوشی موبایل را با کابل و شارژری که قابلیت فست شارژ دارد، شارژ نمایید، باید در نظر بگیرید که باتری گوشی موبایل شما هم دارای چنین قابلتی می باشد یا خیر. در غیر این صورت شارژ کردن گوشی موبایل با شارژری دیگر، بالخص اگر فست شارژ باشد، می تواند به سلامت باتری گوسی موبایل شما آسیب وارد کند. چرا که انرژی ای بیش از حد توان باتری موبایل شما به آن وارد می کند و باعث خرابی و تداخل در عملکرد آن می شود.

جمع بندی

همان طور که پیش تر گفتیم، سعی کنید خدالمقدور از کابل و شارژر اصلی و فابریک گوشی موبایل خود برای شارژ نمودت باتری آن استفاده کنید تا از عمر مفید آن کاسته نشود و با گذشت زمان متحمل هزینه تعمیر و تعویض باتری گوشی موبایل خود نشوید.

شارژ کردن گوشی موبایل با شارژری دیگر
جمع بندی دشارژ کردن گوشی موبایل با شارژری دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *