شکستگی ال سی دی موبایل

شکستگی ال سی دی موبایل

شکستگی ال سی دی موبایل

یکی از رایج ترین اتفاقاتی که امکان دارد برای گوشی موبایل رخ دهد، شکستگی ال سی دی موبایل است. این مسئله به کرات در گوشی های موبایل دیده شده است. هم چنین این مسئله می تواند کار با گوشی موبایل را برای ما دشوار کرده و برای ما هزینه های تعمیر و تعویض تاچ و ال سی دی را در پی خواهد داشت.

اما راهکار هایی وجود دارد تا از شکستن آن تا حد چشم گیری جلوگیری شود. هم چنین این بخش از گوشی موبایل از قسمت های مختلفی ساخته شده است که امکان دارد نیاز به تعویض کل آن نباشد. اما باید در ابتدا بدانید که‌کدام بخش از تاچ و ال سی دی آسیب دیده است تا بتوانید راهکار درست‌را پیش بگیرید.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیش تر با مشاورین سان سل مشورت کنید و برای عیب یابی تاچ و ال سی دی گوشی موبایل خود، به این مرکز مراجعه نمایید.

شکستگی ال سی دی موبایل
درباره شکستگی ال سی دی موبایل

صفحه نمایش گوشی موبایل از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

همان طور که پیش تر گفته شد، تاچ و ال سی دی گوشی موبایل، از بخش های متفاوتی ساخته شده است که هر کدام وظیفه ای منحصر به فرد در صفحه نمایش گوشی موبایل دارند. بسته به آسیبی که به هر کدام از آن ها وارد می شود، باید در نظر گرفت که باید تعمیر و یا تعویض شود.

به طور کلی تاچ و ال سی دی گوشی موبایل از سه بخش گلس یا روکش صفحه نمایش، ال سی دی و تاچ تشکیل شده است.

گلس صفحه ای شیشه ای است که اولین لایه بر روی صفحه نمایش قرار گرفته است. این بخش اولین قسمتی است که در اثر ضربه خوردن، آسیب می بیند. هم چنین ضخامت کمی داشته و وظیفه محافظت از ال سی دی و تاچ را در برابر ضربه ها دارد.

شکستگی ال سی دی موبایل
دلایل شکستگی ال سی دی موبایل

تاچ ال سی دی گوشی موبایل، لایه دوم است. این بخش از صفحه نمایش، حساسیت‌ بالایی داشته و شما هر بار با لمس نمودن صفحه نمایش، از این بخش می خواهید که دستورات را برای شما اجرا کنند. این بخش با گلس اغدام شده است. اما هر آسیبی که گلس وارد شود بدین منظور نیست که باید قسمت تاچ را نیز تعمیر و تعویض کنید. در صورتی که این بخش از صفحه نمایش آسیب ببیند، کارایی و عملکرد گوشی موبایل ضعیف شده و می تواند برای شما آزار دهنده باشد.

ال سی دی گوشی موبایل، دقیقا همان بخش از صفحه نمایش است که به شما کمک می کند تا تصاویر را از آن طریق مشاهده کنید. این بخش از تاچ و ال سی دی گوشی موبایل، در واقع بخش حیاتی و اصلی به شمار آمده و در صورت بروز هر گونه اتفاق برای آن، شما متحمل هزینه های تعمیر و تعویض صفحه نمایش خواهید شد.

شکستگی ال سی دی موبایل
تعمیر شکستگی ال سی دی موبایل

نیاز به تعویض ال سی دی موبایلی که قسمت کوچکی از آن شکسته است می باشد؟

ابتدا باید بدانید که کدام یک از بخش های نام برده شده در صفحه نمایش شما آسیب دیده است. به طور مثال اگر صفحه نمایش شکسته اما تاچ و ال سی دی کار می کند، تنها گلس آسیب دیده است‌ و نیازی به تعویض کلی تاچ و ال سی دی گوشی موبایل نمی باشد.‌

این نوع از آسیب صفحه نمایش خود را ترک هایی به شکل تار عنکبوت به شما نشان خواهد داد. در صورت مشاهده چنین آسیبی، صرفا برای تعویض گلس گوشی موبایل خود اقدام نمایید.

اما زمانی که گوشی شما روشن بوده و شما می توانید تصاویر را به راحتی مشاهده کنید اما بخش تاچ آن هیچ دستوری را اعمال نمی کند، باید بگوییم که بخش تاچ صفحه نمایش شما آسیب دیده است و باید برای تعوبض آن اقدام نمایید.

شکستگی ال سی دی موبایل
تعمیر شکستگی ال سی دی موبایل

در واقع زمانی این اتفاق می افتد که ضبه وارد شده بیش از حد معمول بوده و تاچ آسیب دیده است. البته در بعضی موارد امکان دارد گلس ترک بخورد و یا بدون هیچ آسیبی به گلس، شما شاهده از کار افتادن قسمت تاچ صفحه نمایش باشید.

یکی دیگر از دلایلی که می تواند شما را برای تعمیر و حتی تعویض تاچ و ال سی دی ترغیب کند، وجود خط های سفید و سیاه بر روی صفحه نمایش است. این مسئله یکی از بدترین اتفاقاتی است که می تواند برای تاچ و ال سی دی گوشی شما بی افتد. و در واقع شکستگی السی دی موبایل رخ داده است.

در این زمان صفحه نمایش شما تحت هیچ شرایط قابل تعمیر نبوده و باید به طور کلی آن را تعویض نمایید. این اتفاق زمانی رخ می دهد که ضربه شدیدی به صفحه نمایش وارد شده باشد.

به همین خاطر خط های سفید، مشکی و یا سبز را مشاهده خواهید کرد. البته ناگفته نماند که در بعضی از موارد، به طور کلی صفحه نمایش سیاه خواهد شد.

چگونه می توان از شکستگی ال سی دی موبایل جلوگیری نمود؟

همان طور که گفتیم، شکستگی ال سی دی موبایل، بر اثر ضربه دیدن صفحه نامیش گوش موبایل رخ می دهد. شما می توانید برای جلوگیری از این مسئله، از گلس محافظ و همین طور گارد ها و قاب های مستحکم استفاده کنید تا در صورت وارد شده ضربه، از صفحه نمایش شما در برابر شکستگی ال سی دی محافظت شود.

 

شکستگی ال سی دی موبایل
جلوگیری از شکستگی ال سی دی موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *