علت داغ شدن گوشی سامسونگ a32

علت داغ شدن گوشی سامسونگ a32

علت داغ شدن گوشی سامسونگ a32.گلکسی a32 میان رده ای است که از زمان عرضه تا کنون با استقبال خوبی مواجه شد و توانست رضایت بسیاری از خریدارانش را نیز جلب کند؛ البته شکایاتی نیز از سوی برخی کاربران گزارش شده است. به طور مثال مشکل داغ شدن a32 یکی از همین شکایات است که باعث نگرانی کاربران شده و بسیاری از افراد نمی دانند منشا بروز این مشکل دقیقا چیست و چقدر جدی است. بنابراین در این مقاله به بررسی علت های احتمالی داغ شدن a32 و روش های حل مشکل می پردازیم.

علت داغ شدن گوشی سامسونگ a32

مشکل داغ شدن a32 چقدر جدی است؟ آیا می تواند باعث آسیب دیدگی قطعات گوشی شود؟

اینکه چه زمانی داغ شدن گوشی a32 جدی و نگران کننده است، به این موضوع بستگی دارد که گوشی چقدر داغ شود و تحت چه شرایطی این اتفاق بیفتد. اگر شما با گوشی تان به مدت طولانی بدون توقف بازی کنید، فیلم ببینید یا هر کار دیگری انجام دهید و دمای بدنه ی گوشی مقداری بالا برود، کاملا طبیعی است.

اما اگر گوشی شما در حالت بدون استفاده داغ شود یا هشدار بالا رفتن دما روی صفحه ظاهر شود، باید حواستان باشد اگر دما از یک حدی بالاتر رود می تواند باعث آسیب دیدگی قطعات مختلف روی بورد، باتری یا حتی صفحه نمایش شما شود. در چنین شرایطی پیشنهاد می کنیم تا رفع مشکل، گوشی را خاموش کنید وگرنه متحمل هزینه های گزافی مانند تعویض ال سی دی خواهید شد.

علت داغ شدن گوشی سامسونگ a32

علت هشدار داغ شدن گوشی a32 ( Overheating Warning ) در حالی که بدنه ی گوشی داغ نیست!

سامسونگ برای جلوگیری از آسیب سخت افزاری به دلیل گرم شدن بیش از حد گوشی، هنگامی که دما از حد مجاز فراتر رفت، هشدار داغ شدن گوشی می دهد و تا زمان خنک شدن، تمام برنامه ها بسته می شوند. این هشدار بسیار مهم است. در چنین شرایطی بهتر است گوشی را خاموش کنید تا خنک شود.

با این حال گاهی پیش می آید که شما هشدار داغ شدن گوشی را دریافت می کنید، در حالی که بدنه ی گوشی اصلا داغ نیست. در چنین شرایطی احتمالا اختلالات نرم افزاری باعث بروز چنین پیغام اشتباهی شده اند که معمولا با آپدیت سیستم عامل و حذف برنامه های معیوب مشکل برطرف می شود.
روش های ابتدایی برای حل مشکل داغ شدن گوشی a32

قبل از خواندن ادامه مطلب پیشنهاد می کنیم به راهکارها و نکته های زیر توجه کنید. ممکن است یکی از همین روش های ساده برای حل مشکل گوشی شما راهگشا باشد. در غیر این صورت نگران نباشید و روش های بعدی را برای حل مشکل امتحان کنید.

هنگام شارژ، قاب گوشی را دربیاورید.
هنگام شارژ با گوشی تان کار نکنید مخصوصا بازی.
گوشی تان را فقط با شارژر اصلی شارژ کنید.
در صورت بازی با گوشی تان به مدت طولانی، یک وقفه و استراحت به گوشی بدهید.
برنامه های مخرب و مشکوک را نصب نکنید.
سیستم عامل و برنامه های گوشی تان را بروز نگه دارید.
روش های نرم افزاری حل مشکل داغ شدن گوشی سامسونگ a32

طبق بررسی های صورت گرفته در بسیاری از موارد علت داغ شدن گوشی، اختلالات و مشکلات نرم افزاری است که با اقدامات نرم افزاری نیز برطرف می شوند. بنابراین پیشنهاد می کنیم قبل از تعمیرات سخت افزاری روش های زیر را امتحان کنید.
_راه اندازی گوشی در حالت امن (safe mode)

یکی از رایج ترین عوامل که می تواند منجر به داغ شدن گوشی شما شود، نصب برنامه های معیوب و مخرب است. این برنامه ها می توانند باعث بروز اختلالات نرم افزاری و در نتیجه مشکلات سخت افزاری مثل بالا رفتن دمای بدنه ی گوشی شوند. برای بررسی این موضوع بهترین روش راه اندازی گوشی در حالت امن است. در این حالت تمام برنامه های نصب شده توسط شما موقتا غیرفعال می شوند و شما می توانید بررسی کنید بدون این برنامه ها هم گوشی شما داغ می شود یا خیر.

برای راه اندازی گوشی در حالت امن مراحل زیر را دنبال کنید:

دکمه ی پاور(خاموش روشن کردن) و ولوم پایین (کم کردن صدا) را همزمان نگه دارید.
دستتان را روی آیکون Power off نگه دارید تا Safe mode روی صفحه ظاهر شود.
روی آیکون Safe mode ضربه بزنید و ۳۰ ثانیه منتظر بمانید تا گوشی در حالت sefe mode راه اندازی شود. در این حالت باید Safe mode را گوشه چپ پایین صفحه ببینید.

اگر در این حالت گوشی شما داغ نکرد، باید برنامه های مشکوک گوشی تان را یکی یکی حذف کنید و سپس گوشی را در حالت عادی بررسی کنید. اگر مشکل حل شده بود، پس علت داغ شدن گوشی برنامه یا برنامه های حذف شده بوده اند، در غیر این صورت روش بعدی را امتحان کنید.
۲_بازگردانی گوشی به تنظیمات کارخانه

گاهی ممکن است اختلال نرم افزاری ای که باعث داغ شدن گوشی شما شده، آنقدر پیچیده باشد که شما مجبور شوید گوشی تان را به تنظیمات کارخانه برگردانید. البته توجه داشته باشید پس از ریست فکتوری تمام محتوای گوشی شما پاک می شود. بنابراین پیشنهاد می کنیم ابتدا بکاپ کنید.

برای برای بکاپ گرفتن از گوشی تان مراحل زیر را دنبال کنید.

وارد منوی تنظیمات شوید.
به سمت پایین اسکرول کنید و روی Accounts and backup ضربه بزنید.
دو گزینه برای پشتیبان گیری از اطلاعات شما وجود دارد: Samsung Cloud ، Google Drive
گزینه ی مورد نظرتان را انتخاب کنید.
روی دکمه ی Back up now ضربه بزنید.
صبر کنید تا فرآیند بکاپ کامل شود.

وقتی فرآیند بکاپ گرفتن تمام شد، طبق مراحل زیر برای ریست فکتوری گوشی تان اقدام کنید:

وارد منوی تنظیمات شوید.
به پایین اسکرول کنید و روی General Management ضربه بزنید.
روی Reset تاچ کنید.
گزینه ی Factory data reset را انتخاب کنید.
به پایین اسکرول کنید و روی Reset ضربه بزنید.

روش دوم برای ریست فکتوری گوشی a32 :

گوشی را خاموش کنید.
دکمه پاور و ولوم بالا را همزمان به مدت ۵ ثانیه نگه دارید.
وقتی که لوگوی سامسونگ را روی صفحه دیدید، دکمه ها را رها کنید.
با استفاده از دکمه ولوم بالا روی گزینه ی Wipe data/factory reset بروید و برای انتخاب دکمه پاور را فشار دهید.
با استفاده از دکمه ی ولوم پایین روی گزینه ی Factory data reset بروید و دکمه ی پاور را بزنید.
در انتها Reboot system now را با استفاده از دکمه پاور انتخاب کنید.

آخرین روش : مراجعه به تعمیرکار و تعمیرات سخت افزاری

اگر تمام روش ها و راهکارهای معرفی شده در این مطلب را برای حل مشکل گوشی تان امتحان کردید اما همچنان مشکل پابرجاست، باید به یک تعمیرکار حرفه ای جهت عیب یابی و حل مشکل مراجعه کنید. البته توجه داشته آوافیکس در این خصوص خدماتی ارائه نمی دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *