نکاتی در مورد باتری های موبایل

نکاتی در مورد باتری های موبایل

نکاتی در مورد باتری های موبایل.ری موبایل به طور کلی یک دوره و طول عمر مشخص دارد که بعد از مدتی این مشکل به چشم می خورد، به همین دلیل شارژ زیاد باتری یا قرار دادن باتری به مدت زمان زیاد داخل شارژ باعث کاهش طول عمر آن می گردد. همچنین استفاده از شارژهای فیک و تقلبی نیز باعث ورود جریان زیاد یا کم به باتری می شود که همین عامل نیز مشکل برای باتری ایجاد می کند. باتری های موبایل جدیدی که خریداری می شوند در ابتدا یک مقداری شارژ دارند که به شارژ کاذب معروف هستند که بین 4 تا 6 ساعت برای استفاده را ساپورت می کنند و بعد از آن باتری باید به روند عادی و قبل برگردد. همچنین گوشی های هوشمند امروزه نیز به دلیل بزرگ شدن صفحه نمایش ها و همچنین استفاده از اینترنت، دوربین، GPS همگی از جمله عواملی است باعث بالا بردن ظرفیت باتری موبایل های امروز شده است. برای بهینه سازی مصرف باتری نیز کمپانی ها حالت صرفه جویی باتری (Power save/Battery save) را تعبیه کرده اند تا با کمتر کردن دسترسی شما به موبایل در مصرف باتری صرفه جویی شود. در باتری های موبایل یک تکه کاغذ سفید رنگ کنار پلیت ها قرار داده شده است تا هنگامی که باتری شما در معرض رطوبت و آب باشد تغییر رنگ داده واز این طریق بتوانید سلامت باتری را تشخیص دهید. شارژر باتری ها مقدار آمپر متفاوتی دارد که ممکن است باعث خرابی باتری شود لذا حتماً از شارژر مخصوص خود استفاده کنید

نکاتی در مورد باتری های موبایل

گوشی موبایل در حال شارژ

نکاتی در مورد باتری های موبایل

شارژ سریع (Fast charging/Quick charge) یک قابلیت جدیدی است که گوشی موبایل را در مدت زمان کوتاه تری شارژ می کند. تقریباً کلیه شارژرهای موجود از نوع 5 ولت و با 1 الی 2 آمپر می باشند که این مسئله شارژرهای سریع به علت توان خروجی بیشتر نسبت به شارژرهای معمولی است که باعث سریعتر شارژ شدن باتری موبایل های نسل جدید می باشد.SAMSUNG

باتری می تواند علت داغ شدن سوکت شارژ موبایل باشد و این موضوع می‌تواند به گنجایش باتری موبایل مرتبط باشد. به طوریکه هر چقدر باتری گوشی گنجایش بیشتری داشته باشد، شارژر و قطعات مربوط به شارژ مثل سوکت آن برای تبدیل ولتاژ انرژی الکتریکی مناسب با چالش بیشتری مواجه خواهد بود. به همین دلیل انرژی هدر رفته در اثر این تبدیل افزایش می‌یابد و گرمای حس شده از شارژر و سوکت شارژ نیز به همان نسبت بیشتر خواهد گردید.

هر چند مردم برای خرید نیازهای خود همواره به صورت حضوری به فروشگاه مراجعه می کنند، اما روش سریع تر و آسان تری برای این کار نیز وجود دارد. کوک موبایل نیز برای فروش باتری های خود اقدام به فروش اینترنتی آنها از برترین برندها کرده است. در این وب سایت انواع باتری ها به همراه قیمت باتری موبایل ارائه شده است. شما با خرید اینترنتی از وب سایت معتبر می توانید باتری های مخصوص انواع گوشی ها از جمله باتری گوشی سامسونگ، ال جی، اپل، باتری گوشی شیائومی، هواوی، نوکیا، سونی، اچ تی سی و سایر برندهای دیگر موجود در بازار را با اطمینان از اصل بودن و کیفیت آن تهیه کنید.

نکاتی در مورد باتری

– چه نوع باتری در تلفن همراه وجود دارد؟

از نظر ترکیب شیمیایی، تنها دو نوع باتری در تلفن های همراه مدرن، لیتیوم پلیمر و لیتیوم یونی مورد استفاده قرار می گیرد. Li-Poly جدیدترین و پیشرفته ترین فناوری برای باتری های تلفن همراه است.
2- طول عمر باتری ها چقدر است و یا امکان تعویض آنها وجود دارد؟

باتریهای تلفن همراه فقط بین یک تا دو سال دوام دارند که معادل 300 تا 500 چرخه شارژ است. اگر باتری تلفن شما از دو سال قدیمی تر است ، باید آن را تعویض کنید.
3- کدام نوع باتری بهترین است؟

دو نوع اصلی باتریهای قابل شارژ عبارتند از: نیکل فلز هیدرید و لیتیوم-یون. مزایا: از آنجا که قابل شارژ هستند ، نسبت به باتری های یکبار مصرف زباله الکترونیکی کمتری تولید می کنند. آنها ارزش طولانی مدت بهتری نسبت به باتری های یکبار مصرف ارائه می دهند.
4- علائم باتری تلفن همراه معیوب چیست؟

علائم هشدار دهنده باتری تلفن در حال خرابی

باتری تلفن از کار افتاده است.
تلفن فقط هنگام وصل شدن به شارژر، روشن می شود، باتری در صورت خراب بودن، شارژ لازم برای روشن ماندن گوشی را ذخیره نمی کند.
تلفن به سرعت خاموش می شود.
تلفن یا باتری شروع به گرم شدن می کند.
باتری متورم می شود و باد می کند.

5- آیا استفاده از تلفن هنگام شارژ شدن مشکل ایجاد می کند؟

استفاده از تلفن هنگام شارژ هیچ خطری بوجود نمی آورد. شارژرهای با نام تجاری معبتر را خریداری کنید و ایمنی را بالا ببرید. نکته شارژ: در حالی که می توانید در حین شارژ از آن استفاده کنید، داشتن صفحه یا روشن کردن برنامه در پس زمینه، از شارژ باتری استفاده می کند، بنابراین سرعت شارژ کاهش می یابد.
6- روزانه چند بار باید تلفن خود را شارژ کرد؟

معمولاً گوشی ها روزانه یکبار شارژ می شوند اما بستگی به میزان مصرف باتری توسط گوشی و نحوه استفاده از گوشی حتی اگر در روز دو یا سه بار شارژ کنید مشکلی ایجاد نمی شود. آیا باید باتری تلفن خود را تا 100٪ شارژ کنم؟ خیر، کارشناسان توصیه می کنند یک بار در ماه شارژ کامل باتری صفر تا 100 درصد (“چرخه شارژ”) را انجام دهید.
7- چگونه می توانم باتری تلفن همراه خود را تست کنم؟

یک روش برای بررسی سلامتی باتری تلفن اندرویدی از طریق “منوی مخفی” داخلی است. با شماره گیری «*#*#4636#*#*»، منوی مخفی تست اندروید را باز کنید، این کد برای عیب یابی اساسی طراحی شده است.
8- آیا برنامه ای برای شارژ تلفن شما وجود دارد؟

Place to Plug یک برنامه شارژ بی سیم عالی برای دستگاه های اندرویدی و iOS است که به شما امکان می دهد برای شارژ دستگاه خود بدون کمک سیم، نقطه شارژ را پیدا کنید. علاوه بر این، این برنامه همچنین به شما کمک می کند عملکرد باتری دستگاه iOS خود را بررسی کنید.
9- چگونه می توانم تلفن خود را بدون کابل USB شارژ کنم؟

یک شارژر بی سیم بخرید و دستگاه اندروید خود را بدون کابل، شارژ کنید. همچنین می توانید به دنبال یک باتری باشید که از شارژ بی سیم پشتیبانی می کند. بنابراین ، باتری از طریق بی سیم شارژ می شود و سپس به نوبه خود تلفن شما را شارژ می کند.
10- چهار ترمینال موجود در باتری تلفن همراه چیست؟

باتری های گوشی های هوشمند جدید دارای 3 یا حتی 4 ترمینال هستند. 2 ترمینال خارجی، ترمینال های مثبت و منفی معمولی هستند و ترمینال میانی به طور کلی تحت عنوان “T” مشخص می شود که به معنای ترمیستور است و به یک سنسور درجه حرارت داخلی متصل شده است تا از گرم شدن باتری جلوگیری کرده و ایمنی آن را افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *