نکات مهم در خرابی تاچ و ال سی دی موبایل

خرابی تاچ و ال سی دی

نکات مهم در خرابی تاچ و ال سی دی موبایل

یکی از رایج ترین مشکلات گوشی های هوشمند، خرابی تاچ و ال سی دی است. که باید برای عملکرد بهتر گوشی موبایل آن را تعویض و یا تعمیر نمایید. زمانی که صحبت از تاچ و ال سی دی می شود ، اولین چیزی که به ذهن مخاطب می رسد، صفحه ای شیشه ای است که می توانید تصاویر را ببینید و از طریق انگشت ‌آن را لمس نماید.

اما در واقع ‌این صفحه شیشه ای از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام وظیفه ای را به عهده دارند و در کنار هم می توانند تاچ و ال سی دی را تشکیل دهند.

در زمانی خرابی تاچ و ال سی دی می توانید آن را تعمیر نمایید. البته باید در نظر داشته باشید که کدام قطعه از آن دچار آسیب شده‌ است و آسیبی که به آن وارد شده است را با چه علائمی نشان می دهد. اگر قابل تعمیر باشد، می توانید به نمایندگی ها و تعمیرگاه های مجاز مراجعه کرده و آن را تعمیر کنید اما اگر خرابی به حدی باشد که نتوان آن را تعمیر کرد، مجبور هستید‌ که برای تعویض تاچ و ال سی دی اقدام نمایید. شما می توانید برای دریافت بهترین راهکار با مشاوران سان سل در تماس باشید.

خرابی تاچ و ال سی دی
نکات مهم در خرابی تاچ و ال سی دی

چه زمانی می توانید صرفا گلس روی ال سی دی را تعویض کنیم؟

امکان دارد که بر اثر ضربه و یا فشار، قاب و شاسی دچار آسیب و ترک شود. در این صورت به تاچ و ال سی دی گوشی آسیبی وارد نشده است. اما با این حال شما شاهد ترک هایی روی صفحه گوشی خود هستید. بدین صورت که بدون مشکل کلیه محتوا های داخل گوشی نشان داده می شوند.

در این زمان گلس روی ال سی دی آسیب دیده و در واقع سایر قطعات ال سی دی مانند تاچ کاملا سالم است. شما می توانید صرفا گلس روی ال سی دی را تعویض نمایید بدون این که نیازی به تعمیر و یا تعویض کل قطعات ال سی دی داشته باشید.

در زمان از کار افتادگی تاچ گوشی موبایل چه کاری انجام دهیم؟

همان طور که گفتیم هر یک از قطعات تاچ و ال سی دی، به صورت کاملا مجزا ساخته و در کنار هم قرار گرفته اند. اما بعضی از قسمت ها بسیار نازک بوده‌ و به وسیله دستگاه های پرس مخصوص، به یکدیگر پرس شده اند.

تاچ گوشی موبایل، نیز جزو قسمت هایی است که به ال سی دی پرس شده است و در صورتی که دچار آسیب شود، نمی تواند به تنهایی آن را تعویض و تعمیر نمود. چرا که شما مجبور می شوید به طور تاچ و ال سی دی را تعویض کنید.

خرابی تاچ و ال سی دی
خرابی تاچ و ال سی دی و تعویض آن

اگر ال سی دی کم رنگ شد و یا سوسو زد، کدام قسمت از آن دچار اسیب شده است؟

کم رنگ شدن و یا سوزن شدن تصاویری که از طریق تاچ و ال سی دی می بینیم، امروزه یکی از رایج ترین مشکلات و علت های خرابی تاچ و ال سی دی است. اما این مسئله تنها به دو دلیل اتفاق می افتد. 1. امکان دارد که به گوشی موبایل ضربه وارد شده باشد. 2. ممکن است‌ که گوشی موبایل در معرض آب و سایر مایعات قرار گرفته باشد.

کمرنگ شدن تصاویر و مطالب داخل گوشی موبایل، می تواند خبر از این دهد که تاچ و ال سی دی شما به زودی خواهد سوخت. پس این نشانه را جدی گرفته و هر چه سریع تر برای تعمیر و تعویض آن اقدام نمایید. البته لازم به ذکر است‌ که باید به طور کلی تاچ و ال سی دی را تعویض کنید. اما سعی کنید که برای تعویض تاچ و ال سی دی از نوع مرغوب و اورجینال آن استفاده کنید.

البته می توانید با هماهنگی و دریافت مشاوره از متخصصین سان سل، هر چه زود تر و سریع تر جانی دوباره به گوشی موبایل خود بدهید.

راه های جلوگیری از شکستن و خرابی تاچ و ال سی دی

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. شما می توانید با رعایت یک سری اصول از خرابی تاچ و ال سی دی گوشی موبایل خود جلوگیری نمایید.

شما می توانید‌ برای جلوگیری از خرابی تاچ و ال سی دی گوشی موبایل خود، به روی آن گلس های محافظ بچسبانید تا در صورتی که از دستتان افتاد، گلس بتواند از آن محافظت کند.

هم چنین می توانید از گارد های گوشی استاندارد ‌استفاده کنید تا در صورت ضربه خوردن، تاچ و ال سی دی از قسمت کنار گوشی موبایل دچار آسیب نشود.

خرابی تاچ و ال سی دی
راه های جلوگیری از خرابی تاچ و ال سی دی

به طور کلی گوشی موبایل در حالی که برای ما بسیار کارآمد است، اما از حساسیت بالایی برخوردار است و در صورتی که از آن مراقبت و نگهداری صحیح انجام نشود، امکان دارد که غیر از تاچ و ال سی دی، سایر قطعات دیگر موبایل مانند باتری موبایل دچار آسیب شوند و ما را متحمل هزینه ای تعمیر و تعویض نمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *