نکات مهم در خرید تاچ و ال سی دی دست دوم

نکات مهم در خرید تاچ و ال سی دی دست دوم

نکات مهم در خرید تاچ و ال سی دی دست دوم

نکات مهم در خرید تاچ و ال سی دی دست دوم جزو مواردی است که اگر تصمیم دارید تاچ و ال سی دی خود را تعویض کنید ، باید به آن توجه کنید. اما نمی توان بی دلیل تاچ و ال سی دی را با تاچ و ال سی دی دست دوم تعویض نمود و قطعا باید دلیلی برای این کار داشته باشید.

به طور مثال باید تاچ و ال سی دی آسیب جدی دیده‌و غیر قابل تعمیر باشد. ما تصمیم‌ داریم در این مطلب علل خرابی تاچ و ال سی دی را به شما بگوییم تا آن را در زمان مناسب تعویض نمایید.

نکات مهم در خرید تاچ و ال سی دی دست دوم
نکات مهم در خرید تاچ و ال سی دی دست دوم

تاچ و ال سی دی چیست؟

نمایشگری که به وسیله کریستال مایع‌ ساخته شده است را ال سی دی می نامند. کریستال مایع، ماده ای است که به ظاهر مایع است اما مولکول های آن به صورت خاصی آرایش شده اند. به همین خاطر کریستال مایع ‌خصوصیتی شبیه به مایع و جامد دارد.

این مواد نسبت بسیار بالایی به دما حساس هستند. به همین خاطر کمی گرما لازم است‌ تا به حالت مایع‌ در بیاید و یا کمی سرما کافی است‌ تا به حالت جامد بر گردد.

نمایشگر کریستال به طور معمول در ساخت تلویزیون های رنگی و گوشی های موبایل مورد استفاده قرار می گیرد. هر پیکسل این نوع از نمایشگر ها از سه بخش تشکیل شده است: قرمز، سبز و آبی.

نکات مهم در خرید تاچ و ال سی دی دست دوم
خرید تاچ و ال سی دی دست دوم

هر یک از رنگ های نام برده شده، دارای الکترود مخصوص به خود هستند که به وسیله یک لامپ فلورسنت با کاتد سرد (CCFL) یا یک لامپ ال ای دی (LED)، نور پس‌ زمینه این پیکسل ها‌ شده تا هر یک بتوانند رنگ تصویر را به شما نشان دهند.

تاچ ال سی دی، بخشی از تاچ و‌ال سی دی می باشد که شما با لمس آن، می توانید‌ دستور دهید‌ تا کاری که خواسته اید را انجام دهد. منظور از تاچ ال سی دی، شیشه ای نیست‌ که روی صفحه گوشی شما وجود دارد. بلکه این بخش از گوشی موبایل، تشکیل شده از قطعات مختلف است که هر یک وظیفه ای را به عهده دارند.

معمولا یکی از قطعاتی که در ساختار گوشی موبایل بیش از سایر قطعات مورد تعویض قرار می گیرد، تاچ ال سی دی است. البته لازم به ذکر است که باتری موبایل هم ممکن است دچار آسیب شده‌و نیاز به تعویض داشته باشد.

اصلی ترین دلایل برای تعویض تاچ و ال سی دی‌ گوشی موبایل

دلایل مختلفی وجود دارد که شما را‌ محبور می کنند تا اقدام به تعویض تاچ و ال سی دی گوشی موبایل نمایید. اما رایج ترین آن ها، ضربه خوردن به تاچ و ال سی دی است. البته دلایل دیگری مانند وارد شدن آب و سایر مایعات به داخل تاچ و ال سی دی هم چنین گرمای بالا و حرارت بسیار زیاد، می تواند به تاچ ال سی دی آسیب جدی وارد نموده و شما مجبور شوید تا تاچ و ال سی دی گوشی موبایل را تعویض نمایید.

نکات مهم در خرید تاچ و ال سی دی دست دوم
دلایل خرید تاچ و ال سی دی دست دوم

آیا می توان تاچ و ال سی دی دست دوم تهیه کرد ؟

کلیه قطعات گوشی موبایل در مدل های مختلف در بازار وجود دارند. هر کدام با برند های مختلف و درجه کیفی های متفاوت عرضه شه اند که مسلما هر کدام یک قیمت دارند.

تاچ و ال سی دی نیز از این مسئله مستثنی نبوده و در صورتی که تصمیم بگیرید تاچ و ال سی دی گوشی موبایل خود را تعویض نمایید، با تعداد فراوانی از برند های به نام متفرقه رو به رو خواهید شد که هر کدام یک قیمت دارند.

اما در این بین، تعمیرگاه هایی هستند که می توانند تاچ و ال سی دی دست دوم را به روی گوشی شما نصب نمایند. زمانی که گوشی به طور کلی از کار می افتد، سایر قطعات آن که سالم است را باز نموده و در دیگر گوشی های موبایل از آن ها استفاده می کنند. تاچ و ال سی دی دست‌ دوم نیز جزو قطعاتی است‌ که می توانید آن را از تعمیرگاه های موبایل در خواست نمایید. شما در این باره نیز می توانید از متخصصین سان سل در خواست‌ کمک کنید.

نکات مهم در خرید تاچ و ال سی دی دست دوم
تعویض و خرید تاچ و ال سی دی دست دوم

در صورتی که بخواهید از تاچ و ال سی دی دست دوم استفاده کنید، قطعا از اصل بودن آن اطمینان حاصل خواهید‌ کرد و دیگر خبری از تاچ و ال سی دی ای های فیک و غیر اورجینال نیست.

استفاده از تاچ و ال سی دی های فیک و کپی، می تواند آسیب های دیگری به گوشی موبایل شما وارد نماید که همان نیز هزینه های تعمیر و تعویض سایر قطعات ‌را به دنبال خواهد داشت.

اگر قصد دارید که تاچ و ال سی دی دست دوم را خریداری نموده و خود برای تعویض آن دست به کار شوید، باید بگوییم که این کار نیاز به تخصص داشته و در صورتی که در این زمینه مهارت کافی نداشته باشید، به سایر قطعات گوشی آسیب وارد خواهید کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *