ولتاژ باتری تبلت چقدر است؟

ولتاژ باتری تبلت

ولتاژ باتری تبلت چقدر است؟

باتری تبلت جزو یکی از اصلی ترین اجزای داخلی تبلت به شمار می آید. امکان دارد که از خود بپرسید ولتاژ باتری تبلت چقدر است؟ و قطعا این سوالی زمانی برای شما پیش آمده است که بخواهید آن را با کابل و شارژر دیگری شارژ نمایید.

ما می خواهیم در این مطلب مواردی را در مورد باتری تبلت و ولتاژ و همین طور شارژر مناسب به شما بگوییم.

باتری چیست؟

باتری به عنوان یک منبع تغذیه‌ در گوشی موبایل و تبلت به شمار می آید که دستگاه تبلت و موبایل برای روشن شدن و عملکرد بهتر به آن نیاز دارند.

میزان قدرت انرژی باتری را مقیاسی به نام ولتاژ مشخص می کند. هر چه ولتاژ باتری بیش تر باشد، قطعا مدت زمانی که شارژ نگه می دارد بیش تر بوده و کارایی مناسبی برای دستگاه دارد.

ولتاژ باتری تبلت
میلی آمپر و ولتاژ باتری تبلت

مقدار ولتاژ باتری تبلت چقدر است؟

مقدار ولتاژ باتری تبلت معمولا بسته به سایز صفحه تاچ و ال سی دی آن مشخص می شود. هر چه صفحه بزرگ تر باشد، نیاز به نیرو و منبع تغذیه قوی تر دارد. به همین خاطر مقدار ولتاژ باتری بیش تر است. به طور مثال برای یک تبلت 7 اینچی، از باتری 4500 یا 5000 میلی آمپر استفاده می شود که ولتاژ بالایی داشته و می تواند برای مدت زمان زیادی انرژی مورد نیاز تبلت را تامین نماید.

ضمن این که در نظر داشته باشید در ساخت تبلت ها، از باتری هایی با ولتاژ 4 به بالا استفاده می شود تا بتواند انرژی مورد نیاز یک دستگاه تبلت را فراهم نماید.

تفاوت میلی آمپر و ولتاژ

ولت به واحد اندازه گیری ولتاژ می گویند. ولتاژ نیرویی است‌ که باتری برای تامین‌ انرژی دستگاه از خود تولید می کند. اما آمپر که به امپ هم شناخته می شود، برای اندازه گیری شدت جریان الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد.

معمولا باتری هایی که برای ساخت تبلت مورد استفاده قرار می گیرند، 4 ولت به بالا هستند تا بتوانند انرژی مورد نیاز تبلت را تامین نمایند.

ولتاژ باتری تبلت
تفاوت میلی آمپر و ولتاژ باتری تبلت

چه زمان باید برای تعویض باتری تبلت اقدام کنیم؟

زمانی که باتری تبلت شما به کندی شارژ می شود، از مواقعی است که باید برای تعویض آن اقدام نمایید.س ضمن این که امکان دارد که باتری تبلت‌ کار نکند یا اصطلاحا دستگاه تبلت روشن نشود.

از مواردی که امکان دارد باعث عدم روشن شدن باتری تبلت شود، ضربه خوردن می باشد. پس حتما در نظر داشته باشید‌ که به تبلت نباید ضربه ای وارد شود.

امکان دارد که شما شاهد باد کردن باتری شوید و یا نور صفحه شما به مرور زمان کم شود. در این مواقع نیز باید برای تعویض باتری تبلت اقدامات لازم را انجام دهید. شما می توانید در این زمینه و انتخاب مناسب ترین باتری با متخصصین سان سل مشورت نمایید.

در زمان شارژ، به میزان ولت باتری تبلت و شارژر توجه کنید.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که باتری تبلت از شارژ خالی شده است و به دنبال شارژر باشید. اما باید در این مواقع در نظر داشته باشید که مقدار ولتاژ باتری و شارژر با هم برابر باشد. چرا که در غیر این صورت، امکان آسیب رسیدن به باتری بالا می رود.

به طور کلی بهتر است دستگاه تبلت را با کابل و شارژر خودش شارژ نمایید، اما اگر مواقعی پیش آمد که این امکان برای شما نبود، بهتر است حتما مقدار ولتاژ شارژر را قبل از متصل کردن به دستگاه تبلت، چک نمایید.

ولتاژ باتری تبلت
مقدار ولتاژ باتری تبلت

امکان دارد که شارژر تبلت در دسترس شما نباشد و مجبور شوید که آن را با کابل و شارژر موبایل شارژ کنید. این کار می تواند به باتری تبلت آسیب برساند. چرا که مقدار ولتاژ در نظر گرفته شده برای کابل و شارژر موبایل، برای تبلت مناسب نیست. سعی کنید حدالامکان دستگاه تبلت خود را به وسیله کابل و شارژر مناسب خودش شارژ نمایید. رعایت این کار باعث می شود تا باتری تبلت شما، دیر تر دچار مشکل شود و کم تر شما را به دردسر های تعمیر و تعویض گرفتار کند.

زمان شارژ کردن تبلت با کابل و شارژر متفرقه به چه نکاتی توجه کنیم؟

همان طور که پیش تر گفته شد، ما به شما پیشنهاد می دهیم که حتما از کابل و شارژر اورجینال و اصلی خود تبلت استفاده کنید. اما اگر به هر دلیلی کابل و شارژر شما دچار آسیب شد، می توانید از دیگر موادر مشابه که در بازار موجود هستند تهیه کنید. این کار نیاز به اطلاعات کافی دارد تا از وارد شدن هر گونه آسیب به باتری جلوگیری شود، پس حتما را متخصصین سان سل مشورت کنید.

ابتدا در نظر بگیری که سر کابل شارژر با پورت شارژ تبلت شما هم خوانی داشته باشد. به طور مثال اگر پورت شارژ تبلت شما، تایپ سی (Type C) است، باید سری کابل هم پورت سی باشد و نمی توانید از تایپ بی (Type B) استفاده نمایید.

ولتاژ باتری تبلت
میزان ولتاژ باتری تبلت

اگر شما شاهد شباهت و هم خوانی آن ها بودید، می توانید ‌مقدار ولتاژ آداپتور را‌ با مقدار ولتاژ باتری تبلت ‌مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که با هم یکسان بود، می توانید از آن استفاده کنید. در نظر داشته باشید که کم تر بودن مقدار ولتاژ آداپتور نسبت به باتری تبلت امکان دارد که سلامت باتری آسیب رسانده و باتری تبلت شما به کندی شارژ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *