چطور باتری تقلبی گوشی را تشخیص بدهیم؟

با افزایش استفاده از تلفن های هوشمند احتمال آسیب به باتری و کاهش کارایی آن بیشتر شده است. طبق آمار  کاربران تلفن های هوشمند به طور میانگین 3 ساعت 15 دقیقه در روز از تلفن همراه خود استفاده می کنند. این آمار برای 20 درصد از کاربران به بیش از 4 ساعت 30 دقیقه در روز نیز می رسد. استفاده زیاد از گوشی و شارژ کردن پیاپی آن باعث می شود به تدریج در گذر زمان باتری ها کارایی خود را از دست بدهند.

اگر از کم شدن شارژ گوشی خود و شارژ پیاپی آن خسته شده اید بهترین راهکار عوض کردن باتری گوشی است. اما با توجه به محصولات بی کیفیت زیادی که در بازار یافت می شوند، خرید باتری اصل می تواند یک چالش جدی برای شما باشد. به همین دلیل امروز در جانبی قصد داریم تا بهترین راهکار های تشخیص باتری تقلبی گوشی را در اختیار شما قرار دهیم. قبل از خرید باتری گوشی حتما این مقاله را مطالعه کنید.

راهکارهای تشخیص باتری تقلبی گوشی

راهکار های تشخیص باتری تقلبی گوشی؛ در تشخیص باتری اصل حرفه ای شوید

تشخیص باتری اصل از تقلبی اهمیت بسیار زیادی دارد. باتری های تقلبی علاوه بر این که کارایی باتری های اصل را ندارند می توانند باعث بروز مشکلات جدی شوند. آسیب به قسمت های مختلف گوشی و حتی انفجار باتری جزو اصلی ترین مشکلات باتری های تقلبی یا همان فیک به حساب می آیند.

راهکار های زیادی برای تشخیص باتری تقلبی گوشی وجود دارد. با این حال ممکن است تشخیص باتری تقلبی کار نسبتا سختی برای شما باشد. به همین دلیل به نظر ما بهترین کار خرید باتری گوشی از یک فروشگاه معتبر و مرجع مانند فروشگاه جانبی است. در ادامه به راهکار هایی که به شما در تشخیص باتری اصل از تقلبی کمک می کنند اشاره خواهیم کرد.

 تشخیص تقلبی بودن باتری گوشی از روی ظاهر باتری

تشخیص باتری گوشی تقلبی از روی ظاهر آن؛ نکاتی که باتری تقلبی را لو می دهد!

در هنگام خرید باتری باید تیز بین باشید. ممکن است در نگاه اول محصولات فیک و اصل تفاوت ظاهری چندانی نداشته باشند. با این حال همیشه نکات ریزی وجود دارد که با توجه به آن ها می توانید باتری تقلبی را تشخیص دهید. به طور کلی، با در دست گرفتن باتری می توانید از روی کیفیت به اصل بودن یا تقلبی بودن آن پی ببرید. در ادامه به چند تفاوت اساسی میانی باتری تقلبی و اصل اشاره می کنیم.

1.تفاوت در نوشته ها، علائم و محل قرار گیری لیبل در باتری تقلبی

قبل از خرید حتما باتری اصل و فابریک گوشی خود را بررسی کنید. هرگونه تغییر در علائم و نوشته های روی باتری یا محل قرار گیری لیبل می تواند نشان دهنده باتری گوشی تقلبی باشد.

2.مشکلات ظاهری و سالم نبودن بدنه باتری گوشی تقلبی

بالا، پایین و قسمت اتصال باتری را بررسی کنید. روی بدنه نباید هیچ ناهمواری دیده شود. برآمدگی برچسب ها و صاف نبودن لبه های باتری نیز از دیگر نشانه های تقلبی بودن باتری هستند.

3. تفاوت در ظاهر بخش کانکتور یا اتصالات باتری های تقلبی

در باتری های قدیمی که قابلیت جدا شدن توسط کاربر را دارند، معمولا یک قسمت اتصال وجود دارد. قسمت اتصال باتری باید فرور رفته و ظاهری صاف داشته باشد.

4. بررسی اعداد مربوط به ظرفیت، ولتاژ و آمپر را فراموش نکنید.

حتما به این نکته توجه کنید و قبل از خرید باتری گوشی، اعداد ثبت شده روی آن را با اعداد ثبت شده روی باتری اصل مطابقت دهید.

5- مشخصات روی جعبه باتری را با مشخصات روی باتری تطابق دهید.

باتری های اصلی با جعبه به فروش می رسند. مشخصات روی جعبه همچون تاریخ ساخت یا شماره سریال باید با اعداد ثبت شده روی باتری تطابق داشته باشند.

6. احتمال تقلبی بودن باتری های داخلی بیشتر است؛ به مشخصات باتری دقت کنید

اغلب گوشی های هوشمند جدید به باتری های داخلی مجهز شده اند که نمی توانید به صورت مستقیم به آن ها دسترسی داشته باشید. برای تعویض این باتری ها باید به تعمیرکار موبایل مراجعه کنید. حتما قبل از نصب باتری جدید از تعمیر کار بخواهید باتری اصلی روی گوشی و باتری جدید را در اختیار شما قرار دهد. در اینجا هم با دقت باید ظاهر باتری را بررسی کنید. هرگونه تفاوت ظاهری نشان دهنده تقلبی بودن باتری است.

چه مشکلات عملکردی  نشانه تقلبی بودن باتری هستند؟

برای تشخیص تقلبی بودن باتری گوشی، علاوه بر ظاهر باتری، باید به عملکرد آن نیز توجه داشته باشید. معمولا مشکلاتی مانند داغ شدن بیش از حد در هنگام شارژ یا کامل شارژ نشدن در باتری های تقلبی دیده می شوند. طولانی شدن مدت شارژ نیز می تواند به دلیل نامرغوب بودن باتری گوشی باشد. توصیه می کنیم بعد از خرید باتری، آن را  به طور کامل شارژ کنید و مدت زمان نگهداری شارژ را اندازه بگیرد. با این کار می توانید از عملکرد باتری مطمئن شوید.

کاهش مدت زمان نگهداری شارژ می تواند یکی از نشانه های تقلبی بودن باتری باشد. البته اکثر تلفن های هوشمند امروزی به دلیل ظرفیت محدود باتری ها، مدت زمان نگهداری شارژ بالایی ندارند. اگر از اصل بودن باتری خود اطمینان دارید ولی از مدت زمان نگهداری شارژ باتری راضی نیستید، می توانید با خرید پاور بانک از فروشگاه جانبی مشکل خود را حل کنید.

تشخیص باتری تقلبی گوشی اندروید

تشخیص باتری تقلبی گوشی اندروید؛ استفاده از برنامه ها تشخیص سلامت باتری

اگر به تازگی باتری گوشی اندروید خود را عوض کرده اید یا گوشی اندروید دست دوم خریده اید، اطمینان از اصل بودن باتری گوشی اهمیت زیادی برای شما خواهد داشت. به طور کلی احتمال تقلبی بودن یا بروز مشکل در باتری گوشی های اندرویدی بیشتر است. بنابراین باید دقت بیشتری در هنگام خرید باتری این تلفن های هوشمند داشته باشید.

برنامه های تشخیص سلامت باتری مانند Accu Battery می توانند اطلاعات بسیار جزئی و دقیقی از سلامت باتری در اختیار شما قرار دهند. مقدار دقیق ظرفیت باتری، میزان شارژ پذیری باتری و درصد سلامت باتری خود را در این برنامه مشاهده کنید. این برنامه میزان شارژ پذیری باتری را نیز بررسی می کند. گاهی اوقات ممکن است مشکل از باتری نباشد و شارژر گوشی به درستی کار نکند. در این موارد شما می توانید به جای تعویض باتری، با خرید شارژر اورجینال اندروید از فروشگاه جانبی، مشکل خود را حل کنید.

تشخیص باتری تقلبی گوشی آیفون

تشخیص باتری تقلبی گوشی آیفون؛ از Battery Health کمک بگیرید

اپل از نسخه اندروید 11.3 به بعد ویژگی بسیار کاربردی به نام Battery Health را به آیفون ها اضافه کرده است. به وسیله این ویژگی می توانید از میزان سلامت باتری خود مطئمن شوید. میزان سلامت سل های باتری به صورت درصد در Battery Health نمایش داده می شود. استفاده از این ویژگی یکی از بهترین راه های تشخیص باتری تقلبی گوشی آیفون است.

اگر باتری تقلبی بوده یا کیفیت لازم را نداشته باشد، Battery Health پیام اخطار را برای شما ارسال خواهد کرد. همچنین شما می توانید با بررسی درصد سلامت باتری، متوجه دست دوم بودن باتری گوشی خود شوید. درصد سلامت باتری هایی که توسط اپل تایید نشده باشند در این صفحه نمایش داده نخواهند شد. نحوه شارژ تاثیر زیادی بر حفظ سلامت باتری آیفون ها دارد. شارژر های تقلبی می توانند باعث کاهش عمر باتری شوند. با خرید شارژر اپل اصل می توانید به سلامت باتری آیفون خود کمک کنید.

با خرید از یک فروشگاه معتبر از مشکلات باتری تقلبی گوشی در امان بمانید

در این مقاله با راهکار های تشخیص باتری تقلبی گوشی آشنا شدیم. با این حال تشخیص اصل بودن یا تقلبی بودن باتری گوشی می تواند چالش برانگیز باشد. اگر فکر می کنید تشخیص باتری اصل از تقلبی برای شما دشوار است، راحت ترین راهکار خرید از یک فروشگاه معتبر است. در صورتی که پاسخ سوال خود را در این مقاله پیدا نکردید، می توانید از قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید. کارشناسان جانبی در کمترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *