چطور گوشی آیفون خود را بهتر شارژ کنیم؟

چطور گوشی آیفون خود را بهتر شارژ کنیم؟

چطور گوشی آیفون خود را بهتر شارژ کنیم؟شارژ گوشی آیفون کار راحتی است. شما فقط شارژر را در قسمت پایین فرو میکنید و تمام. درست است؟ خیر! این کار می تواند اشتباه باشد!

بسیاری از مردم از شارژ آهسته ی تلفن همراه خود ناراضی هستند. در واقع با انجام دادن یکسری اشتباهات ساده ، باتری خود را زودتر خراب میکنند! اکثر این نکات در مورد تلفن های هوشمند آندروید نیز صدق می کند.

در این مقاله از سان سل، قصد داریم به اشتباهات رایج در شارژ گوشی های آیفون بپردازیم. یک نظرسنجی غیررسمی درباره کاربران آیفون نشان می دهد که بیشتر کاربران آیفون حداقل دو مورد از این اشتباهات را انجام می دهند.

۱: گوشی همیشه به شارژ باشد

ممکن است شما فردی باشید که وقتی در ماشین هستید گوشی را به شارژر ماشین وصل کنید و به محل کار بروید. آنجا هم به طور معمول گوشی را به شارژر برقی وصل کنید و در آخر هم وقتی به منزل رسیدید، از شارژر خانگی استفاده کنید؛ باید بگویم که هرچه سریعتر باید این عادت را متوقف کنید.

این شارژ مداوم باتری شما را از دو طریق فرسوده می کند. ابتدا ، شما به طور مداوم در حال شارژ باتری بوده همیشه نزدیک به شارژ کامل (۱۰۰%) هستید. ثانیا ، تمام شارژ کردن باعث می شود که باتری به طور مداوم گرم شود ، که باز هم برای آن خوب نیست.

باتری را شارژ کنید و بگذارید باتری قبل از شارژ مجدد آن را به حداقل حدود ۵۰ درصد برسد و بعد شارژ کنید.

۲: استفاده مداوم از گوشی که به شارژر وصل است

این کار هم اثرات مخربی دارد ، به خصوص اگر در آب و هوای گرم یا سرد زندگی می کنید ، زیرا این کار می تواند فشار اضافی را روی باتری ایجاد کند.

۳: استفاده از کابل های شارژ کیفیت پایین

امروزه کابل های شارژ بی کیفیت و تقلبی به وفور در بازار یافت می شود. تشخیص این موضوع که کابل خریداری شده اصل است یا تقلبی نیز روش هایی دارد که در مقالات بعدی حتماً به آن خواهیم پرداخت. اما به عنوان یک روش تشخیص سریع، اگر کابل هنگام شارژ گرم شود، احتمالاً کیفیت لازم را نداشته و باید تعویض شود.

۴: استفاده از شارژر های برند های متفرقه

معمولاً سعی کنید از شارژر اصلی موجود در بسته بندی آیفون خود یا از یک شارژر سریع توصیه شده توسط اپل استفاده کنید. اما زمانی پیش می آید که مجبور هستید از برندهای دیگر برای شارژ گوشی اپل خود استفاده کنید. در این حالت ، از شارژر شخص ثالث با کیفیت خوب از شرکت های معروف مانند Anker استفاده کنید. استفاده از شارژرهای بی نام و نشان یا تقلبی نه تنها می تواند باعث کندتر شدن زمان شارژ شود ، بلکه می تواند به آیفون شما نیز آسیب برساند.

۵: استفاده از شارژ WIRELESS

شارژ بی سیم برای موبایل ها بیشتر شبیه به یک اتفاق فانتزی است تا یک وسیله کاملاً کاربردی. در بهترین حالت شارژر می بایست به صورت سیمی باشد تا هم در زمان سریعتری عملیات شارژ را انجام دهد و هم آسیب کمتری به باتری و گوشی وارد کند.

چطور گوشی آیفون خود را بهتر شارژ کنیم؟

این واقعیت زمانی محسوس تر می شود که گوشی آیفون شما دارای قاب یا کیس هم باشد. در واقع اگر این قاب ضخیم تر باشد، شارژ بیسیم ناتوان تر خواهد بود.

البته در بعضی مکان ها که قابلیت شارژ وایرلس قرار داده شده (مثل کافی شاپ یا …) که با قرار دادن گوشی روی صفحه ای، مقداری شارژ به شما اضافه کند، می تواند مفید یا جالب باشد. اما مطمئن ترین حالت شارژ استفاده از همان سیستم کابلی است. (حتماً برای شما هم پیش آمده که تلفن خود را روی قسمت شارژ بیسیم قرار داده اید اما بعد از مدتی متوجه شده اید که شارژ نشده است).

۶: شارژ آیفون زمانی که هوای محیط خیلی سرد یا خیلی گرم باشد

آیفون ها دارای دمای کار ۰ و ۳۵ درجه سانتیگراد (۳۲ درجه تا ۹۵ درجه فارنهایت) هستند ، در خارج از این دما، کارایی بهینه ای ندارند. به خصوص در قسمت باتری. بنابراین طبیعی است به هنگام شارژ کردن نیز بهتر است مراقب این موضوع باشیم.

۷: با استفاده از کابل های آسیب دیده

حتماً در اولین فرصت کابل آسیب دیده خود را با نمونه سالم (کابل اصلی یا برند معتبر) جایگزین کنید.

آیفون خود را بهتر شارژ کنیم؟

۸: نگهداری از دستگاه خاموش با باتری صفر درصد یا ۱۰۰%

اگر قرار است بیشتر از چند هفته دستگاه خود را خاموش نگهدارید، بهترین حالت این است که درصد شارژ حدود ۵۰% باشد.
7 راه تشخیص امن بودن استفاده از شارژر موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *