چگونه شوک به باتری تبلت وارد کنیم؟

به باتری تبلت شوک وارد کنیم؟

شوک به باتری تبلت، یکی از راهکار های مناسب برای احیای باتری به شمار می آید.

چگونه شوک به باتری تبلت وارد کنیم؟

اگر باتری تبلت شما هم دچار عملکرد نامناسب شده است، قطعا سوال چگونه شک به باتری تبلت وارد کنیم؟ را از خود خواهید پرسید. ما در این مطلب علاوه بر روش های نگهداری از باتری موبایل و تبلت، به شما راه های وارد کردن شوک را نیز خواهیم آموخت. پس با ما همراه باشید.

باتری تبلت و موبایل، به عنوان یکی از عضو های حیاتی این دستگاه ها می باشد. به طوری که اگر باتری عملکردی مطلوب از خود نداشته باشد، قطعا سایر قطعات داخلی را تحت الشعاع قرار داده و آن ها نیز عملکرد مطلوبی برای شما نخواهند داشت.

شوک به باتری تبلت
اصول شوک به باتری تبلت

شوک دادن به باتری تبلت یک راهکار برای تعمیر آن

باتری موبایل و تبلت به مرور زمان کارکرد روز های اول خود را از دست می دهند و شارژ آن ها زود تر از حد معمول خالی می شود. البته این که طول عمر مفید باتری موبایل یا تبلت بر اثر استفاده از کابل و شارژر نامناسب باشد، نیز بی تاثیر نیست.

اما خب با تمام این توضیحات، کارشناسان در این زمان احتمال می دهند که باتری موبایل یا تبلت شما به خواب الکترونیکی رفته باشد که قطعا با شوک درست خواهد شد.

به طور کلی سه راه برای شوک به باتری تبلت وجود دارد. اگر با انجام این سه راه باتری شما باز هم شارژ نشد، قطعا خراب شده و شما باید در اسرع وقت آن را تعویض نمایید.

زمانی که باتری به خواب الکتریکی می رود که برای مدت زمان طولانی از آن استفاده نشده باشد. اصطلاحا باتری دشارژ شده و نیاز دارد تا با اعمال شوک از خواب بیدار شود.

شما با انجام دادن شوک به باتری، می توانید آن را از خواب الکتریکی بیدار کرده، شارژ نمایید و انرژی مورد نیاز قطعات و اجزای دستگاه خود را از باتری بخواهید.

در نظر داشته باشید که شوک به باتری تنها زمانی انجام می شود که ولتاژ باتری شما از 3.7 کم تر باشد. در این صورت می توان به باتری شوک داد. شوک دادن می تواند تا حدی آن را احیا کرده و اصطلاحا به آن عمری دوباره بدهد.

شوک به باتری تبلت
راه های شوک به باتری تبلت

توجه کنید که شوک دادن به باتری حتما باید توسط متخصصین این کار انجام شود. در صورتی که در این زمینه تخصص کافی ندارید می توانید از متخصصین سان سل در خواست کمک نمایید.

برای شوک به باتری تبلت مراحل زیر را به دقت انجام دهید :

ابتدا و قبل از انجام هر کاری باید ولتاژ باتری را مورد اندازه گیری قرار دهید. همان طور که پیش تر گفتیم، در صورتی باتری شما بالا تر از 3.7 ولت باشد، امکان شوک دادن به آن وجود ندارد.

سپس ولتاژ منبع تغذیه را بر روی 7.5 ولت تنظیم نمایید. پیچ جریان منبع تغذیه را تا نیمه باز کنید، حالا وقت آن رسیده است که سیم منفی منبع تغذیه را به منفی باتری انتصال دهید. در نظر داشته باشید که سیم مثبت را بر روی قسمت باتری نگذارید.

این مراحل را انقدر انجام دهید تا ولتاژ باتری به 3.7 ولت برسد. شما می توانید پس از دیدن این مقدار ولتاژ، شارژ باتری تبلت خود را شروع نمایید.

شوک برقی راهی دیگر برای احیای یک باتری لیتیومی است. شما می توانید با این کار باتری خود را به زندگی برگردانید.

توجه کنید که این کار را با دقت بالایی انجام دهید. زیرا این کار بسیار خطرناک است.

شوک به باتری تبلت
آیا می شود شوک به باتری تبلت وارد کرد؟

ابتدا باتری را با در نظر گرفتن قطب مثبت و منفی از موبایل و یا تبلت خود جدا نمایید، پس از آم یک سیم USB بدون استفاده را بردارید و سر کوچک تر آن را قطع نمایید. شما حالا می توانید یم سیم قرمز و یک سیم مشکی را شماهده کنید. این سیم ها نشانگر قطب مثبت و منفی هستند.

اکنون باید سر بزرگ تر سیم USB را به لپ تاپ یا کامپیوتر متصل کنید. سیم مشکی را به قطب منفی و سیم قرمز را به قطب باتری متصل نمایید. شما شاهد خواهید بود که پس از مدتی باتری تبلت شما شروع به شارژ شدن خواهد کرد.

یکی دیگر از راه های شوک دادن به باتری تبلت، ریکاوری آن به صورت دستی می باشد. لازم است شما هر ماه اما تنها یک بار اجازه دهید تا باتری موبایل و یا تبلت شما به طور کامل تخلیه شود. به طوری که باتری بعد از روشن شدن ، خاموش شود. پس از آن باید بگذارید تا 48 ساعت درون شارژ باقی بماند.

شوک به باتری تبلت
راه های شوک به باتری تبلت

شما با انجام هر یک از کار هایی نام برده شده می توانید باتری خود را حالت خواب الکتریکی و یا کما درآورید و جانی دوباره به آن ببخشید.

اما اگر هیچ یک از راه حل های ذکر شده برای شوک به باتری تبلت، نتوانست جان باتری شما را نجات دهد، باتری شما خراب شده است و باید باتری تبلت و یا گوشی موبایل خود را تعویض نمایید. شما در این زمینه نیز می توانید از متخصصین سان سل در خواست کمک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *