کالیبره کردن باتری گوشی چیست و چه کاربردی دارد؟

کالیبره کردن باتری گوشی چیست و چه کاربردی دارد؟

کالیبره کردن باتری گوشی چیست و چه کاربردی دارد؟تمام باتری های هوشمند تازه نصب شده باید در اسرع وقت کالیبره شوند. این به تلفن همراه یا لپ تاپ شما کمک می کند تا درصد شارژ باتری را کاملا دقیق نمایش دهد.

بدون انجام کالیبراسیون، میزان شارژ باتری به درستی نمایش داده نمی شود و حتی ممکن است دستگاه شما رفتاری نامعمول نشان دهد؛ برای مثال به طور ناگهانی خاموش شود درحالیکه ظاهرا نیمی از شارژ باتری موبایل شما باقی مانده است و یا اینکه با درصد بسیار پایین باتری (حتی ۱ درصد!)، موبایل شما ساعت ها روشن بماند.

کالیبره کردن باتری گوشی چیست و چه کاربردی دارد؟

با خواندن این مقاله تمامی مسائل پیرامون کالیبره کردن باتری و نحوه انجام آن مطلع خواهید شد.
کالیبراسیون باتری چیست؟

کالیبره کردن باتری گوشی چیست و چه کاربردی دارد؟

سیستم عامل اندروید باید میزان باتری و میزان شارژ شما را پیگیری کند تا زمان خالی بودن آن را به شما اطلاع دهد. مشکل این است که گاهی این فرایند دچار مشکل می‌شود و شروع به نمایش داده‌های غیر واقعی می‌کند ، که برای مثال باعث می‌شود گوشی قبل از رسیدن به ۰ درصد خاموش شود. این اختلاف در داده‌ها نیز می‌تواند ناشی از افزایش سن باتری نیز باشد.سامسونگ

کالیبراسیون باطری به این معنی است که از سیستم عامل گوشی بخواهید این اطلاعات را تصحیح کند ، بنابراین این بار دیگر میزان واقعی باتری شما را منعکس می‌کند. همچنین کالیبراسیون در عمر باتری گوشی تاثیر ندارد یعنی نه آن را کاهش می‌دهد و نه افزایش می‌دهد. این فقط به گوشی موبایل کمک می‌کند تا آمار باتری را به طور دقیق نمایش دهد.

کالیبره کردن باتری گوشی چیست و چه کاربردی دارد؟

چه زمانی باید باتری را کالیبره کرد؟

کالیبراسیون باتری شما کاری نیست که باید به طور منظم انجام دهید. همانطور که قبلاً ذکر شد ، کالیبره کردن باتری اطمینان از آمار باتری نمایش داده شده توسط تلفن شما است. در زیر شرایطی ذکر شده است که تحت آن کالیبره کردن باتری ایده خوبی است.

تلفن هوشمند شما حتی بعد از اینکه نشان داد شارژ کافی باقی مانده است ، ناگهان خاموش می‌شود.
اگر درصد شارژ شما برای مدت طولانی در یک نقطه واحد باقی می‌ماند.
تلفن هوشمند شما واقعا قدیمی است و شما فکر می کنید آمار باتری نشان داده شده نادرست است.

البته این موضوع را نیز باید گفت که اگر تلفن شما شارژ نمی‌شود ، ممکن است مشکلی در پورت شارژ وجود داشته باشد.همچنین در صورتی که اخیراً گوشی خود را به نرم افزار جدید به روز کرده‌اید و مشکلات مربوط به باتری بلافاصله بعد از آن ظاهر شده است ، به احتمال زیاد علت آن سیستم عامل جدید است و نه خود باتری.
چگونه می توان باتری گوشی‌ اندرویدی را کالیبره کرد؟

فرآیند ذکر شده در زیر برای همه تلفن‌های اندروید به جز گوشی‌های سامسونگ ، قابل اجرا است.

تلفن خود را به طور کامل تخلیه کنید تا خودش خاموش شود.
تلفن خود را به شارژر وصل کنید و بدون روشن کردن آن ، بگذارید تا زمانی که نشانگر روی صفحه ۱۰۰ درصد را نشان ندهد ، شارژ شود.
شارژر خود را از برق بکشید.
گوشی خود را روشن کنید. به احتمال زیاد نشانگر باتری ۱۰۰ درصد را نشان نمی دهد، بنابراین شارژر را دوباره وصل کنید (تلفن را روشن بگذارید) و شارژ را ادامه دهید تا ۱۰۰ درصد روی صفحه نیز نشان داده شود.
تلفن خود را از برق بکشید و دوباره راه اندازی کنید. اگر ۱۰۰ درصد را نشان نمی دهد، شارژر را دوباره وصل کنید تا ۱۰۰ درصد روی صفحه نمایش داده شود.
این چرخه را تا زمانی که ۱۰۰٪ را نشان بدهد تکرار کنید.
حالا بگذارید باتری شما تا ۰ درصد تخلیه شود و تلفن شما دوباره خاموش شود.
باتری را یکبار دیگر بدون وقفه به طور کامل شارژ کنید و باید درصد باتری سیستم Android را ریست کرده باشید.

کالیبره کردن باتری گوشی اندرویدی روت شده

روش زیر را برای کالیبراسیون باتری در دستگاه اندروید روت شده دنبال کنید:

تلفن Android خود را تا زمانی که به طور خودکار خاموش شود ، به طور کامل تخلیه کنید.
آن را روشن کرده و بگذارید به طور خودکار خاموش شود.
اکنون ، دستگاه خود را به شارژر وصل کرده و بگذارید تا ۱۰۰ بدون روشن کردن آن شارژ شود.
شارژر را بیرون آورده و دستگاه را روشن کنید. به احتمال زیاد نشانگر باتری ۱۰۰ درصد نخواهد بود ، بنابراین دوباره شارژر خود را بدون خاموش کردن دستگاه وصل کرده و شارژ را تا ۱۰۰ درصد ادامه دهید.
دستگاه خود را از برق بکشید و راه اندازی مجدد کنید. درصد باتری را بررسی کنید. اگر ۱۰۰ نیست ، دوباره آن را به شارژر وصل کنید تا ۱۰۰ شود.
تا زمانی که دستگاه خود را راه اندازی نکرده اید و درصد شارژ ۱۰۰ درصد را نشان نمی دهد، این چرخه را هر چندبار که لازم است انجام دهید.
برنامه Calibrator Advanced Battery Calibrator را از فروشگاه Google Play نصب کنید.
مطمئن شوید که دستگاه شما ۱۰۰٪ شارژ شده است. اگر اینطور نیست ، آن را به شارژر وصل کنید. اکنون ، دستگاه خود را راه اندازی مجدد کنید.
پس از راه اندازی مجدد ، برنامه Advanced Calibrator Battery را راه اندازی کرده و باتری خود را کالیبره کنید.

کالیبره کردن باتری گوشی

بهترین برنامه کالیبره کردن باتری گوشی اندروید

یک برنامه کالیبراسیون باتری است که توسط IMobS توسعه یافته و دارای کالیبراسیون و بازی و همچنین ارزیابی وضعیت باتری گوشی است.

این یکی از بهترین برنامه های باتری برای گوشی یا تبلت شما است. همچنین شامل ویجت ، نوار اطلاع رسانی ، هشدارهای شارژ و نمودارهای استفاده است.

یک برنامه کالیبراسیون باتری است که توسط Extended Apps برای گوشی های هوشمند توسعه یافته است. حجم آن ۴٫۱ مگابایت است و به اندروید نسخه ۴٫۱ و بالاتر نیاز دارد.

Kaspersky Battery Life: Saver & Booster

Kaspersky یک ابزار برنامه کالیبراسیون باتری است که توسط آزمایشگاه کسپرسکی برای گوشی های هوشمند توسعه یافته است. حجم آن ۹٫۵ مگابایت است و به اندروید نسخه ۴٫۱ و بالاتر نیاز دارد.

یک برنامه کالیبراسیون باتری است که توسط Extended Apps برای گوشی های هوشمند توسعه یافته است. حجم ۱٫۹ مگابایت است و به نسخه Android 4.0.3 و بالاتر نیاز دارد.

یک برنامه کالیبراسیون باتری است که توسط Smallte.ch برای گوشی های هوشمند توسعه یافته است. این برنامه دارای نمودار استفاده و نوار اطلاع رسانی است.

یک ابزار کالیبراسیون باتری است که توسط SuperThomasLab برای گوشی های هوشمند توسعه یافته است. حجم ۱٫۱ مگابایت است و به اندروید نسخه ۲٫۳ و بالاتر نیاز دارد.

یک ابزار برنامه کالیبراسیون باتری است که توسط OpenGate Apps برای گوشی های هوشمند توسعه یافته است. حجم ۲٫۰ مگابایت ، این برنامه به اندروید نسخه ۳٫۰ و بالاتر نیاز دارد.
چگونه می توان باتری گوشی سامسونگ را کالیبره کرد؟

تلفن‌های هوشمند سامسونگ دارای گزینه ای به نام “Quick Reset” هستند.در اینجا نحوه استفاده از این گزینه برای کالیبراسیون باتری سامسونگ یا همان کد کالیبره باتری سامسونگ آمده است.

از گوشی هوشمند تا زمانی که به ۵ درصد برسد استفاده کنید و مطمئن شوید که تلفن شما به شارژر متصل نیست.
برنامه شماره گیر تلفن را باز کرده و کد زیر را وارد کنید: #۰۲۲۸#*
یک منوی pop-up با گزینه ای که می‌گوید “Quick Start” ظاهر می‌شود.
” Quick Start” را فشار دهید و سپس “OK” را فشار دهید.
منتظر بمانید تا صفحه نمایش دوباره روشن شود و بررسی کنید که درصد باتری کم شده است یا خیر.
دوباره گوشی را تا ۱۰۰ درصد شارژ کنید.
تلفن را خاموش کرده و دوباره روشن کنید و سپس شارژر را از برق بکشید.
این مراحل را ۲ ، ۳ بار تکرار کنید.
شارژر را دوباره را وصل کنید،سپس تلفن را روشن کرده و شماره گیر را باز کنید و تایپ کنید: #۹۹۰۰#*
به پایین “batterystats.bin reset” بروید و روی آن ضربه بزنید.
از منو خارج شده و تلفن را مجدداً راه اندازی کنید.

به یاد داشته باشید که انجام منظم این روند توصیه نمی‌شود.حتی وقتی تلفن شما روشن نمی‌شود ، باتری شما هنوز به اندازه کافی شارژ ذخیره دارد تا از آسیب به سیستم جلوگیری شود. در هر صورت فقط در مواقع ضروری این کار را انجام دهید ، زیرا تأثیر منفی بر عمر باتری دارد.
چرا باید باتری ایفون خود را کالیبره کنیم؟

کالیبراسیون باتری آیفون (که به آن تنظیم مجدد باتری آیفون نیز گفته می‌شود) بخش مهمی از تعمیر و نگهداری آیفون است. متأسفانه ، بسیاری از مردم مزایای آن را درک نمی‌کنند و حتی تعداد کمی از آنها برای انجام این مراحل وقت می‌گذارند.بدون یک باتری کالیبره شده ، احتمالاً درصد نادرست باتری ایفون ، تخلیه سریعتر باتری ایفون و طول عمر کوتاهتر باطری را تجربه خواهید کرد.
کالیبره کردن باتری ایفون

قبل از شروع فرایند کالیبراسیون ، چند مرحله آماده سازی را باید انجام دهید. همه آنها حول محور غیرفعال کردن ویژگی ها و خدمات می‌چرخند.پس از تنظیم مجدد باتری ، می‌توانید همه این گزینه‌ها را دوباره فعال کنید. همچنین باید مطمئن شوید که حالت Low Power را با رفتن به تنظیمات > باتری فعال نکرده‌اید.

خدمات مکان را غیرفعال کنید.

برای غیرفعال کردن خدمات مکان در iPhone خود ، این مراحل را دنبال کنید:

برنامه تنظیمات را باز کنید.
به پایین بروید و روی Privacy ضربه بزنید.
خدمات موقعیت مکانی را انتخاب کنید.
خدمات موقعیت مکانی را خاموش کنید.

Refresh Background را غیرفعال کنید.

برای خاموش کردن برنامه پس زمینه ، دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید:

برنامه تنظیمات را باز کنید.
روی General ضربه بزنید.
گزینه Background App Refresh را انتخاب کنید.
برای بار دوم روی Background App Refresh ضربه بزنید.
خاموش را انتخاب کنید.
روشنایی صفحه خود را کاهش دهید.

در نهایت ، برای خاموش کردن به روز رسانی خودکار ، این سه مرحله را دنبال کنید.

برنامه تنظیمات را باز کنید.
به پایین بروید و روی App Store ضربه بزنید.
ضامن کنار به روز رسانی برنامه را به موقعیت خاموش بکشید.

باتری آیفون را چگونه کالیبره کنیم؟

اکنون شما آماده کالیبراسیون باتری آیفون خود هستید. فقط باید کمی صبور باشید زیرا باید منتظر بمانید تا چند دوره کامل شارژ/تخلیه به پایان برسد.

مرحله ۱: باتری را خالی کنید.

اولین قدم این است که باتری آیفون خود را به طور کامل تخلیه کنید. در حالت عادی می توانید این کار را انجام دهید. اگر می خواهید روند کار را تسریع کنید ، می توانید یک ویدئوی طولانی را با حداکثر صدا تماشا کنید.

مرحله ۲: سه ساعت صبر کنید.

مهم است که اجازه دهیم آخرین ذرات عمر باتری از بین برود. تنها راه انجام این کار صبر کردن است.حداقل باید سه ساعت صبر کنید تا باتری به طور کامل تخلیه شود و اگر وقت دارید بهتر است یک شب کامل آن را رها کنید تا به طور کامل تخلیه شود.

مرحله ۳: دستگاه خود را شارژ کنید.

اکنون وقت آن است که باتری را دوباره شارژ کنید. برای اطمینان از عملکرد مطلوب ، مطمئن شوید که نکات زیر را دنبال می‌کنید:

برای شارژ کردن به جای رایانه از پریز دیواری استفاده کنید.
در حالت ایده آل ، از یک شارژر رسمی اپل استفاده کنید. حداقل ، اطمینان حاصل کنید که از کابل Lightning معتبر استفاده می‌کنید.
حتی بعد از اینکه تلفن شما ۱۰۰ درصد باتری را نشان داد ، چند ساعت به شارژ ادامه دهید.

مرحله ۴: دستگاه خود را خالی کنید.

حالا باید کل فرایند را برای بار دوم تکرار کنید و بار دیگر باتری را به طور کامل تخلیه کنید.

مرحله ۵: سه ساعت دیگر صبر کنید.

یکبار دیگر ، باید اطمینان حاصل کنید که آخرین درصد باقی مانده باتری را از iPhone خود تخلیه می کنید. مانند مرحله اول ، هرچه بیشتر بتوانید صبر کنید بهتر است.

مرحله ۶: دستگاه خود را شارژ کنید.

برای اتمام فرآیند ، باید دستگاه خود را دوباره شارژ کنید. از همان دستورالعمل های قبلی پیروی کنید و مطمئن شوید که اجازه می دهید تلفن شما حتی پس از پر شدن چند ساعت به شارژ خود ادامه دهد.

در نهایت ، باید خدمات و عملکردهایی را که قبلاً غیرفعال کرده اید دوباره فعال کنید. خدمات موقعیت مکانی ، بازخوانی پس زمینه و به روز رسانی خودکار را دوباره روشن کرده و روشنایی صفحه را دوباره افزایش دهید.
جمع بندی

بنابراین، اگر می خواهید باتری گوشی خود را کالیبره کنید، باید بگذارید تا قبل از شارژ مجدد و پس از نمایش هشدارها، به طور خودکار خاموش شود. در غیر این صورت ممکن است باتری را به اندازه کافی تخلیه نکنید که منجر به عدم نمایش اعلان کاهش سطح شارژ می‌شود.

باید این نکته را در خاطر داشت که دو سیستم متفاوت (اما متصل) در کنترل و نمایش سطح شارژ موبایل نقش دارند؛ سیستم مدیریت باتری، که سلامتی باتری را کنترل می کند و رابط کاربری نرم افزار (نرم افزار کنترل برق مرتبط)، که داده های سیستم قبلی را برای نمایش میزان باقیمانده شارژ می خواند و به اعلانات مختلف براساس سطح شارژ گوشی (مانند خاموش شدن هنگام تنظیم اعلان تخلیه باتری) پاسخ می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *