چگونه و چه زمانی باتری موبایل را شارژ کنیم؟

چگونه و چه زمانی باتری موبایل را شارژ کنیم؟

چگونه و چه زمانی باتری موبایل را شارژ کنیم؟یکی از مهمترین قطعات موبایل که به ما اجازه میدهد تا از تکنولوژی روز استفاده کنیم باتری موبایل می باشد. این بخش از گوشی زمانی ارزش واقعی خود را نشان میدهد که به ما اجازه میدهد تا ساعت ها در دنیا مجازی در کنار دوستانمان باشیم و یا از امکاناتی همچون تماس، پیامک، ثبت لحظه های به یاد ماندنی، وب گردی، مکان یابی و چندین موارد دیگر استفاده کنیم.

اما سوال اساسی این است که:

چه کارهایی باید انجام دهیم تا عمر باتری موبایل را افزایش دهیم؟ چگونه و در چه شرایطی شارژ کنیم تا آسیبی به باطری و گوشی وارد نشود؟

1-از افزایش بیش از حد دمای گوشی جلوگیری کنید.

دمای زیاد باطری به شدت عمر باطری را کاهش میدهد. هر گونه کاور و محافظی را در زمان شارژ از دستگاه جدا کنید. زمان شارژ بعلت عبور جریان الکتریسته از سلول های باتری دمای باطری بصورت طبیعی تا حدی افزایش پیدا میکند پس با جدا کردن قاب گوشی از افزایش بیش از حد دما می توان جلوگیری کرد.

باتری موبایل را شارژ کنیم

2-گوشی را به مدت طولانی در شارژ رها نکنید.

همانطور که میزان شارژ پایین برای باتری موبایل مناسب نیست بالا بودن درصد شارژ برای مدت طولانی باعث از بین رفتن باطری میشود. باطری های لیتیوم یون به ولتاژهای بالا و پایین حساس اند.

چه زمانی باتری موبایل را شارژ کنیم؟

3-گوشی را در بازه های کوتاه و جزئی شارژ و دشارژ کنید.

زیرا این عمل باعث افزایش چرخه ی شارژ میشود. یک شارژ و دشارژ جزئی بهتر از شارژ و تخلیه شارژ کامل است. بنا به گفته متخصصان اپل ظرفیت باطری های گوشی های این شرکت پس از 500چرخه شارژ از 100% به 80% کاهش پیدا میکند. پس چرخه شارژ بیشتر، عمر بیشتر باتری موبایل.

4-از تخلیه کامل شارژ باتری موبایل خودداری کنید.

قبل از اخطار شارژ دستگاه را مجددا شارژ کنید. شارژ دستگاه را در بازه 30 الی 80 نگه دارید

چه زمانی باتری موبایل را شارژ کنیم؟

5-از شارژر مطمئن و اورجینال استفاده کنید.

شارژر اورجینال به راحتی تمام ظرفیت باطری را شارژ میکند در حالیکه شارژهای کپی توان شارژ کامل باتری موبایل را ندارند هر چند که پس از شارژ کامل صفحه نمایش گوشی عدد 100% را نشان دهد. از شارژ کردن توسط پورت usb خوددرای کنید زیرا میزان خروجی آمپر این پورت ها معمولا حدود نیم آمپر است که برای شارژ یک گوشی هوشمند عدد قابل قبولی نمیباشد.
سان سل(انرژی بینهایت همراه)

نکات مهم در خرید شارژر تلفن همراه !

منابع:

http://www.apple.com

http://www.samsung.com

www.batteryuniversity.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *