باتری موبایل

باتری موبایل

باتری موبایل

باتری موبایل، به عنوان یکی از اصلی ترین اجزای سخت افزاری به شمار می آید که باید در هنگام خرید گوشی به آن توجه شود. برای بهتر شدن و بهرین کارکرد هر باتری موبایل، نشست هایی توسط کارشناسان هر برند موبایل مانند سامسونگ، هوآوی، نوکیا و… برگزار می شود که می توان به همه بودن باتری پی برد.

باتری می تواند به عملکری و کارکرد گوشی شما کمک کند. هم چنین یک منبع تغذیه است که کلیه اطلاعات گوشی را در خود ذخیره سازی می نماید. همین طور طول عمر مفید باتری حائر اهمیت بوده و باید بسته به مقدار کارکرد خود با گوشی، مناسب ترین باتری را در نظر بگیرید.

باتری موبایل ال جی
باتری موبایل سان سل

عملکرد باتری در موبایل

یک از مهم ترین و بارز ترین وظایف باتری برای فعالیت و استفاده انرژی، تامین منبع تغذیه و جریان ولتاژ مورد نیاز موبایل می باشد. تامین انرژی مورد نیاز موبایل بدین منظور است که برای بازی کردن، فیلم دیدن، مکالمات تلفی و سایر برنامه ها و…، باتری به کمک ما آمده تا هر کدام از موارد نام برده شده، عملکردی بهتر داشته باشند.

هر باتری خواص و ویژگی های خودش را دارد که هر کدام از آن ها در طول روز فعالیت های مختلفی از خود نشان خواهند داد. به طور معمول باتری برای هر گوشی بسته‌ به کارایی که دارد، ساخته و تولید می شود.

دیگر اجزای داخلی موبایل نیز برای انتخاب باتری تاثیر گذار هستند. که تمامی این ها، در نشست ها و جلساتی که برای طراحی و ساخت موبایل انجام می پذیرد، مشخص می شود.

به همین خاطر، برای خرید موبایل، باید در نظر بگیرید که کدام باتری با چه ولتاژی برای شما مناسب است. بهطور مثال اگر جزو افرادی هستید که علاقه زیادی به بازی با گوشی موبایل دارید، باید از موبایل استفاده کنید ‌که میلی آمپر بالایی داشته باشد، یا اگر جزو افرادی هستید که زیاد از فضای مجازی استفاده می کنید و مدام سرگرم شبکه های اجتماعی هستید، به شما پیشنهاد می دهیم که به میزان میلی آمپر و ولتاژ باتری در زمان خرید موبایل دقت نظر بیش تری داشته باشید.

همه چیز درباره باتری موبایل

ولتاژ، جریان و جنس باتری، به عنوان مهم ترین مشخصه هایی است که در هنگام خرید موبایل، باید در نظر بگیرید. تمامی این ها، بستگی به این دارد که شما بخواهید با گوشی موبایل خود چه کار هایی انجام دهید.

ولتاژی که از سمت شرکت تولید کننده، برای باتری ها در نظر گرفته می شود، 3 تا 4 ولت است. هم چنین جریان باتری را با میلی آمپر می سنجند. این مسئله می تواند ظرفیت باتری را برای ما مشخص نماید. پس در زمان خرید موبایل، توجه کنید تا مناسب ترین باتری را، موبایل مد نظر شما دارا باشد.

به طور معمول، ظرفیت و جریانی که برای باتری در نظر گرفته اند، کاملا به نوع مدل باتری بستگی دارد.

لازم به ذکر است که باتری ها بین 5000 تا 6000 میلی آمپر هستند که این امر می تواند تعیین کننده مقدار ذخیره سازی شارژ، عملکرد گوشی و شارژ دهی موبایل به شمار آید.

جنس معمول باتری ها، لیتیوم و یا نیکل هستند. اما باتری هایی که امروزه بیش ترین استفاده را در ساخت گوشی دارند، لیتیوم یونی و پلیمری می باشد. در واقع این باتری ها به نسبت باتری های نیکل، عملکرد بهتری از خود نشان می دهند و این امکان را فراهم می کنند تا شارژ بیش تری را در خود نگهداری نمایند. هم چنین مقاومت بالایی در برابر ضربه، حرارت و سرما دارند. طول عمر مفید این نوع باتری ها نیز نسبت به سایر باتری های موجود در بازار بیش تر است.

ساختار باتری موبایل، به طوری طراحی و ساخته شده است که برای عملکرد بهتر، انرژی شیمیایی‌ را به انرژی الکتریکی تبدیل کرده و در این زمان شما می توانید از موبایل خود استفاده نمایید.

وقتی دو الکترود متفاوت کنار یکدیگر قرار می گیرند، می توانند جریان باتری و قطب باتری را شکل دهند.

آیا می دانید پایه باتری چیست و چه کارایی دارد؟ شاید بار اولی است که اسم پایه باتری را می شنوید. پایه باتری نیز اهمیت بسیاری در باتری داشته و می تواند تا حدی میزان ‌جریان و ولتاژ باتری را تعیین نماید.

با در نظر گرفتن جنس و ظرفیت، اشکال متفاوتی دارد. لازم به ذکر است که عملکرد آن برای انواع موبایل ها منحصر به فرد است.

باتری ها، بسته به شکل ظاهری که دارند، دارای پایه یا همان پلیت خروجی هستند. این پایه ها بین دو، سه و چهار می باشند که به رنگ طلایی و از جنس فلز هستند.

سلامت باتری موبایل و راهکار ها

همان طور که همه ما می دانیم، هر وسیله ای، برای خود عمر مفید دارد که باتری موبایل نیز از این مسئله مستثنی نمی باشد. عمر مفید هر باتری، چند سال است که با به پایان رسیدن این مدت، کیفیت و کارایی خود را از دست می دهد. اما شما می توانید با مراقبت صحیح از باتری، عمر مفید آن را افزایش دهید. در نظر داشته باشید که برای طولانی تر نموده عمر مفید باتری، باید از مصرف بیش از اندازه انرژی آن جلوگیری نمایید.

امکان دارد که بعضی از باتری ها، پس از آن که عمر مفیدش به پایان رسید، امکان استفاده مجدد از آن ها را نداشته باشیم و دیگر روشن نشوند. ما به شما در این زمان احیای باتری گوشی را پیشنهاد می دهیم. شما می توانید با استفاده از این روش، باتری خود را زنده کنید و سلامت آن را مجدد بازگردانی نمایید.

وارد نمودن شوک، یکی از بهتری انتخاب های که می توانید برای احیای باتری استفاده کنید. شما با این کار می توانید ولتاژ باتری را تنظیم نموده و کیفیت آن را بالا تر ببرید.

البته در نظر داشته باشید که وارد کردن شوک، صرفا برای باتری هایی مناسب است که به خواب رفته اند. شاید بپرسید که چه زمان باتری به خواب می رود؟ ممکن است شما برای مدت زمانی از موبایل خود استفاده نکرده باشید و آن را خاموش نگهداری کرده اید. اما پس از مدتی به سراغ موبایل خود می روید و متوجه می شوید که دیگر موبایل شما، روشن نمی شود، در این زمان، باتری شما به خواب رفته و با استفاده از شوک می توانید آن را بیدار نموده و مجدد از موبایل خود استفاده کنید.

از دیگر کار هایی که می توانید‌ برای احیای باتری موبایل خود به کار ببرید، قرار دادن آن در داخل فریزر است. شما با این کار شوک عجیبی به آن وارد کنید. در نظر داشته باشید که دمای هوا تاثیر چشمگیری به روی عملکرد باتری خواهد داشت.

در صورتی که راهکار های داده شده، برای احیای باتری موبایل شما، کار ساز نبود می توانید، بسته به مدل موبایل خود، از سان سل، باتری مناسبی تهیه نمایید.

باتری موبایل
نحوه صحیح شارژ باتری موبایل

علائمی که به ما هشدار می دهند که باتری گوشی موبایل معیوب شده است :

باتری موبایل به یک بار و بدون علامت، از کار نمی افتد. شاید‌به دفعات با علائم مختلفی به ما هشدار داده باشد و ما آن را جدی نگرفته باشیم به طور مثال زمانی که گوشی موبایل یا باتری شروع به گرم شدن می کند، می تواند به ما هشدار دهد که عمر مفید باتری رو به اتمام است. هم چنین امکان دارد که باتری متورم شده و اصلاحا باد کند.

گوشی موبایل، به سرعت خاموش می شود و یا در صورتی که به شارژر متصل نباشد، خاموش است. حتی پیش امده که گوشی موبایل، شارژ کاذب دارد، بدین شکل که به شما شارژ 80 درصد را نشان می دهد اما زمانی که اتصال شارژر را قطع می کنید، در کم تر از یک ساعت باتری گوشی شما خالی می شود.

یا ممکن است، به شما عدد 50 درصد را نشان دهد و بعد از چند دقیقه بدون این که از موبایل خود استفاده کنید، شارژ آن به 20 درصد برسد.

همگی موارد نام برده شده، به ما این اخطار را می دهند که باتری موبایل در حال از کار افتادن است و ما باید‌ هر چه سریع تر آن را تعمیر نماییم.

باتری موبایل
تعمیر باتری موبایل

چرا سان سل را انتخاب کنیم؟

سان سل به عنوان یکی از بزرگ ترین فروشگاه های اینترنتی و حضوری می باشد که با ارائه اجناس با کیفیت و اورجینال، سلامت موبایل و تبلت شما را تضمین می نماید.

استفاده از شارژر مرغوب و اصل، یکی از مسائلی است‌که باید برای داشتن‌ یک باتری سالم به آن توجه کنید. سان سل برای تمامی برند های گوشی موبایل، اعم از : هوآوی، سامسونگ، ال جی، سونی، نوکیا، شیائومی و آیفون باتری، کابل شارژ و شارژر دارد.

دیگر محصولات سان سل

در صورتی که‌ نیاز به پاور بانک دارید می توانید سان سل را انتخاب کنید.‌ همین طور‌ از دیگر محصولات سان سل می توان به، باتری یو اس بی، تاچ و ال سی دی، ساعت هوشمند، هدفون و هدست، اسپیکر، باتری دوربین عکاسی، ایرپاد، رم و فلش و باتری تبلت اشاره نمود.

پس نگران گوشی موبایل و یا تبلت خود نباشید، کافی است به سان سل در آدرس، تهران، جمهوی، پاساژ یگانه، طبقه دوم، پلاک 208، مراجعه نموده و مجدد وسیله خود را احیا نمایید.

سوالات متدوال درباره باتری موبایل
  1. آیا زمانی که گوشی موبایل به شارژر متصل است نباید از آن استفاده کنیم ؟

در زمان شارژ نمودن باتری موبایل، بهتر است آن را خاموش کنید اما در صورتی که این امکان را ندارید، بهتر است از برنامه هایی مانند بازی کردن، فیلم دیدن و… که مصرف باتری را بالا می برند، استفاده ننمایید.

  1. روزانه چند بار می توانیم گوشی موبایل خود را شارژ کنیم ؟

به طور معمول، هر گوشی موبایل، یک بار در روز باید‌ شارژ شود. اما اگر شما جزو عده افرادی هستید که زیاد با گوشی موبایل خود کار می کنید، می توان دو یا سه مرتبه آن را شارژ کنید. مطمئن باشید که هیچ مشکلی به وجود نمی آید.

  1. آیا باید گوشی موبایل را‌ حتما تا 100 درصد شارژ کنیم ؟

طبق گفته کارشناسان، بهتر است‌ باتری گوشی موبایل خود را تا 80 درصد شارژ کنید، این کار سبب می شود تا طول عمر مفید باتری شما افزایش یابد. همین طور زمانی که شارژ شما به 20 درصد رسید، بهتر است که آن را به شارژر متصل کنید.

تنها کافی چند بار در ماه باتری موبایل خود را0 تا 100 شارژ نمایید.

  1. طول عمر مفید هر باتری چقد است ؟

به طور معمول، باتری هر گوشی موبایل، بین یک تا دو سال طول عمر مفید دارد. این مدت زمان معادل 300 تا 500 چرخه شارژ است. در صورتی که از عمر باتری شما دو سال می گذرد، بهتر است که آن را تعویض نمایید.

  1. منظور از چرخه شارژ چیست ؟

هر زمان که شارژ باتری گوشی موبایل شما به صفر برسد و شما آن را به شارژر متصل کرده و اجازه دهید که 100 درصد شارژ شود، به آن چرخه شارژ می گویند.

  1. بهترین‌نوع باتری موجود در بازار کدام است ؟

بهترین نوع باتری موبایل که امروزه در خیلی از گوشی های موبایل استفاده می شود، باتری های لیتیوم یونی است. این باتری ها نسبت به سایر اعضای خانواده خود و دیگر باتری ها، عمر مفید بیش تری دارند. اما بدین معنا نیست که هیچ گاه خراب نشده و هیچ وقت نیاز به تعمیر و احیا پیدا نمی کنند.

  1. چگونه از تورم باتری گوشی موبایل خود جلوگیری کنیم ؟

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. اگر شما بدانید‌ که چه چیز هایی ممکن است به سلامت باتری گوشی موبایل شما آسیب وارد نماید و سلامت آن را به خطر بی اندازد، قطعا از آن ها جلوگیری کرده و طول عمر مفید باتری خود را افزایش می دهید:

  • از شارژری مناسب، اورجینال و اصل برای شارژ نمودن باتری موبایل خود استفاده کنید.
  • در مدت زمان طولانی، گوشی موبایل خود را به شارژر متصل نکنید.
  • دمای گوشی را‌ کنترل کنید. اجازه ندهید که داغ شود.

در صورتی که موارد نام برده را رعایت کنید‌، قطعا طول عمر مفید باتری شما 6 برابر افزایش خواهد داشت.

باتری موبایل
تورم باتری موبایل
  1. چرا امروزه شرکت های سازنده، ظرفیت باتری موبایل ها را بیش تر کرده اند ؟

گوشی های هوشمندی که‌ امروزه‌ در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته است، دارای صفحه نمایش بزرک تر، قابلیت اتصال به اینترنت خط موبایل، دوربین، GPS و … می باشد، کلیه موارد نام برده‌ شده، عواملی هستند که سبب شده اند تا شرکت های تولید کننده، ظرفیت باتری های موبایل را افزایش دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *