آیا کابل شارژر پاره شده تاثیری بر خرابی موبایل دارد؟

کابل شارژر پاره شده

کابل شارژر پاره شده

یکی از عواملی که می تواند در زمان شارژ باتری موبایل، سلامت گوشی موبایل را به خطر بی اندازد، کابل شارژر پاره شده است.

کال و شارژر، تاثیر مستقیمی بر روی سلامت باتری موبایل دارند و در صورتی که اصل و اورجینال و همین طور سال و بدون پارگی نباشند، می توانند سلامت باتری موبایل و در ادامه عملکرد کلی گوشی موبایل را به خطر بی اندازند.

اگر کال و شارژر موبایل شما، آسیب دیده است، حتما در اولین فرصت جهت تعویض آن اقدام نمایید. ضمن این که مشاوران و متخصصین سان سال به شما توصیه می کنند که حتما از کابل و شارژر ‌های اصلی و اورجینال استفاده نمایید. در غیر این صورت از عمر مفید باتری موبایل شما کاسته‌ شده و شما متحمل هزینه های تعمیر و تعویض باتری خواهید شد.

کابل شارژر پاره شده
کابل شارژر پاره شده

چگونه متوجه خرابی و یا پارگی کابل شارژر شویم؟

در بعضی مواقع، شما کابل و شارژر را به گوشی موبایل متصل می کنید و در عین حال متوجه می شوید که باتری موبایل شما شارژ نمی شود. در این صورت باید به دنبال عیب یابی باشید.

در بعضی از مواقع امکان دارد که ایراد و نقص از باتری موبایل شما باشد. اما پیش تر که این امکان را بدهید، حتما کابل و شارژر را به گوشی موبایل دیگری متصل کنید تا از سلامت آن مطلع شوید.

در صورتی که کابل و شارژر شما، گوشی موبایل دیگری را‌ هم شارژ نکرد، پس قطعا ایراد و نقص از کابل شارژر شما می باشد.

گاهی اوقات از روی ظاهر کابل می تواند متوجه پارگی ها شد. در واقع شما یک کابل شارژر پاره شده دارید که سعی دارید با نقصی که دارد، گوشی موبایل خود را شارژ کنید.

اما لازم به ذکر است که در بعضی از مواقع، پارگی از روی کابل شارژر مشخص نیست و این احتمال می رود که کابل از درون ‌دچار قطعی شده باشد. در نظر بگیرید که نباید دیگر از کابل شارژر پاره شده استفاده نمایید، در غیر این صورت به سلامت باتری موبایل خود آسیب رسانده اید.

کابل شارژر پاره شده
ضرر های کابل شارژر پاره شده

برای نداشتن‌ کابل شارژر پاره شده چه کاری انجام دهیم؟

کابل شارژر، دارای حساسیت بالایی است که امکان دارد بر اثر کشیدگی، گره خوردن و … دچار آسیب و پارگی شود. شما برای جلو گیری از پاره شدن کابل شارژر می توانید از فنر های محافظ کابل شارژر استفاده نمایید.

این فنر ها، در طول های مختلف، می توانند به طور کامل به دور کابل شارژر شما پیچیده شوند و کابل شارژر شما را از گره خوردن و کشیدگی و در آخر از پارگی مصون بدارند.

کابل شارژر پاره شده
نداشتن کابل شارژر پاره شده

سوالات متداول

آیا کابل شارژر پاره شده تاثیری بر خرابی موبایل دارد؟

کابل شارژر پاره شده، می تواند جریان برق را به خوبی از پریز به باتری موبایل شما منتقل نکند، همین امر می تواند سلامت گوشی موبایل شما را به خطر بی اندازد. ضمن این که باعث خرابی موبایل شما شود.

در نظر بگیرید که حتما باید از کابل و شارژر سالم و فاقد هر گونه پارگی برای شارژ نمودن باتری موبایل خود استفاده کنید. اگر به دنبال کابل و شارژر مناسب برای گوشی موبایل خود هستید، به شما توصیه می کنیم که حتما با مشاوران و متخصصین سان سل مشورت نمایید.

به غیر از پارگی چه عوامل دیگری بر روی عدم شارژ نمودن باتری تاثیر گذار هستند؟

در صورتی که پس از اتصال کابل و شارژر به گوشی موبایل، متوجه شدید که باتری موبایل شما شارژ نمی شود، عوامل دیگری مانند عدم جریان برق پریز و یا خرابی آداپتور نیز می توانند وجود داشته باشند.

البته عدم سالم بودن باتری موبایل را فراموش نکنید که همین مسئله می تواند یک عامل اصلی به شمار بیاید. ضمن این که‌ امکان دارد از کابل و شارژر اصلی استفاده نکرده باشید و همین مسئله نیز می تواند باعث عدم شارژ شدن باتری موبایل شما شود.

آیا استفاده از کابل و شارژر اصل و اورجینال تاثیری بر سلامت باتری موبایل دارد؟

کابل و شارژر اصلی، یکی از موثر ترین عوامل بر روی سلامت باتری موبایل شما هستند. چرا که کابل و شارژر اوجینال کاملا منطبق با گوشی موبایل شما ساخته شده اند و مقدار انرژی مورد نیاز باتری موبایل شما را تامین می کند.

در صورتی که کابل و شارژر فابریک شما آسیب دیده است، حتما از کابل و شارژر اصلی و اورجینال آن که در بازار موجود می باشد، تهیه نمایید. در غیر این صورت پس از مدتی مجبور به صرف هزینه های گزاف برای تعمیر و تعویض باتری موبایل خود خواهید شد.

کابل شارژر پاره شده
تعمیر کابل شارژر پاره شده

امکان تعمیر کابل شارژر پاره شده وجود دارد؟

ابتدا باید توسط یک متخصص بررسی شود که پارگی کابل شارژر تا چه حد بوده و آیا تعمیر آن به باتری موبایل شما آسیب می رساند یا نه. در بعضی از موارد امکان تعمیر کابل شارژر پاره شده وجود داشته و می توانید آن را به دست شخصی متخصص بسپارید.

اما گاهی اوقات تعمیر کابل شارژر می تواند به سلامت باتری موبایل شما آسیب وارد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *