مشخصات شارژر قدرتمند گلکسی اس21

مشخصات شارژر قدرتمند گلکسی اس21

مشخصات شارژر قدرتمند گلکسی اس21. اپل در رویداد رونمایی از آیفون‌های 12 اعلام کرد که به دلایل زیست محیطی شارژر را از بسته بندی محصولاتش حذف کرده است. در این بین شرکت‌های بزرگ از جمله سامسونگ اپل را بخاطر این تصمیم به تمسخر گرفتند، اما حالا سامسونگ تصمیم گرفته تا شارژر را از بسته بندی سری گلکسی S21 حذف کند. در همین راستا سامسونگ مشغول تولید شارژر 30 وات جدید برای سری گلکسی S21 است که به صورت جداگانه فروخته می‌شود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی رسانه‌های کره‌ای، شرکت سامسونگ پرچمداران گلکسی اس 21، اس 21 پلاس و اس 21 اولترا را به همراه شارژر 25 وات عرضه خواهد کرد، اما در اکثر بازارها شارژر از بسته بندی حذف شده و صرفاً در برخی از کشورها این محصول با شارژر عرضه خواهد شد.

در این بین سامسونگ تصمیم به تولید شارژر 30 وات جدید برای پرچمداران سری گلکسی S21 گرفته است. این تصمیم سامسونگ کمی عجیب به نظر می‌رسد زیرا این شرکت در حال حاضر شارژر 45 وات سری گلکسی نوت 10 را در سبد محصولات خود دارد و با توجه به پیشرفت فناوری‌های شارژ، توجیه منطقی برای تولید یک شارژر ضعیف‌تر وجود ندارد.
همچنین شایعه‌هایی به تازگی منتشر شده که بر اساس آن سامسونگ قصد دارد تا قیمت شارژرهای خود را کاهش دهد زیرا شارژرهای این شرکت از این پس بدون کابل USB Type-C عرضه خواهد شد. البته سامسونگ درون بسته بندی‌های گلکسی اس 21 کابل USB Type-C را قرار داده است.

مشخصات شارژر قدرتمند گلکسی اس21

در این بین گزارش‌های منتشر شده که در آن به پشتیبانی گوشی گلکسی اس 21 اولترا از قلم هوشمند S Pen اشاره دارد؛ البته باید قلم هوشمند سامسونگ را به صورت جداگانه برای این پرچمدار تهیه کنید. همچنین گفته می‌شود که سامسونگ 2 قاب محافظ ویژه با شکاف قلم هوشمند برای پرچمدار Galaxy S21 Ultra طراحی کرده است.

گلکسی اس21

به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد تا در سال 2021 سری گلکسی نوت را برای همیشه کنار بگذارد و گوشی‌های تاشو خانواده Fold را جایگزین سری نوت کند. در مجموع اگر به گوشی‌های تاشو علاقه ندارید، برای تجربه قلم هوشمند سامسونگ در سال‌های آینده باید به سراغ سری گلکسی اس بروید.
جان تازه در کالبد جدید دوربین
گوشی‌های گلکسی S21 و S21 پلاس دوربین اصلی سه‌گانه با لنز‌های ۱۲ مگاپیکسلی واید، ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و ۶۴ مگاپیکسلی تله‌فوتو دارند و دوربین سلفی آن‌ها نیز ۱۰ مگاپیکسلی واید است. اما نسخه اولترا، به دوربین اصلی چهارگانه با لنز‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی واید، ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و دو لنز ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو مجهز است و دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی واید دارد.

دوتا از جدیدترین قابلیت‌های دوربین‌های Galaxy S21 قابلیت Vlogger View و Live Thumbnail است. قابلیت Vlogger View امکان ضبط ویدئو از دوربین‌های پشتی و دوربین سلفی را به‌طور همزمان فراهم می‌کند و قابلیت Live Thumbnail هنگام ضبط فیلم به کاربر نمای جداگانه‌ای از هر ۳ لنز به‌صورت زنده نشان می‌دهد که کاربر بسته به نیازش صحنه‌ها را با توجه به محتوای هر لنز تدوین می‌کند.

شارژر قدرتمند گلکسی اس21

انتخاب ضبط صدا از طریق ورودی گلکسی بادز هنگام مود فیلم‌برداری پیشرفته، یکی از قابلیت‌های جذاب نسل قبلی گوشی‌های گلکسی سامسونگ بود؛ حالا این قابلیت با کمی تغییر، امکان ضبط صدا از طریق ورودی میکروفون گوشی و هدفون بلوتوثی به‌صورت همزمان را فراهم می‌کند که می‌تواند تجربه‌ای متفاوت و حرفه‌ای‌تر را برای کاربران علاقه‌مند به فیلم‌برداری با گوشی رقم بزند.

Single Take یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب دوربین گوشی‌های گلکسی سامسونگ است که حالا به ادعای سامسونگ با قدرت هوش‌مصنوعی، با انتخاب این گزینه، ۵ برابر پردازش بیشتر نسبت به گذشته انجام می‌شود. موارد جالبی به نتایج Single Take اضافه شده از جمله Scene Relighting که کم و زیاد شدن نور صحنه را شبیه‌سازی می‌کند، Fast Forwarding و Fast Rewarding که ویدئوی ذخیره شده را با سرعت به عقب یا جلو می‌برد یا گزینه‌های دیگری مانند Highlight Video، Best Moment و Dynamic Slow-Mo.

دوربین Galaxy S21 قابلیت‌های زیادی در خود جای داده است. برای مثال در حالت عکاسی پرو و عکاسی پرتره پیشرفته، به کمک هوش مصنوعی بک‌گراند کاربر تشخیص داده می‌شود و امکان حذف بک‌گراند و ایجاد حالت استودیویی وجود دارد. DSLR-Like Boke قابلیت دیگری است که در مود پورتریت پس‌زمینه سوژه را بوکه می‌کند. سامسونگ مدعی است که در مود پورتریت هدف، انتخاب بهترین تصویر از چهره واقعی کاربر است و قرار نیست روتوش مصنوعی و تغییر حالت طبیعی چهره اتفاق بیافتد.

قابلیت Zoom Lock یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های اضافه شده به نسل جدید گوشی‌های Galaxy S21 است. حتما قابلیت Space Zoom سامسونگ را به خاطر دارید که در گوشی‌های گلکسی اس ۲۰ تا ۱۰۰ برابر و در سری نوت ۲۰ تا ۵۰ برابر قابلیت زوم وجود داشت. اما بزرگ‌ترین مشکل این قابلیت، کاربردی نبودن زوم‌های بیشتر از ۲۰ برابر بود. حالا دوربین گلکسی اس ۲۱ سامسونگ با اضافه کردن قابلیت Zoom Lock به Space Zoom، این امکان را فراهم کرده تا در صورت زوم بیشتر از ۲۰ برابر، به کمک هوش‌مصنوعی دوربین روی سوژه در حال فیلم‌برداری یا عکاسی قفل و لرزش‌گیر لنز نیز فعال شود تا با کمترین لرزش و پرش بتوان از سوژه‌های در فاصله بسیار دور نیز عکاسی یا فیلم‌برداری کرد.

Galaxy S21 Ultra with S Pen

قابلیت پشتیبانی از قلم S Pen به نسخه اولترا Galaxy S21 اضافه شده است. این قلم داخل گوشی قرار نمی‌گیرد و باید برای آن کاور جداگانه تهیه کرد.
پردازنده ۵ نانومتری سامسونگ
سری Galaxy S21 سامسونگ به پردازنده قدرتمند اگزینوس ۲۱۰۰ مجهز است. پردازنده ۵ نانومتری سامسونگ، ۸ هسته شامل یک هسته Cortex X1 ۲.۹ گیگاهرتزی و ۳ هسته Cortex A78 و ۴ هسته Cortex A55 دارد. سامسونگ مدعی است که پردازنده جدیدش در بخش Multicore تا ۳۰ درصد بهبود عملکرد دارد. همچنین این ادعا مطرح شده که ۲۰ درصد عملکرد CPU، ۳۵ درصد عملکرد GPU و ۲ برابر عملکرد NPU پردانزده جدید سریع‌تر شده است. از مهم‌ترین قابلیت‌های پردازنده ۵ نانومتری سامسونگ که البته در ایران کاربرد زیادی ندارد، عملکرد فوق‌العاده در پشتیبانی از مودم شبکه ۵G است. مودم ۵G پردازنده جدید سامسونگ هر دو مدل Low-Band و Mid-Band (فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز) را به خوبی فرکانس‌های بالا با طول موج میلی‌متری پشتیبانی می‌کند. سامسونگ مدعی شده که سرعت دانلود چیپست اگزینوس جدید ۲۱۰۰ روی Low-Band تا ۵.۱ گیگابیت بر ثانیه و روی mmWave تا ۷.۳۵ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد. سامسونگ برای نسخه آمریکا، چین و کره از قوی‌ترین پردازنده کوالکام یعنی پردازنده ۵ نانومتری اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده کرده است. این اولین باری است پردازنده جدید کوالکام در یک گوشی پرچمدار استفاده می‌شود.

گلکسی S21 و گلکسی S21 پلاس به ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی مجهز است. گلکسی S21 اولترا نیز به ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت حافظه رم در کنار ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی مجهز است. متاسفانه سری جدید گوشی‌های گلکسی‌ سامسونگ از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کنند.

گلکسی‌ S21، با نمایشگر ۶.۲ اینچی به باتری ۴ هزار میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده‌ و گلکسی S21 پلاس با نمایشگر ۶.۷ اینچی به باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز است. گلکسی S21 اولترا نیز با نمایشگر ۶.۸ اینچی، باتری ۵ هزار میلی‌آمپرساعتی دارد.

حسگر اثرانگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر، شارژ وایرلس سریع، شارژ فوق‌سریع، اسپیکر استریو، گواهی IP68 و قابلیت Samsung DEX از دیگر ویژگی‌های سری جدید گلکسی S21 سامسونگ است.
انوع کابل شارژر موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *