معایب و مزایای اینستاگرام

معایب و مزایای اینستاگرام

معایب و مزایای اینستاگرام.شرایط کنونی جهان به سمت اینترنت و تکنولوژی های جدید رفته است، شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام از اهمیت زیادی برخور دار شده اند.به همین دلیل بر آن شدیم در سان سل تا معایب و مزایای اینستاگرام را برای شما عزیزان شرح دهیم.

معایب و مزایای اینستاگرام

اینستاگرام چه مزایا و معایبی دارد؟
کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام در چند سال گذشته به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده اند. به طوری که این رسانه در حال حاضر در حدود یک میلیارد کاربر فعال دارد. اما اگر بخواهیم دیدی واقع بینانه و همه جانبه به این رسانه محبوب داشته باشیم، باید معایب و مزایای آن را کنار هم بررسی کنیم. به همین منظور در این مطلب 5 مورد از معایب و مزایای اینستاگرام را به طور جداگانه بررسی می کنیم.

اینستاگرام چه مزایا و معایبی دارد؟

 

معایب و مزایای اینستاگرام

اینستاگرام علاوه بر جنبه سرگرمی فوق العاده ای که دارد، تا به امروز توانسته نقش پر رنگی در کسب و کارها نیز ایفا کند. اما در کنار توجه به قدرت این رسانه، نباید از معایب آن نیز چشم پوشی کرد. بنابراین در ادامه به 5 مورد از معایب و مزایای اشاره می کنیم.
5 مزیت اینستاگرام
ابتدا بیایید نگاهی به مهمترین مزایای اینستاگرام بیاندازیم.

1.مبتنی بودن بر محتوای تصویری

حتماً این جمله معروف را شنیده اید که “یک عکس، هزار کلمه است”. در واقع تصاویر می توانند احساسات و تفکر کاربران را بهتر با خود درگیر کنند. بنابراین چه پلتفرمی بهتر از اینستاگرام که این امکان را به کاربران خود می دهد که انواع و اقسام محتوای تصویری را با کاربران به اشتراک بگذارند. پس زمینه فعالیت شما هر چیزی که باشد می توانید با اشتراک محتواهای تصویری متنوع در اینستاگرام، کاربران را به راحتی با خود همراه کنید. محتواهایی در قالب:پست، استوری، IGTV و Live.

.برخورداری از حریم خصوصی و امنیت بالا

از مهم ترین مزایای اینستاگرام می توان به تنظیمات گسترده آن برای افزایش ضریب امنیت و حریم خصوصی دانست. تنظیماتی مانند:پرایویت کردن صفحه، اطلاع دادن ورود به حساب کاربری از دستگاه های دیگر، عدم نمایش کامنت هایی با محتوایی خاص، عدم نمایش استوری ها به افرادی خاص و … . چنانچه مایلید با این گزینه های اینستاگرام به طور کامل آشنا شوید، می توانید مطلب آموزش اینستاگرام را در بلاگ ژاکت مطالعه کنید.

3.بسیار کارآمد برای بازاریابی

اینستاگرام در ابتدا به عنوان راهی برای ارتباط با دیگران شروع به کار کرد. اما امروزه می توان این برنامه را ابزاری بسیار کارآمد در استرتژی بازاریابی دانست. بسیاری از کسب و کارها در اینستاگرام به معرفی محصول خود و کسب درآمد می پردازند.
از طرفی در نسخه های اخیر اینستاگرام امکان ایجاد حساب کاربری تجاری نیز فعال شده است. با فعال کردن این قابلیت، امکانات بیشتری برای ارتباط گیری با مخاطبان خواهید داشت. طور مثال اگر بیش از 10 هزار فالور داشته باشید، می توانید لینک ها را مستقیماً در استوری خود قرار دهید. با این کار کاربران می توانند به راحتی هر چه تمام تر، به یک محصول، آموزش یا … دسترسی داشته باشند.

4.رابط کاربری روان و جذاب

از آنجایی که در اینستاگرام با تعداد بسیار زیادی از محتواهای تصویری رو به رو می شویم، انتظار می رود که با یک رابط کاربری شلوغ و گیج کننده رو به رو باشیم. اما در مقابل در اینستاگرام یک رابط کاربری منظم، روان و خلوت را داریم. که تجربه لذت بخشی را برایمان به ارمغان می آورد.

5.امکان پیام رسانی متنی در اینستاگرام

در اینستاگرام علاوه بر این که می توانیم انواع محتوای تصویری را به اشتراک بگذاریم، می توانیم از بخش دایرکت آن نیز به عنوان یک پیام رسان استفاده کنیم. در دایرکت حتی می توانیم گروه بسازیم و محتواها را با یک گروه به اشتراک بگذاریم یا با یک گروه چت کنیم.
معایب اینستاگرام
اگر جزو کاربران اینستاگرام باشید، احتمالا میان معایب و مزایای اینستاگرام، با مزایای آن بیشتر آشنا هستید. اما بهتر است نگاهی نیز به معایب این پلتفرم محبوب بیاندازیم.

1.ایده آل نبودن نسخه تحت وب

اینستاگرام یک نسخه تحت وب نیز دارد. اما نسخه تحت وب آن به اندازه نسخه های موبایل، ریسپانسیو نیست. همچنین این نسخه فاقد بسیاری از ویژگی های اینستاگرام است. بنابراین اگر لازم به استفاده از نسخه تحت وب باشیم، احتمالاً آن تجربه شیرینی که در نسخه های موبایل داریم را در نسخه تحت وب نخواهیم داشت.
2. عدم سازگاری با همه سیستم عامل ها
برنامه اینستاگرام در حال حاضر فقط برای سیستم عامل های اندروید، iOS و ویندوز موبایل در دسترس است. بنابراین کاربرانی که سیستم عامل های لینوکس یا BlackBerry دارند، نمی توانند به طور مستقیم از این برنامه استفاده کنند.
3.جمعی بودن قابلیت های حریم خصوصی محتواها
یکی از نقاط ضعف فنی اینستاگرام، نبودن امکان نمایش بعضی از پست ها به صورت Public یا Private است. چراکه برای تنظیم پرایوت یا پابلیک بودن محتواها فقط می توان یکی از گزینه های Public یا Private را به صورت جمعی و برای تمام محتواها انتخاب کرد.
4.وجود تبلیغات طاقت فرسا
در عین حال که اینستاگرام یکی از بهترین ابزارها برای بازاریابی و تبلیغات است، تعداد تبلیغات موجود در این رسانه گاهی کاربران را بمباران می کند. این ویژگی یکی از معایب اینستاگرام است که کار را علاوه بر کاربران، برای کسب و کارها نیز سخت می کند.
5.اعتیاد آور بودن

مزایای اینستاگرام

اینستاگرام به شدت این پتانسیل را دارد که کاربران را به خود معتاد کند. به طوری که در حال حاضر تعداد زیادی از کاربران این رسانه، توانایی کنترل میزان استفاده خود را از آن ندارند. به همین دلیل نیز ممکن است ناگهان تصمیم بر دیلیت اکانت اینستاگرام خود بگیرند.اپل
امیدواریم با مطالعه این مطلب، دید واقع بینانه تری نسبت به این رسانه محبوب و پیدا کرده باشید. از همراهیتان سپاسگزاریم.samsung

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *