تاثیرات شکستگی ال سی دی بر روی تاچ موبایل

شکستگی ال سی دی

تاثیرات شکستگی ال سی دی بر روی تاچ موبایل

یکی از اتفاقات ناگواری که می تواند برای گوشی موبایل رخ دهد، شکستگی ال سی دی است. این اتفاق یکی از شایع ترین اتفاقاتی است که می تواند برای گوشی موبایل شما رخ دهد. در این زمان شما باید به اولین مرکز تعمیر معتبر مراجعه کنید تا تاچ و ال سی دی خود را تعویض نمایید.

البته در نظر داشته باشید که این مرکز تعمیراتی معتبر، باید از قطعات نو و فابریک استفاده کند تا گوشی موبایل شما، دچار آسیب های بعدی نشود. به همین خاطر ما به شما مرکز سان سل را معرفی می کنیم که با داشتن متخصصین کار بلد می توانند در کم ترین زمان شکستگی ال سی دی شما را بر طرف نمایند.

شکستگی ال سی دی
تاثیر شکستگی ال سی دی

شکستگی گلس گوشی موبایل

گلس به عنوان خارجی ترین لایه در قسمت صفحه نمایش گوشی موبایل به شمار می آید. این لایه، قابلیت محافظت از دو لایه زیرین خود را به عهده دارد.

زمانی که شکستگی گلس گوشی موبایل رخ می دهد که تاچ و صفحه نمایش شما کارایی خود را از دست نداده باشند و بدون هیچ مشکلی به کار خود مانند سابق ادامه بدهند. شما برای تعویض گلس شکسته خود می توانید با متخصصین سان سل مشورت کنید و مناسب ترین نوع آن را برای گوشی موبایل خود داشته باشید.

شکستگی ال سی دی
تعویض شکستگی ال سی دی

شکستگی تاچ

تاچ اسکرین، یکی از لایه های قسمت تاچ و ال سی دی گوشی موبایل است که می تواند به راحتی و با عدم رعایت اصول نگهداری صحیح، آسیب ببیند. زمانی که قسمت تاچ گوشی موبایل شما آسیب ببیند، نمی تواند کارایی مناسب را برای شما داشته باشد و دستورات شما را اعمالن ماید.

هم چنین به طور کلی دو نوع تاچ ( خازنی و مقاومتی) داریم که امروزه گوشی های هوشمند با آن ها طراحی و تولید می شوند. تشخیص شکستگی تاچ بسیار آسان است. تنها کافی است که شما صفحه گوشی خود را لمس کنید. در صورتی که دستورات شما را انجام نداد، تاچ آن دچار آسیب شده و باید هر چه سریع تر جهت تعویض و تعمیر آن اقدام نمایید.

شکستگی ال سی دی
دلایل شکستگی ال سی دی

شکستگی ال سی دی

یکی از نشانه های شکستگی ال سی دی،  عدم نمایش تصاویر و یا نشان داشن لکه های تیره و ترک هایی به شکل تار عنکبوت بر روی صفحه نمایش می باشد.

توجه کنید که شکستگی ال سی دی صرفا با در معرض ضربه قرار گرفتن به وجود نمی آید و امکان دارد با اسپری کردن مستقیم الکل، این قسمت از گوشی موبایل دچار سوختگی شود. در نظر داشته باشید که شکستگی ال سی دی صرفا به منظور شکسته شدن و یا ترک برداشتن آن نیست و در بعضی مواقع می تواند آسیب دیده و به طور قطع خراب شده باشد.

توجه کنید در صورتی که گوشی موبایل شما دچار شکستگی ال سی دی شده باشد، نمی توانید فقط ال سی دی را تعویض نمایید و باید به طور کلی قسمت تاچ و ال سی دی گوشی موبایل را تعویض نمایید.

شکستگی ال سی دی
راه های تعویض و تعمیر شکستگی ال سی دی

از تاثیرات مخرب شکستگی ال سی دی می توان به عدم نمایش کامل تصاویر و ایجاد لک های سیاه بر روی صفحه نمایش اشاره نمود.

این اختلالات می توانند علاوه بر تاثیر بر روی عملکرد گوشی موبایل، نیز باعث بر بینایی شما نیز تاثیر بگذارند!

راه های جلو گیری از شکستگی تاچ و ال سی دی

حتما برای محافظت از تاچ و ال سی دی گوشی موبایل خود، از قاب های محافظ و همین طور گلس های فول سایز استفاده نمایید. هزینه کردن برای قاب و گلس محافظ، بین 40 تا 70 هزار تومان خیلی منطقی تر از هزینه کردن برای تعمیر و تعویض تاچ و ال سی دی گوشی موبایل می باشد. این هزینه امکان دارد از 500 هزار تومان به بالا برای شما خرج بردارد.

توجه کنید که در زمان خرید گلس، نوع با کیفیت آن را تهیه کنید تا در صورتی که تاچ و ال سی دی شما در معرض ضربه قرار گرفت، سالم بماند و در صورت بروز اتفاق، گلس محافظ شما آسیب ببیند.

شکستگی ال سی دی
راه های جلو گیری از شکستگی ال سی دی

تا جایی که امکان دارد از بردن گوشی موبایل خود به سرویس های بهداشتی و یا حمام خودداری کنید. چرا که در این امکان احتمال آب خوردگی و شکستگی تاچ و ال سی دی خیلی زیاد می باشد.

سوالات متداول

  1. چگونه می توان از گسترش ترک و شکستگی ال سی دی جلوگیری کنم؟

برای جلوگیری از گسترش ترک و شکستگی ایجاد شده بر روی ناچ و ال سی دی، به شما توصیه می کنیم که حتما گوشی موبایل را خاموش کنید و یا در صورت عدم امکان این کار، تحت هیچ شرایطی به آن فشار نیاورید.

شکستگی ال سی دی
سوالات متداول در مورد شکستگی ال سی دی
  1. مدت زمان تعویض تاچ و ال سی دی شکسته چقدر می باشد؟

به طور معمول یک تعمیر کار ماهر گوشی موبایل، می تواند در مدت زمان 30 دقیقه تا یک ساعت تاچ و ال سی دی شکسته گوشی موبایل شما را را تعویض نماید. به همین خاطر ما پیشنهاد می دهیم که برای تعمیر و تعویض آن به سان سل مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *