خرابی باتری تبلت

خرابی باتری تبلت

چگونه متوجه خرابی باتری تبلت شویم؟

سوالی که ذهن خیلی از کاربران را به خود مشغول کرده است، چگونه متوجه خرابی باتری تبلت شویم، می باشد. در نظر بگیرید که اگر باتری تبلت، آسیب ببیند، از نظر ظاهر و عملکرد دچار اختلالاتی می شود که در این مطلب یک به یک آن ها را برای شما شرح خواهید داد.

به طور کلی باتری موبایل و باتری تبلت، جزو حساس ترین و مهم ترین اجزای هر گوشی موبایل و تبلت به شمار می آیند که باید در حفظ و نگهداری آن ها کوشا باشیم. در غیر این صورت آسیب دیده و ز عمر مفید آن ها کاسته می شود.

استفاده از کابل و شارژر های اورجینال و اصل، می توانید یک راه مناسب برای نگهداری و محافظت از سلامت باتری تبلت و گوشی موبایل به شمار آید. اما در نظر بگیرید که باتری ها، هر کدام طول عمر مفیدی دارند که اگر سر برسد، نیاز به تعویض و تعمیر دارند.

خرابی باتری تبلت
علائم خرابی باتری تبلت

علائم خرابی باتری تبلت

  1. باد کردن باتری تبلت

یکی از واضح ترین نشانه های خرابی باتری تبلت، باد کردن آن است. در صورتی که در قسمت باتری تبلت، باد کردگی و تورم مشاهده کردید، شک نکنید که عمر مفید باتری تبلت شما به اتمام رسیده و باید هر چه زود تر جهت تعویض آن اقدام نمایید.

شما می توانید برای تعویض باتری تبلت خود، با مشاوران و متخصصین سان سل مشورت نمایید.

خرابی باتری تبلت
تورم باتری و خرابی باتری تبلت

در نظر بگیرید که بسته به میزان خرابی باتری تبلت، تورم در مقدار های متفاوتی خود را نشان می دهد.

ابتدا باتری تبلت‌ را از دستگاه جدا نموده و آن را بر روی سطح صافی قرار دهید. در صورتی که کلیه قسمت های باتری تبلت، به شکلی هماهنگ روی سطح قرار نگرفتند، خرابی باتری تبلت شما قطعی است.

  1. خاموشی تبلت

امکان دارد بی دلیل دستگاه تبلت شما خاموش شود. درست زمانی که انتظار آن را ندارید‌ و یا حتی کار واجبی با تبلت خود دارد. توجه کنید که در این مورد از خرابی باتری تبلت، امکان دارد که باتری تبلت شما شارژ داشته و ناگهان و بی دلیل خاموش شود.

در این صورت باید آن را به مرکز تعمیرات معتبر برده و جهت تعویض باتری تبلت خود اقدام نمایید.

  1. خوردگی باتری تبلت

در تمامی باتری های تبلت و گوشی موبایل، قسمت انتهایی باتری، دارای اتصالات ریز فلزی است. این اتصالات در زمان قرار گیری باتری، با نقاط فلزی ریز دیگر در تماس قرار گرفته و باعث تبادل انرژی باتری تبلت با دستگاه می شوند.

در صورتی که کانکتور یا همان فلز های ریز، دچار خراش . یا خوردگی شوند، اتصال کامل میان باتری تبلت و دستگاه بر قرار نشده و انرژی لازم میان این دو تبادل نمی شود.

در این نیز شما باید جهت تعویض باتری تبلت خود اقدام نمایید.

خرابی باتری تبلت
خوردگی در خرابی باتری تبلت
  1. خالی شدن ناگهانی باتری تبلت

خالی شدن ناگهانی باتری تبلت، می تواند یکی دیگر از علائم خرابی باتری تبلت به شمار آید. در این صورت امکان دارد که شما با شارژ باتری 100 درصد خانه را ترک کرده باشد و بدون آن که از تبلت خود استفاده کنید، ناگهان باتری آن به 20 درصد یا کم تر افت شارژ داشته باشد.

البته در این مورد باید موارد دیگر مانند برنامه هایی داخل تبلت خود دارید را بررسی کنید تا آن ها دلیل خالی شدن ناگهانی باتری تبلت نباشند.

  1. گرم شدن بیش از حد تبلت

در صورتی که در زمان استفاده از تبلت قسمت باتری آن بیش از حد داغ می شود، و یا هنگامی که در حال اجرای برنامه های سنگین مانند انواع بازی ها هستید، دمای تبلت شما بالا می رود، یک امر طبیعی است و باتری تبلت شما سلامت کامل را دارد.

تنها در صورتی شما متوجه خرابی باتری تبلت خود می شوید که بدون آن که از تبلت استفاده کنید، بی دلیل دمای دستگاه بالا رفته و دستگاه داغ می شود. در این صورت باید هر چه زود تر جهت تست سلامت باتری تبلت خود اقدام نمایید.

خرابی باتری تبلت
گرم شدن در خرابی باتری تبلت
  1. خاموشی دائم تبلت

اگر در تلاش هستید که دستگاه تبلت خود را روشن کنید و آن روشن نمی شود، باید بدانید که خرابی باتری تبلت شما قطعی است و باید برای تعمیر و یا تعویض آن هر چه زود تر اقدام نمایید. در این صورت می توانید از آسیب رسیدن به سایر قطعات تبلت نیز جلوگیری نمایید.

  1. اختلال در شارژ شدن تبلت

امکان دارد که مدت زمان شارژ شدن باتری تبلت، بیش از حد نرمال به طول بی انجامد. همین طور این امکان وجود دارد که پس از اتصال آن به کابل شارژ، باتری شارژ نشود. توجه کنید که این مسئله می تواند دو علت داشته باشد. 1. کابل و شارژر شما خراب شده است. 2. یکی از علل خرابی باتری تبلت است.

  1. سیاه شدن و تورم نمایشگر تبلت

این اتفاق برای تبلت هایی است که امکان جدا سازی باتری در آن ها وجود ندارد. در این صورت شما از طریق مشاهده یک سری لکه سیاه و همین طور تورم صفحه نمایشگر تبلت، متوجه خرابی باتری تبلت خواهید شد.

خرابی باتری تبلت
مشخصه های خرابی باتری تبلت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *